{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.455 visninger | Oprettet:

Gravid trods tidligere kejsersnit {{forumTopicSubject}}

Hvis en hund tidligere har fået lavet kejsersnit, hvad er jeres mening om at de får hvalpe igen ??

Gerne jeres personlige mening og evt hvad i har hørt fra dyrlægen...

Jeg troede selv, at det var slut med flere hvalpe, men dyrlægen sagde noget andet og nu hvor jeg tænker mig om, kan mennesker jo også godt få flere børn selvom de har fået lavet et kejsersnit, men må indrømme at jeg er meget splittet om det er ok...

Så gerne en masse meninger og erfaringer hvis i da har nogen ;o))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gravid trods tidligere kejsersnit
  • #1   24. okt 2011 Jeg ville ikke gøre det.
    Men jeg har egentligt ingen mening om hvad andre kan/må gøre i den retning


  • #2   24. okt 2011 Har ingen erfaring , men ville da mene at det kommer an på grunden til det første kejsersnit. Kan jo godt være der har været en deform hvalp, eller at hanhunden har vejet for meget, men er det fordi at hunhunden er lige lovlig smal og i stor risiko for kejsersnit ville jeg nok pensionere hende som avlstæve.....

    men nu er jeg jo ikke avler


  • #3   24. okt 2011 op til 3 kejsernit, siger de dyrlæger jeg har talt med.... det er jo ikke anderledes end kvinder får flere kejsernit... man skal bare sikre sig at tæven er helte ok op igen, så derfor bør man springe en løbetid over, inden ny parring.

  • #4   24. okt 2011 Det kommer an på grunden til kejsersnittet, for er det fødselsvejen der er årsagen til at hvalpene ikke kan passere, skal man ikke lave flere hvalpe på den tæve efter min mening.
    Men der kan jo være mange årsager til kejsersnit, min tæve fik kejsersnit sidste år fordi hun kun ventede én hvalp og derfor lavede hun ikek nok hormoner til at fødslen gik i gang. De prøvede at sætte fødslen igang fordi vandet var gået, men nej ingen veer.
    I sidste uge fik hun så sit andet kuld - hun fødte 5 store hvalpe helt normalt ;-)))

    Jeg rettede mig meget efter, hvad min dyrlæge vejledte mig til, og hun sagde, at havde denne fødsel også end i et kejsersnit skulle jeg ikke bruge hende mere, to kejsersnit er nok - og det mener jeg faktisk også.



  • #5   24. okt 2011 Jeg har slet ikke tænkt over, hvor meget det selvfølgelig betyder hvis fødselsvejen er for smal, men så ville jeg aldrig gøre det, for så giver det jo næsten sig selv, at det ender på samme måde igen...

    vores Malou fik kejsersnit sidste gang , ( fødte første hvalp selv ), men 2 hvalp var noget større og fødslen var gået istå og ville ikke rigtig igang igen og endte derfor med kejsersnit...
    Deraf kom vi til at snakke om, det med at få hvalpe igen senere, hvor jeg var meget imod, men må også indrømme, at jeg er meget pylret med mine hunde og synes det var så forfærdelig synd for hende, selvom hun jo ikke var synderligt mærket af operationen..

    Men i forbindelse med det sagde dyrlægen, at hun kunne sagtens få hvalpe igen, men blev det igen et kejsersnit, ville hun ikke gøre det mere.....

    Men skriv gerne flere erfaringer, både gode og dårlige..


  • #6   24. okt 2011 Jeg har ikke prøvet det selv, men Fossi er far til et kuld hvor tæven løbetiden før havde fået kejsersnit.
    Hendes første kuld var normal fødsel, nr 2 kuld indeholdt en hvalpe der var alt for stor og for at redde resten af kuldet (en hvalp) fik hun kejsersnit.
    En hvalp(voksen hund) fra det første kuld døde i en ulykke 6-8 mdr. efter kejsersnittet og hundemor var lige startet løbetid. Opdrætteren spurgte dyrlægen til råds og han sagde at hvis hun skulle have kuld efter kejsersnittet, så var løbetiden efter et godt valg (for vores race). kuld nr 3 blev født normalt.

