{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.433 visninger | Oprettet:

Tosa & Pit bull {{forumTopicSubject}}

Heej, glædelig jul til alle..

Har lige nogen spørgsmål, håber nogen af i kloge hoveder kan svare på (;

Altså Tosa Inu'en & Pitbull terrieren er Ulovlig i DK,
Mit spørgsmål er faktisk om Tosa.
Hvorfor er Tosa'en så farlig? ved godt den er avlet som kamphund, men hvis man ikke bruger den i kamp er det vel ikke en kamphund?

Har set mange amr. familier som bruger den som ganske normal familie hund. (sådan burde det også være alle steder)

Vil blive meget glad for et svar fra en eller anden, på forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tosa & Pit bull
  • #1   15. dec 2005 Kort sagt: Tosa'en er forbudt på grundbaf sit kampinstinkt

• #2   15. dec 2005 Nu spørg jeg sikkert dumt men hvordan ser sådan en Tosa ud??? Har nemlig aldrig hørt om den race..

• #3   15. dec 2005 Det en stor muskuløs hund, brun, utrolig pæn.

• #4   15. dec 2005 Takker..

• #5   15. dec 2005
    Jah okay, men de kan vel ændre sig hvis de ikke bruges i kamp, og aldrig er blevet brugt i kamp,?

• #6   15. dec 2005 Det er da en hammer flot hund, skønt ansigt den har, det er i hvert fald ikke en hund jeg ville forbinde med en kamphund hvis jeg så den på gaden.

• #7   15. dec 2005 Nej, den er rigtig pæn. ligner slet ikke det man forbinder med en kamphund i vores del af verdenen. (:

• #8   15. dec 2005 Den vil altid have sit kampinstink - pga. de racer den er blanding a

• #9   15. dec 2005 Nej, det rigtig nok.
    Har heller ingen problemer med at den er ulovlig, eller for den sags skyld pitbullen. det jo trygst for os alle.
    Men hvis den ikk var ulovlig og ikke så aggrasiv over for andre hunde, ville jeg sgu have sådan en, den fandme pæn! (:

• #10   15. dec 2005 Stammer racen ikke oprindelig fra Japan? Det mener jeg den gør. Den bider ikke i kamp, men holder dens modstander nede. Ret mig, hvis jeg forveksler den med en anden race.

• #11   15. dec 2005 Tror faktisk også jeg har læst det et sted på nettet.
    At dens kampmetoder er fuldstændig anderledes f.eks fra pitbullen, som kæmper til døden hvis det nødvendigt.
    Tosa'en er ligesom en sumobryder, har jeg læst. hehe
    Tosa'en er 5 forskellige hunde, alle stammer fra europa.

• #12   15. dec 2005 Jo. den er avlet i dernede et sted. smiley

• #13   15. dec 2005 Oprindelig opdrættet i Tosa i Japansk provins Kochi, som et resutat af krydsning mellem Shikoku kamphund, bulldog(1872), tysk Hønsehund(1876), Grand donois(1924), bull terriers og endda sankt bernhardshunde. målet var at forøge de lokale hundes størrelse og styrke, så de ikke vanen tro bille tabe i hundekampe mod europæiske racer. tosa'en blev en stanhaftig fighter, som ikke peb eller hylede, men sloges til døden. disse kampe var ceremonielle begivenheder, der krævede sejhed og kampvilje. skønt hundekampe nu er ulovlige i mange lande, herunder japan, forgår de stadig i landelige områder i japan. tosa'en bruges stadig hertil, og racen er på grund af sit kampinstinkt forbudt i mange lande. den robuste, kraftfulde tosa er 55-60 cm høj og kan veje omkring 90kg.
    Derfor er det vigtigt, at ejeren har erfaring og fysisk er i stand til at tumle og mentalt dominere den store hund. racen giver ikke ved døren og angriber med dødsforagt.

• #14   15. dec 2005 Jeg synes at det er underligt med Tosa'en. Den ser så uskyldig ud og alligevel er der nogle der påstår at den er den ''mest'' farlige.
    Skindet bedrager.

