{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.272 visninger | Oprettet:

Hvorfor hænger de sammen? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har en hanhund, som bliver brugt til avl. Jeg har før tænkt spørgsmålet men idag snakkede jeg med tæveejeren hvorfor hundene hænger sammen efter parring. Hun kunne heller ikke give mig svaret, derfor spørger jeg jer....

Hvorfor hænger de sammen i xxx antal minutter?

Jeg ved godt at hanhunden har udløsning over længere tid og svulmelegemet skal trække sig sammen osv. men er der en dybere årsag til at svulmelegemet overhovedet eksisterer? Umiddelbart kender jeg kun denne art "Canine" som parrer sig sådan. I naturen kan det da ikke være praktisk at de hænger sammen. Her tænker jeg på andre rovdyr osv.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor hænger de sammen?
  • #1   9. mar 2008 Har læst i en bog at det er for at tæven ikke stikker af - og har læst i en anden bog at det er for at andre hanhunde ikke kan komme til.

• #2   9. mar 2008 Det er fordi han er så længe om at sende potionen afsted. Svulmelegmet falder så snart han er færdig med at levere. Så det er derfor han hænger der...

• #3   9. mar 2008 nåå... Jamen det er bare hva jeg har hørt.......

• #4   9. mar 2008 Camilla >>> Ja, jeg ved alt det der omkring leveringen osv. men jeg har bare undret mig gevaldigt over hvorfor vores hunde netop har den her "færdighed" og hvad årsagen til det er.

Den omkring at andre ikke kan komme til lyder da meget sandsynligt. Sæden kan leve i op til 36 timer og hvis jeg har forstået det korrekt kan tæven få hvalpe med flere forskellige hanner.

• #5   9. mar 2008 Hold da op, det omkring 2 hanner anede jeg ikke....! Det er i hvert fald ikke noget vi benytter i Berner-klubben. Men smart er det da.

Ved parring idag var Zolo fint inde i tæven (som var en førstegangstæve) og han blev på ryggen af hende i ca. 3-4 min. efter at han ikke længere lavede parringsbevægelser. Derefter vendte vi dem rundt og de stod så sammen i 7-8 min. Zolo var stadig svulmet lidt da de gik fra hinanden men jeg er sikker på at han leverede varen til tiden *s*

• #6   9. mar 2008 Det er fra da dyrene levede i naturen for ved at hannen hænger fast giver han sæden bedre mulighed for at nå at sætte sig fast inden hunnen måske parre sig med en anden han. Og derved hjælper sine gener lidt på vej...

• #7   9. mar 2008 * C & J * >>> Ja ja, så langt er jeg med. Men sådan parrer f.x. elefanter og kattedyr sig da ikke. Og de får da stadig unger *s* Der må jo være en dybere årsag til at vores hunde har indbygget denne funktion.....

Er der ikke andre end mig der har tænkt nærmere over det?

• #8   9. mar 2008 Måske fordi handyrene i de andre grupper ikke har brugt en masse energi på først at få "avlsret" og ikke bruger en masse energi på at passe flokken og ungerne op osv. som hunde/ulve-hannen gør.
    Han har inversteret/inversterer mere i hans parring end f.eks. de fleste kattedyrs-hanner har/gør - ergo vil han også have en større sikkerhed for at ungerne vitterligt er hans smiley

• #9   10. mar 2008 Hvorfor hænger nogle hanner så på meget længer end andre???
    Har selv en han som er 1 år nu og vi har en tæve på snart 2 år, da hun var i løbetid sidst, gjorde vi som vi havde fået anbefalet og skilte dem ad , men på 16 dagen fik vi at vide hun var ovre det og lukkede dem så sammen men undr meget opsyn , men da jeg så lige var uopmærksom i 2 minutter, sad han der bare, hmmm og ja ikke så meget at gøre da det var sket, men de hang sammen i næsten 1 time, blev så enige om at vi ikke ville adskille dem mere når nu skaden var sket, de parrede igen næste dag igen og hang sammen igen en time.

Fik tæven scannet efter jeg havde vendet mig til tanken, for det skulle jo ikke være sket, men hun var drægtig og ca 10 dage før hun skulle føde føelte jeg var noget galt, hun ændrede totalt adfærd til at blive helt vil eftersom hun havde sovet igennem hele forløbet.
    Fik taget røngen og hun var gået tom, så kan man så både være trist og alligvel glæde sig over at denne fejl ikke blev til noget....

• #10   10. mar 2008 Gitte P, hvis i har scannet før 30. dagen, kan det være årsagen til at hun alligevel gik tom. pga stress osv absorbere nogle tæver hvalpene hvis man scanner for tidligt.

• #11   10. mar 2008 Er ikke i tvivel om at hun var gravid, men havde sådan en mærkelig opførsel, midt i drægtighede. Tænkte på om hun skulle føde en morgen, hvor jeg vågnede med stønnen i hovedet, for hun skulle ud, det har hun aldrig gjort før....

• #12   10. mar 2008 Har læst det er fordi, at hannen skylder sæden op i livmoderen med noget væske mens de hænger sammen.

• #14   13. apr 2008 mon de ikke får noget ud af det, som os andre....ggg

Kommentér på:
Hvorfor hænger de sammen?

Annonce