{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.334 visninger | Oprettet:

fransk bulldog fødsel/ kejsersnit ?? {{forumTopicSubject}}

Min veninde har en fransk bulldog der snart skal have hvalpe (med DKK tavle) Det er første gang hun skal have hvalpe på den og hun er meget bekymret for om den kan føde normalt. Dyrlægen har sagt at de godt kan lave et "planglagt" Kejsersnit på den, men er det en god ide?? Har lovet at spørge for hende da hun ikke er bruger herinde, hvad er jeres erfaringer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fransk bulldog fødsel/ kejsersnit ??
  • #1   26. jul 2009 Jeg ville aldrig lave et planlagt kejsersnit, men jeg ville nok varsko dyrlægen og være sikker på jeg kan få fat på min egen i tilfælde af fødslen ikke går som planlagt.

    Det sker jo da heldigvis ind i mellem at nogen af dem føder selv, så jeg syntes bestemt det skal være 1. priotet


  • #2   26. jul 2009 Ja, se tiden an.. Hvordan er hunden selv født.. naturligt eller kejsersnit...??
    God ide at have dyrlægen i baghånden, hvis der skulle opstå problemer.
    Min venindes franske er nu blevet mor 3gange og hver gang har fødselen taget 36timer ca.. og ALLE hvalpe har haft det fint.. nogen kan nemlig være længe om det... Har du evt fået hende røgten fotograferet så du ved hvor mange der er, det er en rigtig god ide og i sær når det er første gang...
    Held og lykke ;0)


  • #3   26. jul 2009 Tak for svarene. Min veninde har fået hende skannet og der mente dyrlægen der var 3-4 hvalpe, men hun sagde også at det kunne være vanskeligt at sige præcis ved en skanning. Min veninde vil lade tæven røntgenfotografere den sidste uge inden fødsel, er det rigtigt at hvis der er mange hvalpe, er chancen for en normal fødsel større??

  • #4   26. jul 2009 Jeg ville altid lade min tæve forsøge at føde naturligt, men som de andre også skriver så sørge for at have min dyrlæge lige ved hånden i tilfælde af komplikationer...

    Mange hvalpe er ikke altid lig med naturlig fødsel - Emma fik 7 hvalpe, men da de ikke ville falde ned (hun har en meget stærk mave-muskulatur), blev de taget ved kejsersnit.... Hun var ellers af dyrlægen sat til at kunne føde selv, da hun er en stor tæve med god plads indvendigt også smiley

    Har din veninde en erfaren der ka hjælpe hende med fødslen??


  • #5   27. jul 2009 Jeg går også og venter på at min Julie skal føde, og jeg ved heller ikke om hun kan føde naturligt, men kunne ikke drømme om at lave planlagt kejsersnit, hun skal da have lov til at forsøge selv. Og hvis man kan se, at det ikke går, så kan man jo altid få fat i dyrlægen, og evt have en aftale med denne om at være klar, hvis det bliver nødvendigt.

    Jeg har også den teori, at jo flere hvalpe, jo større chance er der for at de kan føde selv, da så er hvalpene som regel mindre, end hvis der f.eks kun er 2 hvalpe.


  • #6   27. jul 2009 Planlagt kejsersnit lyder som om dyrlægen gerne vil tjene penge på en nervøs nybegynder ! hvis i har mulighed for at få en erfaren opdrætter af hunde til at overvåge fødslen så ville jeg ikke planlægge noget kejsersnit, han/hun vil kunne hjælpe både ejer og tæve igennem et fødselsforløb uanset om det bliver naturlig fødsel eller at tæven lige pludseligt skal afsted til kejsersnit ! men for gud skyld så lad dog tæven prøve at klare den selv, det er sundest for hende og især for hvalpene.

Kommentér på:
fransk bulldog fødsel/ kejsersnit ??

Annonce