877 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Købskontrakt/garanti...? Købskontrakt/garanti...?

Vi skal i januar have en lille hvalp. Han er bestilt, men endnu ike kbetalt.

Vi kom her til aften til at tale om, hvilken garanti vi har for, at dete r en sund og rask hvalp, vi kommer hjem med...Også på længere sigt?

For en sikkerhedsskyld var jeg i skr. kontakt med sælger idag. De oplyser, at vi får en kvittering på hvalpen, når vi har betalt og hentet den...

Jo jo...menjeg spurgte jo ligesom til en vis for for garanti...Om ikke andet, så ihvertfald mulighed for en vis form for refusion af det betalte beløb, hvis ikke han udvikler sig som han skal...

Skal vi kræve noget nedskrevet med disse krav, eller køber vi "katten i sækken" og kan risikere at stå med problemer om fx. 3/4 år?

Hvad er Jeres erfaringer...?

smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Købskontrakt/garanti...?
  • #1   16. dec 2005 Når jeg sælger en hvalp skrives der en købskontrakt, både for min og den nye ejers skyld. Mine hvalpe har også fået et sundhedstjek inden de kommer afsted herfra. Synes det er rart at have aftalerne på skrift hvis der senere skulle blive noget. Nu kender jeg en del kedelige historie´, dog inden for hesteverden som kunne have været undgået med en købskontrakt

• #2   16. dec 2005 Jeg ved i DKK er der standard hvalpekontrakter, hvor der er skrevet garanti, og hvor man evt. kan skrive noget ekstra ind. Men du skal altid sørge for at få jeres aftale skriftlig, hvad i gør med hensyn til fejl/sygdomme med hunden, husk også at skrive periode, altså om i skal have fundet fejlen inden ??? eller om en medfødt defekt vil udløse erstatning hele livet.... Så er der ingen af jer som er i tvivl, hvis uheldet er ude.

• #3   16. dec 2005 Karina:

Ja, det vil vi også have. Netop både for deres men især også for vores egen skyld.

Ulla:

Ja, det der med om det er en vis periode eller hele livet, det er jo vigtigt at få med, nu du siger det.

Vi må lige have endnu en snak med dem. Måske jeg formulerede mig forkert på skrift overfor dem -Håber da så sandelig ikke, at det er for at "snyde" os på nogen måde....Hmm....Så er vi dem, de rhar meldt pas lige på stedet, hvis vi så meget som en lille mistanke får!

Men tak for Jeres råd smiley

• #4   16. dec 2005 Er det en hvalp med stamtavle I skal have, og i såfald i hvilken forening er den registreret - DKK, DRU, DHL???

• #5   16. dec 2005 Yup -stamtavle/DHL

• #6   16. dec 2005 Michael:

1.000 tak for de links. Vi læste dem lige igennem...Vi skal ihvertfald ha' fat i sælger, inden v betaler nogen som helst form for depositum, kan vi godt se.

Kiki: Ja, det er også det vi har efterspurgt, men fik at vide, vi ville få en skr. kvittering smiley
    Jeg ved ikke, om hvis vi presser dem, de så går med til dert. På den anden side, det BURDE ikke være nødvendigt. Vi kan SAGTENS vente på en hvalp, bare alle formaliteterne er iorden, kemien er der og det ellers virker som en sund rask og livlig hund, opvokset i gode omgivelser.

Kommentér på:
Købskontrakt/garanti...?

Annonce