{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

HJÆLP TIL AVL {{forumTopicSubject}}

min kæreste og jeg har en fin lille han hund på næsten 5 år. det er en blandning af dansk-svensk gårdhund og pomeranian.. min spørgsmål til jer er: ville det være dumt og uforsvareligt at få ham parret? vi vil selvfølgelig få ham dyrelæge tjekket, og få tjekket hans sædkvalitet (har jeg hørt man kan) først? og det skulle kun være med en dansk -svensk eller pomeranian han blev parret med så ikke der blev blandet flere racer.. grunden til vi gerne vil ha ham parret er at vi gerne ville ha en hvalp fra ham af..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP TIL AVL
  • #1   21. okt 2007 Han skal røngten hd og aa, testes for racernes skavanker/arvelige sygdomme, dvs at et alm dyrlæge tjek ikke er nok. Og hvis mans kommende kæreste også er tjekket for diverse arvelige sygdomme så nej mener jeg ikke det er uforsvarligt

  • #2   21. okt 2007 Nu er det jo altså meget svært, at få sin hanhund parret, hihi - jeg syntes ikke at du skal lade ham parre en tæve, med mindre du har flere der gerne vil have en hvalp efter ham og en given tæve :-))

  • #3   21. okt 2007 hehe... ja okay det var skrevet forkert.. jeg mener selvfølgelig ikke få ham parret.. hehe..
    vivi: tak for rådet, vil jeg helt sikkert gøre.. hvis jeg nogen sinde finder en nogen som vil lade deres tæve blive parret af en blandet race..

    ulla: jeg har 3 nu ud over mig selv som gerne vil ha en hvalp fra ham.. men tak for rådet... smiley


  • #4   21. okt 2007 Hvis både han og tæven er sunde og har et godt sind, så synes jeg ikke, det er uforsvarligt, så længe (og dette kan ikke understreges nok) de begge er tjekket for alt, hvad man bør tjekke de racer for. Jeg ved ikke, hvad der hører ind under ved D/S og pomeranian (tjek evt. raceklubberne), men HD, AA eller tilsvarende er gode bud, samt måske øjenlysning og den slags. Ved som sagt ikke, hvad man skal tjekke de racer for, men det er da til at finde ud af - hellere tjekke for meget end for lidt. smiley

  • #5   21. okt 2007 tusind tak for jeres gode råd, jeg skal nok få ham tjekket for ALT, vil gå ind og læse om begge racer, og få skrevet ned hvad han skal tjekkes for.. kunne aldrig finde på at lave en uforsvarlig parring på nogen måde.. det er også derfor jeg skriver her og spørger andre til råds... de ting der er skrevet til mig er ikke noger der bliver taget til overvejelse, det er noget der bliver gjort. det er helt sikkert...

    nogen som kender en tæve ? smiley


Kommentér på:
HJÆLP TIL AVL

Annonce