{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.073 visninger | Oprettet:

HJÆLP! den bette er syg :`( {{forumTopicSubject}}

Jeg fik hvalpe sidste torsdag og de er idag en uge gamle. Den ene altså drengen har hele natten ligget og skreget og har haft det rigtig skidt. Han har pustet og brustet hele natten og savlet meget og det lille hjerte har banket helt vildt. Jeg ringede til dyrlægen i nat og hun sagde jeg skulle give ham noget sukkervand. kl. 9 begyndte han så og ligge og ryste og så vejede jeg ham lige og det viser sig at han har tabt 30g. i løbet af natten. jeg ringede straks til dyrlægen og vi var inde ved ham kl 9.30 han fik noget smertestillende, væske og antibiotika, men fik afvide at han godt kunne risikere at ånde ud i løbet af dagen hvis han ikke kan klare antibiotikaen. vi skal op til dyrlægen igen kl 15.45 hvor han får samme tur. Dyrlægen kunne se at han havde tynd mave da han tog hans temperatur. men uanset hvor meget jeg nusser hans mave og anus så kan jeg ikke få ham til at lave stort. smiley er der nogen som har prøvet noget lignende. Jeg er virkelig ked og har grædt meget for jeg er jo blevet glad for den lille fyr. *snøft*

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! den bette er syg :`(
  • #1   1. nov 2007 Jeg kan desværre ikke hjælpe, men hvor er det synd for den bette hvalp.

Op med humøret og Held og lykke med ham, håber han klarer den ;0)

• #2   1. nov 2007 åhhh din stakkel jeg håber virkelig han klare den...

gad vide hvad det kan være i vejen med ham...

god bedring til ham...

• #3   1. nov 2007 Jeg fik 2 hvalpe den anden har det helt fint og er blevet snart dobbelt så stor som ham. men spørg dyrlægen når vi skal op til ham igen om han ikke kan give ham noget afføringsmiddel. Håber bare sådan at han klare den. han vil ikke rigtig spise. han søger ikke selv hen til mælken idag og når jeg så ligger ham til så dier han ikke ret længe før han trækker sig væk og så igen ligger og jammer sig...

• #4   1. nov 2007 Åhh puha stakkels lille fyr. Håber han kommer sig.
    Sender opsitive tanker herfra.
    Lad os høre hvordan det går...

• #5   1. nov 2007 Det lyder da næsten som om han er forstoppet.
    Hvis vi mennesker er det, så spiser vi jo heller ikke, og vi jamre os også...

• #6   1. nov 2007 moderens mælk er den bedste så prøv at lægge ham til så ofte du kan, jo mindre han spiser jo mindre kræfter får han....

• #7   1. nov 2007 da jeg havde hvalpe gned vi dem med lidt olie, på en finger, bagi, hvis de ikke kunne komme af med afføringen.

• #8   1. nov 2007 lagde ham til for en time siden, har lige lagt ham til igen. men hvor er det dog bare hårdt og se han har det så skidt... nu har han jamret sig siden igår aftes og det syntes jeg er længe og have forstoppelse, tænker lidt om det kunne være tarmslyng. men har ikke forstand på det, men håber jeg at dyrlægen har.

• #9   1. nov 2007 Da min havde tarmslyng, spiste han ikke, og han blev ved med at prøve at kaste op, og han bøvsede meget.
    Men han brølede som en bjørn. Håber virkelig ikke det er det. Krydser fingre for ham.

• #10   1. nov 2007 Ja jeg han har tynd afføring det kunne dyrlægen se på termometeret efter at have taget hans temperatur, men han vil ikke af med noget.. men prøver lige med en fugtig vatrondel. nej moderen har ikke frastødt ham, jeg tror mere at hun er forvirret over at han hele tiden skriger og at hun ikke snart ved hvad hun skal gøre. hun har heller ikke sovet i nat fordi hun har prøvet alt for at han havde det godt og behageligt. og jeg har ikke lukket et øje, jeg sad fra kl 4-5 og nussede hans lille mave.

• #12   1. nov 2007 hej inge 1000 mange gange tak, jeg vil foreslå det til dyrlægen når vi skal derned om lidt

• #13   1. nov 2007 Mange tak til jer alle, er virkelig glade for jeres råd.

