{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.158 visninger | Oprettet:

ang evt parring {{forumTopicSubject}}

hejsa alle derude..
Vi er de stolte ejere af en amerikansk bulldog tæve som godt kunne tænke sig en anden amerikansk bulldogg han, som evt ville lave hvalpe med vores... vi bor i hinnerup, cirka 20 km fra Århus i den nordlige del.
giv os evt en besked, mail elle andet hvis det evt var noget i var interesseret i.. Alt med aftaler osv med hvalpene og parring osv, kan vi senere aftale..
Håber at høre fra nogen...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ang evt parring
  • #1   30. mar 2008 Lige lidt info der kunne hjælpe jer: Er jeres hund tjekket for div arvelige lidelser, og hvad har i af krav tl tæven.

    Er det med/uden tavle osv.

    Det gør det lidt nemmere for evt interesserede om det er noget for dem


  • #2   30. mar 2008 Ja selvfølgelig, det tænke jeg ikke lige på..

    HUN er IKKE med stamtavle, men ren...

    HUN lider IKKE at nogen former for sygdomme, lidelser eller andet... Og det kan sagtens dokumenteres...

    Hva vi har af krav til HANHUNDEN, er at han skal være stille og rolig, må IKKE have et hidsigt temperament, et godt sind og ellers ja så kan man vel osse vurdere det når man ser hunden, der vil selvfølgelig blive aftale et møde så vi lige kan se hinanden an og hundene selvfølgelig...


  • #3   30. mar 2008 Hov sorry .hanhunden self. Har vist fået tæve på hjernen *G*

  • #4   30. mar 2008 så hun er HD og AD røngtenfotograferet ??

  • #5   30. mar 2008 Er det Siva i vil have parret?

  • #6   30. mar 2008 ja det er siva... det er primært for sivas skyld at hun skal have hvalpe, både inden hun blir for gammel og fordi hun ville blive verdens bedste hundemor, hun har et sind man slet ikke kan stå for...nej hun er ikke røngtenfotograferet... er det er krav da?? har jeg ik hørt om når det ikke er med stamtavle osv.... det er ikke for at tjene penge eller noget for vi beholder nogle af dem selv og vi kræver heller ik mange penge for dem-...

  • #7   30. mar 2008 Dennis& Trine -der er ingen krav når man avler uden tavle. Men kravene i de stambogsførende klubber er jo ikke lavet for sjov.

    Selvom din hun ikke viser nogen tegn på HD/AA så KAN hun godt have det alligevel, og det er væsentligt at tjekke. Tænk på at du ved at avle, ikke bare har et ansvar overfor din hund og hvalpene, men osse for de familier der køber hvalp hos dig


  • #8   30. mar 2008 <b>det er primært for sivas skyld at hun skal have hvalpe</b>

    christ !!!



  • #9   30. mar 2008 om hunden er med stamtavle eller er, er jo ligegyldig, når vi taler sundhed. Hvalpene skulle jo gerne være lige så sunde som hvalpe med tavle eller ?? Så HD og AD røngten bør der være på både mor og far - og ikek dårliger end C, men helst bedre

    Hvordan kan det vær for Siva skyld - hun har da ingen ønske om at blive "mor"


  • #10   30. mar 2008 Jeg kender en amstaff/amerikansk bulldog blanding, den var 4 år. Der fik de at vide at den var for gammel til at få hvalpe. Så jeg vil mere at 6 år er for gammelt, som jeg kan se at Siva er.

  • #11   30. mar 2008 Får lige kigget på din profil. Kan se hun er 6 år gammel? Har hun haft hvalpe før?

    Shiva har intet ønske om hvalpe, og det kan være ganske hårdt for en tæve (særligt med den alder) at få hvalpe, så glem at lave dem for hendes skyld.
    Skal der laves hvalpe er det for JERES og kommende hundeejeres skyld -så overvej hvad det er du ønsker der kommer ud af en parring og om Shiva vil kunne "levere" dette.

    -og overvej så lige igen om du synes det er en god idé med den alder hund har


  • #12   30. mar 2008 Normalt siger man at 4 år er ved at være sidste udkald

  • #13   30. mar 2008 Altså de fik at vide at den var for gammel af dyrlægen

  • #14   30. mar 2008 hvis hun ikke har haft hvalpe før, så er hun altså for gammel

  • #15   30. mar 2008 hun er ikke 6 hun er lige blevet 5år... mange kennelklubber avler til de er 6 det ser man så tit så hold nu.....

