{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

erfaringer med kejsersnit søges !! {{forumTopicSubject}}

lulu fik kejsersnit og blev neutraliseret kl.14,30 og kom med hjem kl 16,30

hun er naturligvis stadig mærket af det hele...og glor på hvalpene somom hun undre sig over hvor fanden de er kommet fra...
vi har prøvet at ligge dem til og nogen af dem fandt osse hurtigt en babs...men lulu så ud som om hun var ved at falde helt væk..så efter nogen minutter tog vi dem væk igen....
nu er hun så godt nok blevet lidt mere klar....men opføre sig stadig underligt...fare rundt...måske leder hun efter emma...der er i pleje ved min datter

hun er oppe ved hvalpene engang imellem men hopper så hurtigt ned igen....det har hun gjort 20 gange tror jeg...

vi har forsøgt med modermælserstatning til de små men det lykkes ikke rigtig..

hvad gør vi ??

dyrlægen sagde godtnok at de små ku klare sig et halvt døgn...men gav os alligevel erstatning med...

??? hjælp...med nogen erfaringer..

der er vel nogen af jer hvis hunde der har fået et kejsersnit..



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  erfaringer med kejsersnit søges !!
  • #1   4. sep 2008 de vejer lige omkring 200 g hver især nogen lidt over ...1300 i det hele

  • #2   4. sep 2008 nej Lulu har aldrig prøvet det her før og det er jo så osse helt slut nu...

    og det er okay med mig...synes det har været hårdt...for hende og osse mig ...smiler..


  • #3   4. sep 2008 Det er jo klart, at hun kigger på hvalpene som om hun tænker, hvor pokker er de kommet fra...hun har jo ikke selv født dem. Især 1. gangs hunde kan reagere meget voldsomt på hvalpene, hvis de er født ved kejsersnit, de ved jo ikke, at det er deres.
    Jeg synes at i bør bede hende om at være ved hvalpene, mens i er der, så de kan få noget at spise, de bliver hurtigt afkræftet de kære små, hvis de ikke får noget indenbords, og hun skal jo lære at være ved dem.
    Men selvfølgelig skal hun jo helst være frisk, så det skal i også holde øje med.


  • #4   4. sep 2008 jeg har prøvet det samme - og jeg var hos tæven konstant i 3 døgn - hvis jeg skulle på toilet, så blev jeg afløst, så hun slet ikke skulle være selv. hun har heller ikke særlig interesseret i dem, men jeg bad hende ligge hos dem og så lagde jeg dem til. Efter 1 døgn uden hun vaskede dem, så smurte jeg hendes havregrød på deres maver og holdte dem hen til hende og så slikkede hun dem og det vagte det instinkt hos hende.

  • #5   4. sep 2008 hun er selv gået op til dem lige før... der er helt ro ..det ser mere rigtig ud nu... synes bare kun hun har 4 gode patter... de 2 øverst på brystet er de lidt ligeglade med... ???

  • #6   4. sep 2008 Hej Laila.
    Chilli blev også opereret. men først 3 dage efter fødsel...men hun gad heller ikke sine hvalpe helt fra start, da hun selv var utrolig dårlig og afkræftet. Så jeg måtte tvinge hende blidt op i kassen og sad og nussede hende og fortalte hende hvor dygtig hun var og det hjalp til at hun blev og efterhånden gik hun engang i mellem også selv ind til dem.
    Vi har fra start lavet vores spisestue om til fødstue :o), så vi kan trække døren i så der kan være ro. Desuden har jeg lagt en madras ved siden af kassen og sover der hver nat, så jeg kan holde øje. Selvom det er 15 dage siden hun har født ligger hun ikke ved dem, men går der ind og giver dem mad og vasker dem.
    Det er også MEGET vigtigt, at din tæve vasker dem bag i så de kan besørge. For ellers må du hjælpe dem med det. Det gjorde jeg også lidt i starten med en meget blød klud dyppet i lunkent vand og så vaske dem lige så forsigtigt så de kunne tisse osv.
    Det er meget vigtigt den første uge mindst at der er helt ro og ingen besøg overhovedet, da det er meget kritisk for hvalpene. Og især i dit tilfælde hvor hun ikke vil dem.
    De to andre dievorter skal der nok komme mælk i også....sådan var det også med Chilli´s to øverste, men jo mere de sutter jo mere skal det nok komme igang.
    Det er hvalpene der får sat godt gang i produktionen, og det er vigtigt for både mælkeproduktionen men sandelig også for hvalpene.


  • #7   4. sep 2008 tak tak tak alle sammen.. hun ligger ved dem nu...:))

  • #8   4. sep 2008 super godt Laila.....det var godt at høre, så kan du slappe lidt af igen.
    Så må du have en rigtig god nat og pøj pøj med det hele....og skriv bare hvis der er noget jeg kan hjælpe med, hvis jeg altså kan :o)


  • #9   4. sep 2008 Ej undsyld TILLYKKE med hvalpene, det fik jeg da slet ikke skrevet til dig,
    da jeg havde så travlt med at få skrevet alt det andet,,,,,,
    Dejligt med alle de basser ...held og lykke til jer alle:o))


Kommentér på:
erfaringer med kejsersnit søges !!

Annonce