    Så jeg vil sige at man skal spørge sin egen dyrlæge som kender hunden og den bør få flere kuld efter kejsersnittet.


  • #7   24. okt 2011 Sådan rent fysisk er det som andre nævner, sagtens muligt at få mere end 1 kejsersnit.

    Men må indrømme at om jeg finder det ok fortsat at avle på en tæve der har fået kejsersnit, afhænger af hvorfor det var nødvendigt.

    Jeg mener ikke man skal avle på dyr der ikke kan reproducere naturligt. MEN man kan jo altid være uheldig at rende i problemer der intet har at gøre med tævens evne til at føde sig selv. Og er det i sådan en situation, ville jeg ikke se noget galt i at prøve igen.
    Men er det fordi tæven af den ene eller anden grund ikke er i stand til at føde selv, så burde det være slut efter 1 kuld.


  • #9   24. okt 2011 Michelle - tævens evne til at føde sig selv ?- der sætter du godt nok lidt høje krav *GGG*

  • #10   24. okt 2011 Estrid H : Allerede løbetiden efter kejsersnittet ?? Puha jeg tænker at operationsarret måske springer op, efter så kort tid ??

  • #11   24. okt 2011 det kommer vel an på hvad årsagen skyldes,

    Alle tæver kan komme ud for at en hvalp sidder på tværs og derfor skal have kejsersnit, det har jo intet med hendes fødeevne at gøre.

    F.eks har jeg en fransk bulldog, der fødte 3 hvalpe naturligt, derefter sad en omvendt, dvs at pandeskallen gik mod skambenet, og det ville være umuligt for tæven at føde den naturligt. I sådan et tilfælde har det jo intet med fødselsevnen hos tæven at gøre.
    Så der kan jeg ikke se noget problem.


  • #12   24. okt 2011 Efter et kejsersnit må tæven gerne parres i næste løbetid sagde min dyrlæge, men jeg ventede nu til der var gået et år med at parre hende igen, således at det var i anden løbetid efter kejsersnittet.

    Det der er vigtigst for mig er ,at tævens liv ikke udsættes for fare, og derfor mener jeg, at man skal rådføre sig med sin dyrlæge der kender hunden og kender årsagerne til kejsersnit.


  • #13   24. okt 2011 altså jeg ved, hvordan jeg havde det efter et kejsersnit, jeg ville nødigt skulle føde igen efter 6 mdr:-)

  • #14   24. okt 2011 Jeg har også fået kejsersnit og nu kan man jo ikke sammenligne vores cyklus med hundens.... der er jo et noget større arbejde i at være mor bagefter, med et barn, end hvalpe - desuden så går vi jo 9 mdr gravid, mod 9 ugers drægtighed.... men når det er sagt, så ville jeg ikke have haft et problem, med at blive gravid 6 mdr efter et kejsersnit... hvis det ikke lige var fordi jeg så fik to børn ufattelig tæt på hinanden....

    Dog ville jeg også springe en løbetid over, med mindre tæven gik usædvanligt længe imellem løbetiderne, så som 1 år...


  • #15   24. okt 2011 Platugler: det er udelukkende den del med at skulle være gravid igen ret kort tid efter at man har fået kejsersnit, jeg snakker om, mht sammenvoksning af ar osv. der ville jeg nødig blive gravid ret hurtigt igen.

  • #16   24. okt 2011 Jeg personligt ville også være mest bange for at arret sprang op igen, hvis man hurtig blev gravid... Jeg har selv fået kejsersnit og må sige at det kunne jeg nemt have gjort igen efter 6 måneder, hvis jeg ikke skulle beholde barnet gg.. Men igen det er jo forskelligt hvor hårdt et kejsersniter, både for mennesker og dyr... Men dejligt at høre jeres meninger ;o))

  • #17   24. okt 2011 Ahr Gitte, du kan da bare sælge barnet...det er da så hyggeligt at være gravid...:-)

  • #18   24. okt 2011 Lykke J: Jeg hader at være gravid, ville ønske man kunne få børn uden gg, men 2 babyer på 6 måneder ville være lige i overkanten tror jeg ;o))

  • #19   24. okt 2011 he he, ja det må man sige...godt man ikke har tvillinger:-) selvom man selvfølgelig vokser med opgaven, og kan sikkert tænke tilbage når de er rejst hjemmefra...hvordan overlevede jeg det:-)

  • #20   24. okt 2011 Lykke: efter 6 mdr, var jeg da totalt sammenvokset... tænk på når men er syet forneden, efter en alm fødsel.. der er der vist ikke mange der venter over 6 mdr, med at gå igang med at bruge området til "sportslig" aktiviteter på lagnet smiley

  • #21   25. okt 2011 LOL -ja altså herude på landet, der føder dyrene sig selv... eller nowet.