• #15   15. dec 2005 I Tyskland skal alle muskelhunde have mundkurv på offentligt, selv fransk bulldog. Det er jo den vej det går når man acceptere at gøre dyrene ulovlige istedet gør noget ved de mennesker der mangler selvtidlig og ingen nosser har, så de har behov for en ''kamphund'' I DCH står min bullmastiff beskrevet som kamphund og det kunne jo også ende med at den blev forbudt fordi man acceptere de andre forbud. MEN det har da aldrig været en kamphund

• #16   15. dec 2005 Michael: Fuldstændig enig, især den sidste sætning *GG*

Jeg acceptere klart de er ulovlige, hvad skal vi bruge dem til? Lave dem om som familiehunde?

• #17   15. dec 2005 Rikke- der er mange hunderacer der låser deres bid når de bider og ikke kan styrer det selv. Hvilket også er farligt fordi folk ikke ved hvordan de skal åbne det- det gør da ikke hunden mere farlig men igen menneskerne der er uvidenende.
    Der er så mange menneskerne der ikke burde have hund fordi de ikke gider sætte sig ind i racen og det er det regeringen bliver nød til at rette sig efter. Sevlfølelig har hundekampene også noget med det at gøre. Men det er jo det der sker i det virkelig liv der gør at der kommer forbud. Der kommer også på rotter hvis udviklingen foresætter som i andre lande. De bider også og der er flere tilfælde hvor det er voldsomt. Men er det også racen eller menneskerne???
    Puha det var langt

• #18   15. dec 2005 det er ikke krampebid jeg taler om. Fransk bulldog har det pga deres kamphundsfortid, med at sætte sig fast i haserne på tyrerne..... i det 17. århundre

• #19   15. dec 2005 hehe, nemmerlig

• #20   15. dec 2005 Det underlige er, at der er hunde der er langt farligere end pitten som er tilladt her i landet. Grønlandske slædehunde er langt farligere end pitten. Der bliver hvert år dræbt børn, unge og voksne af disse slædehunde..

• #21   15. dec 2005 Rikke det de får ud af det er jo bare at de går efter andre racer og det gør det jo ikke bedre. det er ikke at ''klare'' problemet de flytter det bare. det er det man ser i andre lande!!!!

• #22   15. dec 2005 Rikke:

Der har såvidt jeg ved ikke været nogle episoder her i landet med grønlandske slædehunde, men jeg ved sidste år blev mindst 2 børn bidt ihjel oppe på Grønland.

• #23   15. dec 2005 I Norge sidste år blev ser 2 børn bidt ihjel af slædehunde.
    Men Michel forbud hjælper jo heller ikke der er mange pitt og tosa her i dk.
    men hvis alle hundene var reg. ville man kunne holde øje på en anden måde

• #24   15. dec 2005 og min franske tror at hun er en pitt

• #25   15. dec 2005 Nej men det gør forbud jo heller ikke

• #26   15. dec 2005 Jeg kender en der købte en pitt i usa 20000 kr men så var der også stambog med som om det var en amstaff
    de latterlige mennesker skal sku nok finde ud af det, men det er nemmmer at reg. lovlige hunde end ulovlige

• #27   15. dec 2005 ja *griner*

• #28   15. dec 2005 hvor mange m. er den????

• #29   15. dec 2005 hihihih

• #30   15. dec 2005 undskyld mig Jacob E, du gør mig lidt harm... Du svare på at det er p.g.a dumme mennesker, at nogle hunde er ulovlige. Og så siger du, at det er politikerne der der de dumme. Det er bestemt ikke dem, jeg mener, er de dumme. Det er da de mennesker, som bruger deres hunde til kamphunde, som er de dumme og dem, der ødelægger det for andre og da ikke politikkerne. Politikkerne er da bare nød til, at lave de forbud, fordi der er sket så mange ulykker med de hunde som nu er ulovligt, at holde

Kommentér på:
Tosa & Pit bull

Annonce