  • #16   30. mar 2008 Dennis&Tine -havde hun haft hvalpe før ville jeg heller ikke mene alderen var et problem. Men første kuld skal helst være inden eller senest når de er 4 år.

    Det er ret hårdt for en tæve at få hvalpe.


  • #17   30. mar 2008 hvornår er hun født ??

  • #18   30. mar 2008 min første hundes mor var 6 år da hun fik min første hund og det var fra en dansk kennelklub.. og det var første hold hvalpe... er ikke herinde for at i skal disse mig, det er fint i kommer med jeres meninger, selvom det ik er det jeg søgte, men at i skriver CHRIST osv gider jeg ik høre på så kan i sgu lade være med at blande jer i mit oplæg...

  • #19   30. mar 2008 spørger lige igen:

    Hvordan kan det vær for Siva skyld - hun har da ingen ønske om at blive "mor"


  • #20   30. mar 2008 og fordi andre ikke tænker sig om, så behøver du heller ikke ?? vi skriver jo fordi det kan få stor betydning for din tæve at få hvalpe i en sen alder - ved du hvad et kejsernit koster?? jeg har givet 8.000 på en hverdag - tænk lige hvor lange´t over 10.000 det kommer hvis hun skal have kejsersnit en søndag. De penge skal man jo have sparret op inden - de fleste dyrlæger kræver kontakt afregning

  • #21   1. apr 2008 Jeg synes bestemt i skal lade være! Både for jeres hunds skyld, racen som helhed og de ufødte hvalpe! Jeres hund er for gammel til at få det første kuld hvalpe! Det kan godt være at din mors hund slap heldigt fra det, men der er også folk der er hoppet ud fra meget høje bygninger og overlevet. Det betyder bare ikke at det er en god ide at hoppe ud fra Rundetårn!! Hvis du forstår hvad jeg mener....?

    I kan ikke vide om jeres hund har dårlige hofter hvis det ikke er blevet tjekket og selv om hun ikke har kan hun stadig give genet for dårlige hofter videre til hvalpende! Dvs. være rask bære af genet.

    Desuden er markedet for amerikanske buller uden tavle mere end dækket! I dette land er der en kæmpe overproduktion af hunde, især af muskelhunde og rigtig mange af disse hunde lider en rigtig grum skæbne.





  • #22   1. apr 2008 Først om fremmest- en tæve har ikke et behov for at få hvalpe - bestemt ikke. det slider meget hårdt på en tæve at skulle parres, og få hvalpe. og i en alder af 6 år - nej, lad være.. i risikiere hun ikke klare den i slemme tilfælde - og hvis det er første gang, så niksen biksen..
    At hun ikke har tavle er en ting - der avles meget på disse racer, og det nytter intet at folk som jer der mener jeres tæve har et sexuelt behov, begynder at avle..
    Jeres tæve er ikke HD fotograferet eller testet for andet kan jeg høre på det hele, dette gør det bestemt ikke bedre..
    jeg synes i skal lade være , for Sivas skyld - det gør intet godt for hende, kun dårligt..

    Håber i lytter, og vil lade jeres tæve være som hun er så længe i har hende. .



  • #23   2. apr 2008 Jeg kender nogen som fik hvalpe på deres amr bulldog tæven havde tavle og det havde hannen ikke, det var ikke planlagt men skete imens tæven blev passet da de var på ferie, ingen af hundene var røgent tjekket for HD eller AD og i dag er hvalpene 3 år og flere af dem har fået konstateret slem HD i en meget tidlig alder... Men ingen af forældrene har tegn på det heller ikke i dag, men de kan stadig bære generne, så tænk jer godt om inden, både for jeres egen skyld men især for de kommende hvalpe og deres ejere, der er ikke nogen der fortjener en syg hund og kan man undgå det så er det bedst.

    Jeg har selv haft et hovsa kuld med min hanhund, men der var han altså tjekket for alt og tæven blev det også for ellers havde hun fået en abortsprøjte...


Kommentér på:
ang evt parring

Annonce