    Nå men mente self tæven evne til at føde selv ;o)


  • #22   25. okt 2011 Man kan altså slet ikke sammenligne mennesker og hunde ift kejsersnit og efterfølgende yngelpleje.
    Et sår efter et kejsersnit springer ikke op efter 6 -9 måneder, så rent kropsmæssigt er der ingen problemer med et kejsersnit hurtigt efter. Det kan være en lige så stor ulempe at vente så man har nået at danne masser af arvæv, så der kan en hurtig drægtighed/graviditet måske være en fordel.

    Men jeg sprang en løbetid over inden jeg parrede min tæve igen, men hun har også en cyklus på 6 måneder, så det passede med at hun blev parrret et år efter hun havde født, og det er gået helt uden problemer for hende.


  • #23   25. okt 2011 Jeg synes ikke man bør avle på en tæve, der har fået kejsersnit, da dette jo er sket af en årsag. Ofte er det for smal fødselsvej, for svage veer eller for store hvalpe.
    Der er ingen grund til at avle på tæver med skavanker, når der findes så mange andre hunde derude.
    Vores tæve fik ikke kejsersnit, men måtte have vestimulerende af dyrlægen for at klare fødslen. Vi har valgt at sterilisere hende, godt nok af flere årsager, men hun skulle ikke have flere hvalpe efter den oplevelse.
    Der er masser af hunde i racen, der kan føde uden problemer, og jeg overlader hermed avlen til dem.


  • #24   25. okt 2011 Hvis tæven ikke har fysiske problemer med at føde selv, så kan man fint lave flere kuld, selvom hun fik kejsersnit.
    Vi har haft 2 kejsersnit - een med en hvalp med sædefødsel, der sad i klemme, og een med defekt hvalp, hvor moderkagen havde sat sig bunden af hornet, og hvalpen ikke blev udviklet. Denne blev født 3 dage for tidligt og standsede resten af fødslen.

    Ellers synes jeg der er en del "tæver" i denne tråd, der burde gå ud af avl, med alle de kejsersnit -:)


  • #25   25. okt 2011 Det med at veerne svækkes underfødslen er et kendt fænomen, det sker både hvis der kun er få hvalpe eller hvis der er for mange.
    Hvis der kun er en hvalp dannes der ikek nok homrom til at sætte fødslen i gang, er der for mange hvalpe kan livmoderen blive slap fordi den har været så udvidet.
    Det ser jeg ikke som noget problem.
    I naturen vilel de ufødte hvalpe bare gå til og så vilel de dumpe ud på et tidspunkt, men nu om dage sørger man jo for at give tæven en sprøjte, så hun kan presse dem ud så de er i live.
    Jeg synes der er mange meget værre problemer i avlen end at en tæve msåke ikkw får nok veer, det er ne meget lilel ting, hvis ellers tæven er sund og rask og har godt temperement.


  • #26   25. okt 2011 He he - synes tasterne sidder forkert på tastaturet her til morgen, hvem har rodet rundt med dem???

  • #28   25. okt 2011 det vil jo egetnlig sige at f.eks. de fleste engelske bulldogs ikke kan avle, så vidt jeg har forhørt har de båbe svært ved at parre naturligt + føde, så det burde jo være en ikke eksiterende race hvis det stod til naturen , eller hvad?

