8.419 visninger
|
Oprettet:
fransk bulldog fødsel/ kejsersnit ?? {{forumTopicSubject}}
Min veninde har en fransk bulldog der snart skal have hvalpe (med DKK tavle) Det er første gang hun skal have hvalpe på den og hun er meget bekymret for om den kan føde normalt. Dyrlægen har sagt at de godt kan lave et "planglagt" Kejsersnit på den, men er det en god ide?? Har lovet at spørge for hende da hun ikke er bruger herinde, hvad er jeres erfaringer?
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.803
Det sker jo da heldigvis ind i mellem at nogen af dem føder selv, så jeg syntes bestemt det skal være 1. priotet
jun 2009
Følger: 71 Følgere: 68 Hunde: 3 Emner: 155 Svar: 478
God ide at have dyrlægen i baghånden, hvis der skulle opstå problemer.
Min venindes franske er nu blevet mor 3gange og hver gang har fødselen taget 36timer ca.. og ALLE hvalpe har haft det fint.. nogen kan nemlig være længe om det... Har du evt fået hende røgten fotograferet så du ved hvor mange der er, det er en rigtig god ide og i sær når det er første gang...
Held og lykke ;0)
jul 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 59
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.959
Mange hvalpe er ikke altid lig med naturlig fødsel - Emma fik 7 hvalpe, men da de ikke ville falde ned (hun har en meget stærk mave-muskulatur), blev de taget ved kejsersnit.... Hun var ellers af dyrlægen sat til at kunne føde selv, da hun er en stor tæve med god plads indvendigt også
Har din veninde en erfaren der ka hjælpe hende med fødslen??
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
Jeg har også den teori, at jo flere hvalpe, jo større chance er der for at de kan føde selv, da så er hvalpene som regel mindre, end hvis der f.eks kun er 2 hvalpe.
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.246
fransk bulldog fødsel/ kejsersnit ??