• #14   1. nov 2007 held og lykke, jeg tænker på dig /jer.....

• #15   1. nov 2007 Han har ikke fået olie eller afføringsmiddel op endnu, men håber jeg at han vil give ham når vi skal ned til ham om lidt. ja han har fået saltvand ind under huden og ja han vidte mig hvordan jeg skulle massere maven på ham...

• #16   1. nov 2007 Stakkels lille fyr.. krydser finger for ham.. Skriver du lige hvad dyrlægen har sagt og gjort??

• #17   1. nov 2007 Øhh. Hvorfor er det så lige aff.midd. i snakker om. Dyrlægen har jo sagt at hvalpen har tynd aff. Hvad skal det så hjælpe, at give den stakkels hvalp aff. middel.
    Kan den die og får den noget når du lægger den til???
    Det lyder for mig, når du i starten skriver den pruster måske mere som om den har vand i lungerne.
    Men hvis den ikke snart får det bedre, skal den så ikke sove ind. Det er altid frygteligt når man oplever at en af de små ikke har det godt. og ikke er i trivsel.

• #19   1. nov 2007 jeg har oplevet det samme Maria.

desværre ikke med lykkelig udgang, må jeg sige.
    har din hvalp løs nakkeskind? så er han dehydreret sikkert fordi han har tynd mave.
    du skal give ham saltvandsindsprøjtninger, tør du, er det let at lære selv. det er meget vigtigt at du får vendt udviklingen nu. stort vægttab, tynd mave og dehydrering er en giftig ting for en lille hvalp.
    du kan evt. give ham lidt kogt (håndvarmt) vand med sukker i en engangssprøjte (altså uden nål) men meget lidt af gangen og i samråd med dyrlægen.
    kontakt mig hvis du vil vide mere

hvordan har han det?

• #20   1. nov 2007 sender dig lige mit telefonnummer

• #21   1. nov 2007 Hej Om hvalpen har forstoppelse kan du give den ¨Microlax. Det findes på apoteket. Det er noget du spröjter ind i numsen men du skal kun give lidt, ikke det hele. Det er råd jeg fået fra en der föder op newfoundlanshunde
    Håber det går godt.

• #22   1. nov 2007 jeg er bare ikke sikker på det er forstoppelse. hun siger også at dyrlægen har sagt den har diarré
    så tør slet ikke råde i den retning

• #23   1. nov 2007 hej allesammen... i har alle været veældig søde til at komme med råd. jeg har været på arbejde fra kl. 17-22 hvor jeg måtte have alle 3 hunde med for at holde øje med ham. da jeg var ved dyrlægen kl 15.45 sagde han at han var livet betydeligt mere op og hans afføring så fin ud nu. og her til aften har han også kunne spise uden nogen problemer, jeg har ikke bejet ham endnu, men gør jeg lige inden jeg går i seng. skal ringe til dyrlægen imorgen tidlig for at fortælle ham hvordan natten har været, jeg gåber meget at vi alle kan få vores nattesøvn, men det må tiden jo vise, for det smertestillende han fik sprøjtet ind det virker jo nok snart ikke mere.... men skriver imorgen tidlig, om han er blevet en frisk makker igen. smiley nat nat til jer alle... puha sikke en dag.

• #24   2. nov 2007 Det kan godt lyde somom at han "bare" har haft mavepine, som følge af tynd mave. Jeg har selv prøvet det nogle gange, og i det tilfælde er det aller vigtigste at den får væske, så gør det ikke så meget, at den ikke spiser, for så har maven mulighed for at rette sig op selv, bare væskeballancen er i orden. Jeg plejer også selv at give væske i nakken. Og har aldrig haft problemer med at få dem til at overleve.

Dejligt at høre at det går bedre. Held og lykke med de små, det er aldrig sjovt, når de ikke har det godt, så går fornøjelsen ligesom af.

• #28   3. nov 2007 jeg snakke de i går morges med Maria og der var natten gået fint, den tabte vægt var indhentet og endda 10 g mere.
    men vil da også gerne høre nyt

• #30   3. nov 2007 nej det har jeg ikke

Kommentér på:
HJÆLP! den bette er syg :`(

Annonce