  • #29   25. okt 2011 Sne: opdrætterne vil da holde op med at oplyse om kejsersnit... men nu bliver det hele jo nok fjernet, så folk kan gøre lige hvad de vil - avle på alt hvad der har 4 ben. Det er så trist at DKK tror at det at fjerne alle restriktionerne skal give dem flere penge i kassen... æv æv

  • #31   25. okt 2011 Sne: enig... så falder standarten da til et ynkeligt niveau... hvordan kan DKK for kort tid siden, mene at etiske ANBEFALINGER, skulle laves til etiske REGLER, for så nu at mene at alle restrektionerne skal være frivilligt

  • #32   25. okt 2011 Charlotte: jeg tror desværre ikke på at de kommer til besindighed smiley

  • #33   25. okt 2011 jeg håber inderligt at du har ret.... det jeg har hørt fra de møder der har været. er at det er noget DKK mener ville kunne give dem større markedsandel i antal reg. hvalpe om året... og det er kroner og øre... og de seriøse opdrætter der måtte opgive DKK ved sådan tiltag, vil mere end rigeligt blive erstattet med avler der ønsker at snige sim om ved det hele, med mindst mulig indsats

  • #34   25. okt 2011 Jeg synes DKK skulel sige "hellere lidt men godt" og slå det op som et slogan.
    Og så skal de gøre opmærksomme på sig selv - lav noget reklame og nogle små udsendelser om de forskellige racer, fortælle om hvad tavlen betyder - så de ikek lader BBC og Bubber køre det løb, og hvor det kommer til at fremgå at opdrættere af racehunde er store idioter der kun tænker på hunde, bor grimt, er ligeglade med deres familier, opdrætter syge hunde sov osv.
    Tegn et positivt bilelder af racehundene og opdrætterne og bring budskabet ud - folk aner intet om tavler og forskellen på tavle vs ingen tavle.


  • #35   25. okt 2011 kennelmor; enig smiley

  • #36   25. okt 2011 Og så skal man gøre meget mere ud af at fortælle folk, at hvalpe uden eller med speciel stamtavle meget tit kommer fra elendige forhold i Østeurpoa.
    Når man ser på registreringstallene på de små selskabshunde, så kommer en stor del af dem som elendig import.
    Folk ved bare ikke hvor slemt det er, og støtter ved at købe en sådan hvalp.


  • #37   25. okt 2011 charlotte: vel ikke så meget vanskeligere hvis man køber hos en hundehandler? smiley

  • #38   25. okt 2011 Hej igen
    De bliver ikke importeret på almindelig vis.
    De kommer formentlig ind via hundehandlere m.m., og papirerne er mere eller mindre hjemmelavede.
    Så sælges de uden stamtavler i DK.
    En selskabshund i østeuropa koster vel omkring 6-800 kr. Så der er mange penge at hente.
    Og med så åbne grænser, skal der meget til for at stoppe dem.


  • #39   25. okt 2011 jeg har hørt i dag at det der med at anbefalinger der pludselig blev til regler var for at komme et lovkrav fra et folketingsudvalg i forkøbet, men nu har dkk vist fået udvalget til at forstå at dkk kun fjerner de unødvendige krav.... hvis en race har et problem vil der stadig være krav om sundhedsundersøgelse... fx hjerteundersøgelse for ckc eller mentalbeskrivelse skulle været bestået for de racer hvor det var vigtigt at signalisere at kun de egnede blev brugt i avl... fx racer på obs-listen

  • #42   26. okt 2011 Sne: jeg er helt enig.... med boxeren er vi kommer rigtig langt og det ville da være et tilbageskridt hvis ikke man stadigvæk udelukkede de få individer, som altid vil dukke op med HD.

  • #43   26. okt 2011 Charlotte: de taler om at ALLE krav skal være anbefalinger og følger du dem, så kan du få en gylden pote på stamtavlen og gør man ikke, så får hvalpene stadig stamtavle, men uden denne gyldne pote.... jøsses en omgang børnehavehalløj - håber dælme jeg har misforstået en ting eller 100

  • #45   26. okt 2011 Jeg har også hørt forslaget om den gyldne pote, vi snakkede om det til collieseminaret. Så får vi A og B tavler - sikek en gang makværk!!

    Men jeg kan godt forstå at der måske indenfor nogen racer efterhånden er så mange krav, at det gør opdræt svært og holder folk fra at opdrætte med tavle,, så selvfølgelig skal kravene være rimelige, så man kun undersøger for de alvorlige ting

    og så vil jeg igen igen påpege udstillingskravet indenfor mange racer, det tror jeg holder mange fra opdræt med tavle.


