{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
757 visninger | Oprettet:

Forklar mig lige noget {{forumTopicSubject}}

Jeg har søgt og søgt her på nettet , men syntes jeg får mange forskellige svar ...
Når tæven har ægløsning kan den blive gravid , det har jeg forstået , men nogen steder står der at den først får ægløsning EFTER den har parret sig men hannen , et andet sted står der at den kan have ægløsning over flere dage og at æggene kan holde sig i tævens livmoder i 2-3 dage...
Det er jo næsten ganske umuligt at regne ud .
Men jeg mener bare ville hun parre sig med ham hvis IKKE hun var i brunst og ville han hoppe på hende hvis ikke hun var i brunst ...
Mærkelige spørgsmål jeg ved det godt

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forklar mig lige noget
  • #1   3. jan 2008 Hun gir ikke lov til noget som helst hvis hun ikke er klar :O)
    Den besked fik jeg hos dyrlægen engang...

Venligst Mette

• #2   3. jan 2008 nu kommer de forskellige svar, kan jeg se.
    Tæven kan stille sig foran hannen - altså være parringsvillig - op til en uge før ægløsning. sæden kan "holde sig" oppe i tæven i nogle døgn, så selvom tæven ikke har ægløsning på parringstidspunktet, kan hun altså godt blive drægtig. Derfor ved man heller ikke med sikkerhed den nøjagtige dato for fødslen.
    men giver Gitte ret, linket forklare det meget godt

• #3   3. jan 2008 Okay godt link.
    Tak for det

• #4   3. jan 2008 Jeg læste mig også til 1000 forskellige svar, så jeg har endnu engang bare prøvet mig frem og håber på det bedste.
    Lilly blev parret 4 gange over 3 dage, så mon ikke vi er heldige.

• #5   3. jan 2008 Tinna & Lilly
    Jow jeg syntes det er svært at regne ud .
    Men men er jo nødtil at læse sig frem til det når man aldrig har prøvet det før smiley der er vel ingen tegn på at den er drægtig eller hvad ?

• #6   3. jan 2008 Pernille: Hvilken drægtighed?

• #7   3. jan 2008 Tinna & Lilly
    Jow du skriver at din hund er blevet parret og du nok er heldig , men det kan man vel ikke se eller hvad? altså om hun er drægtig ?

• #8   3. jan 2008 Hehe nej nej slet ikke - hun blev parret for meget få dage siden smiley

• #9   3. jan 2008 Tinna & Lilly
    Hæ Hæ okay men hvornår kan man se det ? syntes at jeg læste et eller andet sted at der gik 4 uger , har du prøvet det før ?

• #10   3. jan 2008 Nej jeg har ikke prøvet det før - sidste gang gik hun tom. Der blev hun scannet og jeg fik svaret af dyrlægen.

• #11   4. jan 2008 man kan scanne sin tæve når den er over 30 dage henne.
    og det vil jeg råde til, da tæven skal have hvalpefoder og man jo også selv skal have planlagt lidt ferie.
    man kan også få foretaget en blodprøve.
    jeg har ikke de bedste erfaringer mht blodprøven. er der ikke så mange hvalp er det ikke sikkert man kan se noget.
    omvendt er der dem der siger scanningen ikke er sikker. men der har vi så kun gode erfaringer. til allersidst i drægtigheden kan man røntgenfotografere og der kan man så få det nøjagtige antal at vide, men på det tidspunkt kan du se det på tæven.

nogen siger de kan se på tæven når den er 5 uger henne om den er drægtig.
    jeg må vente en uge mere før det begynder at kunne ses og de sidste 10-14 dage kan jeg mærke bevægelse.

Kommentér på:
Forklar mig lige noget

Annonce