  • #47   26. okt 2011 Man kunne indføre alternativer til udstillingerne - det har man i andre lande.
    Jeg har hørt om en dansk briard opddrætter der var i Frankrig til et avlsgodkendelsesarrangement, som tog en hel dag og hvor man kiggede på HELE hunden - med objektive øjne!!!

    Der var flere eksteriørdommere, der blev målt vinkler, højde, drøjde osv, der blev kigget på egenskaber og mentalitet. Egenskaberne blev så vurderet ude i det fri, hvor man kiggede påhundens instinkter eksempelvis.

    Det kunne gøre meget bedre og mere fair end det udstillingidioti vi har i dag.


  • #48   26. okt 2011 Kennel: det er der jo allerede i dk... ved boxer kan du jo lade hunden avlskåre i boxerklubben og så behøver du ikke at udstille inden avl - så det er da bare op til specialklubben at lave det.

  • #49   26. okt 2011 men at kalde det at udstille for idioti, synes jeg godt nok, at lige at skyde med rigelig skarpt.... at få flest mulige dommer til at bedømme hunden, giver da en bedre mulighed for at få hundens fejl og mangler frem i lyset og dermed vide hvad man skal kigge efter i en partner


  • #50   26. okt 2011 Jeg har flere eksempler på idioti i det udstillingsmiljø, men jeg vil ikke hænge nogen ud.
    Jeg udstiller - bevares - det skal jeg jo, men jeg bryder mig ikke om det for det er ikke fair det der foregå altid.
    Det er at trækek penge ud af folks lommer uden at man får noget brugbart ud af det.


  • #51   26. okt 2011 og så er der jo ikek avlskåringer indenfor ret mange racer Krumme - men bare der var.

  • #52   26. okt 2011 Kennelmor: fordi du ikke kan lide det, betyder det jo ikke at det ikke dur.. og nej det er ikke altid den vi andre mener der skulle vinde, som vinder - men sådan er det jo... hvis man er en dårlig taber, så skal man selvfølgelig ikke udstille. Desuden så er det jo også muligheden for at se flere af samme race på samme sted og evt få ideer til en hanhund eller til linier, som man synes har det man søger.... hvor skulle man ellers finde det? en AK kommer hunden jo kun på 1 gang.

    og så er jeg ikke Krumme smiley

    at der ikke er AK for ret mange racer, er jo noget der bare kan tages op hos specialklubben og bede dem kigge på det ....


  • #53   26. okt 2011 Avlsresterestriktionerne bliver vist sendt tilbage til diskussion i specialklubberne... hvilke er vigtige og hvilke har ingen effekt.

    Der blev vist nævnt noget med unghundebeskrivelse som et alternativ til udstilling.
    Det syntes jeg vil være et godt alternativ.... hunde i alle aldre burde kunne deltage.... nu er vi jo ikke så mange hunde i racen og de fleste udstillere er gengangere.... med hensyn til opdræt er det så vigtigt at familiehundeejere også vil tage et kuld.... Jeg har oplevet 2 gange at en hund er dumpet / fået kip fordi den ikke levede op til dommeres ideal for en udstillingshund.....
    den ene havde pga et brud i et forben da hunden var hvalp et skævt ben (dyrlægen havde brugt en forkert tråd og da hunden stadig voksede blev benet trukket skævt).... hunden havde fået ok fra dyrlægen til at benet var stærkt nok, medbragte attest på det.... men dommeren syntes ikke den var pæn nok når fødderne ikke stod parallelle.
    Og den næste dumpede / fik kip på et typisk lundehundeproblem smiley "jeg vil da ikke gå rundt i den ring.... niks, hvis vi går ud på den anden side af snoren og jeg har min sele på, så vil jeg gå"...... især i det sidste tilfælde var en beskrivelse hvor der er tid og bliver taget hensyn til uerfarne handler og uerfaren hund mere retfærdig.

    Og hvis det ender med at man for at kunne få en gylden pote på afkommet skulle stille til en beskrivelse i stedet for udstilling.... så kan vore hunde nok også klare det.....


  • #54   26. okt 2011 Undskyld Platugeler- jeg kan godt se at du ikek er Krumme, men dig ligner altså - på profilbileldet *GGG*

    Og jeg kommer til udstillinger Platuger - fordi jeg skal og jeg er ikek en dårlig taber. Sidst jegvar til udstilling deltog jeg slet ikke selv, så jeg havde intet i klemme mht bedømmelserne, men sikek et cirkus rent ud sagt, det var IKKE fair lad os sige det sådan. Andre folk med andre racer kom hen og spurgte - hvad skete der lige der???? Og ja, det var der ingen der kunen fortælle, for når en usoigneret hund med fejl farve blvier BIR så er der noget galt. Vi var mange der græmemde os over aqt den hund skulel repræsentere vores race i store ring.


  • #55   26. okt 2011 Men det skræmmer altså bare mange væk, der sagtens kan have gode avlshunde - så laver de dem uden tavle.
    Jeg synes det er et vink med en vognstang at folk ikke kan lide at komme og udstille, jeg kender rigtig mange der ikke tør være med.

    Jeg tror vi kan få noget mere genetisk variation ved at få flere med ind over avlen, og det er jo langt fra BIS og BIR hundene der nødvendigvis bliver de bedste avlshunde. Selvfølgelig skal hundene ligne den race de er, men nogen gange går avlen jo også i forkert retning pga dommernes bedømmelser - det er jo i bund og grund det der har gjort mange af racerne syge.


  • #56   26. okt 2011 Jeg siger helelr ike kdet er en gyldig grud, jeg tror bare mange vælger at lave et hyggekuld i stdet for at skulle gå på en udstilling. Det er DET vi er oppe imod i DKK om vi synes deter gyldig grund eller ej.

    Og igen dømmes der jo ikek altid efter at den sundeste hund skal vinde - for så havde vi da ikek alle de racer med forfærdelige skavanker!!!


  • #57   26. okt 2011 Jeg ved ikek helt hvad du mener med det Charlotte - hvilke hunde mener DU så der kun burde gå i avl???

  • #58   26. okt 2011 Virkeligt har noget at bidrage med?
    Det er vel som man ser det?


  • #59   26. okt 2011 Opfylder man DKK´s avlsrestriktioner er hunden vel egnet???

  • #60   26. okt 2011 Jamen så er vi bare ikek enige om det ,-)

    Jeg synes det er meget vigtigt med genetisk variation, og jeg mener at enten er hunden racetypisk eller også er den ikke.
    Men et er udseendet noget helt andet er mentalitet og brugsegenskaber - de ting er faktisk vigtigere for mig end om hunden lige har et øre der kipper for lidt eller for meget.

    Måske har min holdnign også noget at gøre med, at indenfor min race er der to typer hunde de rikek minder meget om hinanden - så nogen gange kan jeg undre mig over at de skal dømmes eftersamme standard - for er den ene ekstriør mæssigt korrekt så kan den anden type umuligt være det, for de ligner ikek hinanden. Hvem skal så bestemme hvad der er bedst?

    Og igen skal vi kun avle på de hunde der bliver BIR eller BIM - jame nså uddør vores racehunde.


  • #61   26. okt 2011 Jeg har set champions der aldrig skulel have så meget som en Good fordi de er pisse grimme.

  • #62   26. okt 2011 Rettelse til Snedronningen: Der ER udstillingskrav i DRU.

  • #64   8. jan 2013 Jeg har fået selv 3 kejsersnit ..det sidste med tvillinger.... (da jeg ikke må føde selv)
    Jeg må ikk få flere...manmå få 3 kejsersnit..menneske som hund.... min tæve sku kejsersnit med kuld nr 3 ( ups kuld da en hund hoppede over hegnet og ind til hende ggggg) nåh men der skete det at der gik hul på livmoderen under en ve 1.juledag self smiley så alle 5 hvalpe lå i bughulen og døde... alt kan ske...( hun fik fjernet hele livmoderen) hvorfor fik hun ks ? Som de andre skriver ville jeg nok tænke mig om.. for det kan blive rigtig dyrt og sætten i livsfare... men var det et uheld som hos min tæve...burde der ikk være dårligere odds hos hende end andre smiley


  • #66   8. jan 2013 Det er klart... især når det endte sådan.. men var det gået fint..havde det jo også været fint... og snakkede med dr.dyr.. og aborten bruger man ikke bare.... den er ret usund for hunden og kan forstyrre dens homoner i mange år... man plejer at råde til den hvis det er en for stor han.. tæven er for ung..gammel eller andet.... her var der jo i den forstand ikke noget galt i at hun fik kuldet... men hvor har du ret.... ville på alle måder også ønske at hun havde fået den alligevel.... fordi det netop gik så galt... og regningen lød på 14

  • #68   8. jan 2013 Det er din mening ..alt det ALDRIG er iorden med ups kuld...
    Og hvem siger at det tilfældige forældrene... hannen er skam min egen ... der var bare en der ikke vidste at han skulle i den forhaven og ikke i baghaven.. og grunden til at det ikke var et planlagt kuld er bla at jeg skulle flytte osv.... så ingen tilfædige forældre osv....

    Din mening er set læst hørt osv


  • #69   8. jan 2013 Sjovt at sidde og se i denne gamle tråd, de meninger jeg havde om udstillinger har jeg stadigvæk, og det endda i endnu højere grad end dengang jeg skrev hvad jeg gjorde.
    Jeg kan da lige vedhæfte denne artikel:

    http://lasseevensen.nablogg.no/?p=235



  • #70   8. jan 2013 Tenna, du skriver: "Man må få tre kejsersnit mennesker som hunde"

    ... det kommer altiså an på så meget!!!

    Ang hunde, så mener jeg tre er ALT for mange. Som skrevet tidligere, så kan der være uheldige omstændigheder der gør, at hun hund ender ud i kejsersnit, derfor kan den godt bruges igen, hvis ellers fødselsvejen er normal. Men får samme hund igen et kejsersnit, så er det for mig no go at bruge den en tredie gang. Hver gang man sprætter den livmoder op, så kommer der et svagt sted og det øger alt andet lige senere drægtighed. Der er ingen grund til at sådan en hund skal udsættes for livsfare ved at parre den igen. Hunden er ligeglad med at få et tredie kuld, den er nok helelre fri. Desuden skal de gener nødigt gives videre, vore hunde skal gerne kunen føde deres afkom selv.

    Ang kvinder, så er der heller ikke bare en regle der siger, at man uden probemer kan få tre kejsersnit, det kommer helt an på livmoderens struktur. Som det skete ved din hund, sådan kan det også ske hos mennesker, og så dør barnet altså eller det har stor risiko for at blive alvorligt handicappet pga iltmangel, så man skal tænke sig grundigt om og lytte efter lægernes råd.


  • #71   8. jan 2013 Når vores har fået kejsersnit, så kigger dyrlægen på livmoderen og ser om den ser fin ud. Vi har ikke prøvet mere end 2 kejsersnit på samme tæve, med alt efter hvad dyrlægen ser på limvoderen under 2 kejsersnit og alle de andre kriterier, jeg kigger på, så ville jeg ikke udelukke i særlige tilfælde, et 3. Det er ikke altid tævens skyld at det ender med kejsersnit.
    Min stammoder fik to kuld og begge ved kejsersnit - det var ikke fejl ved hende at det kom dertil. Da jeg ikke følte at hun kom i ok form efter 2. drægtighed, så overvejede jeg ikke det 3. kuld - men det var ikke kejsersnittet der var udslagsgivende.
    Hun havde to døtre som kom i avl med 3 og 1 kuld og begge fødte selv. Den med et kuld, endda da hun var 4 år, som jo er lidt sent for første kuld.
    Hende med 3 kuld har fået 4 døtre i avl med ialt 5 kuld og 4 kuld er født naturligt og et ved kejsersnit(pga en stor hvalp på 700 gram, der slet ikke kom frem i fødselskanalen)
    Så for mig, var der intet arv i det at min tæve ikke kunne føde selv og det har ikke givet mig problemer i linien.


Kommentér på:
Gravid trods tidligere kejsersnit

Annonce