{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Chihuahua-avl.
  • #1   7. jun 2009 Er de undersøgt for arvelige sygdomme? Er begges deres fontaneller lukkede?

  • #2   7. jun 2009 inden du går i gang skal de tjekkes for diverse arvelige sygdommesom f. eks patella. Og du burde have læst alt omkring parring-fødsel og hvalpe for længe siden. Men det bedste er omkring 10-12 dagen. Når de stopper med at bløde.

    Men hvis jeg skal være ærlig så synes jeg du skal vente til næste løbetid og så bruge tiden på at læse alt hvad du kan. Og spare sammen. Det kan komme til at koste rigtig mange penge..


  • #4   7. jun 2009 Jeg har ikke fået dem undersøgt endnu, men det er da planen.... Men hun skal have lov til det denne gang...

  • #5   7. jun 2009 Anja -det er lidt sent at undersøge nu, hvis hun allerede er i løb.

    "have lov" -hvordan skal den forståes? Hunde har ikke et brændende ønske om at blive forældre. De klarer sig fint uden at få hvalpe.
    Ønsker du at avle, skal det jo være fordi DU ønsker det, fordi dine hunde har noget at tilbyde osv.


  • #6   7. jun 2009 OMG!

  • #7   7. jun 2009 Syntes virkelig du skal nsætte dig ind i tingene INDEN du overhovedet tænker på at de skal parre. Hvis de ikke er tjækket skal det gøres inden, og alt der høre til..
    Du burdte virkelig vente til næste løbetid hvis ikke du ved noget om det endnu, og du skal have ca. 20.000kr klar hvis tingene går galt.


  • #8   7. jun 2009 Jeg har pengene. Det er lige så meget fordi JEG ønsker hvalpe. De skal undersøges i næste uge. Og jeg er i gang/har læst. Ville bare høre om nogle af jer havde råd eller oplevelser jeg lige skulle høre.

  • #9   7. jun 2009 Oh my god, håber virkelig du venter til næste løbetid og bruger tiden indtil da, på at få dem undersøgt og på at læse alt hvad du kan komme til!

  • #10   7. jun 2009 Det er da for sent at få dem undersøgt i næste uge, hvis de skal parre nu?!

  • #11   7. jun 2009 Hvad kan dine to hunde tilbyde racen?? Og passer de virkelig sammen??

    Må ærligt indrømme at jeg undre mig når man vælger at parre end egne hunde med hinanden, for sandsynligheden for at det er rette match er i min optik ik særlig stor... At netop de to hunde man selv har komplimentere hinanden således at der hvor den ene er svag (læs har fejl/mangler) der er den anden stærk og omvendt....

    Begge forældredyr skal selvfølgelig være tjekket for arvelige lidelser som ligger til racen, og så skal du have sat dig godt ind i det at opdrætte... Læs evt bogen "hvalpe på vej" af Birgitte Schjøth..


  • #12   7. jun 2009 Er det de to hunde du har oprettet herinde, der skal have hvalpe sammen?

  • #13   7. jun 2009 Michelle>> Jeg parrede da mine to og jeg synes den ene har det den anden mangler. Kan ikke forstå det er noget at undrer sig over?

  • #14   7. jun 2009 Michelle: formentlig intet da tæven er halv pomeranien og halv chihuahua.

  • #15   7. jun 2009 Er du klar til at ofre rigtig mange penge på et akut kejsersnit og har du overvejet at du kan miste både tæven og hvalpene? Ved du at køber har 2 års reklamationsret hvis det viser sig at hvalpene fejler noget arveligt?
    Har du kigget med helt objektive briller på dine hunde? Kan det tilføre racen noget virkelig godt, altså ud over du synes de er søde?
    Har du sat dig ind i hvilke arvelige sygdomme der ligger til racen?

    Tror du at du kan finde egende hjem til hvalpene, selv nu hvor markedet er mættet?


  • #16   7. jun 2009 Hvad er problemet nu med blandinger?

  • #17   7. jun 2009 Janni - det er da heldigt hvis dine hunde både strukturelt, sundhedsmæssigt og mentalt er perfekt match, men kan sagtens forstå Michelles undren da det er yderst sjældent at man er så heldigt og have to hunde der matcher hinanden super godt gående under samme tag...

  • #18   7. jun 2009 Jeg kan klart anbefale at læse (link fjernet)

  • #19   7. jun 2009 Anja
    At der er så mange af dem, og der er sygt mande der står tilbage med hvalpe der fr dårlige hjem, aflivning eller mishandlig da der allerede er rigtig mange hvalpe både tavle og blandings hvalpe.


  • #20   7. jun 2009 som skrevet tidligere har jeg pengene, det er ikke noget jeg har besluttet lige nu. vi har ventet på denne løbetid.... så det har været planlagt.... og det er jo langt fra alle der skal have kejsersnit.

  • #21   7. jun 2009 Anja -det er vidst ikke rigtig blandinger der er problemet her, men det faktum at det ikke lader til du ved noget om avl, dine hunde er ikke tjekket for de relevante lidelser (uden at kende så meget til racerne, vil jeg tro det drejer sig om patella, måske en øjenlysning e.l.), og tæven er allerede i løb -så der er ikke engang tid til at sætte sig ind i tingene.

    -en rigtig god idé ville være at vente til næste gang tæven er i løb, og så bruge den mellemliggende tid til at få undersøgt de relevante ting, sætte dig godt ind i det at avle osv. Og hvis så hundene stadig viser sig at være egnede til avl, kan du jo sagtens nå at gøre noget ved det ved næste løb.


  • #22   7. jun 2009 Vil godt lige uddybe min kommentar til Michelle. Jeg havde aldrig parret mine to, hvis ikke jeg troede det var et godt match. Min vision er, at lave sunde og racetypiske Chihuahua'er med et skønt temperament og med DKK-stamtavle. Det viste sig så at være en ret uheldig kombination og jeg mistede alle tre hvalpe. Håber også at det giver trådstarter noget at tænke over...

  • #23   7. jun 2009 Anja - der er såmænd ikke noget galt med blandinger smiley .. Men personligt syntes jeg er der rigeligt med blandinger smiley .. og syntes ikke der er grund til flere. Hvorfor ikke få avlskåret din han hvis han er med stamtavle og så tilbyde ham til avl, så kan du da altid få en ren tæve den vej igennem og avle smiley

  • #24   7. jun 2009 Der er ikke noget problem med blandinger, men der er et problem med folk der vil avle der mener at tæven skal "have lov" til at prøve et kuld hvalpe som kort tid forinden parring spørger om ting som burde være basal viden hvis man gerne vil opdrætte hunde...
    Man burde ikke opdrætte medmindre man som minimum har sat sig ind i tævens fysiologi og parring samt fødsel og hvalpe opvækst...


  • #25   7. jun 2009 hvis der kommer hvalpe ud af det, er de afsat til folk jeg kender godt.... og parrer de sig, så parrer de sig og hvis ikke, så gør de det ikke. syntes det er meger voldsomt at skrive at jeg kan miste tæven, de er selvfølgelig en risiko, men jeg har ikke hørt om nogen.

  • #26   7. jun 2009 Anja -hvis det har været planlgt, hvorfor er hundene så ikke allerede undersøgt for arvelige lidelser INDEN tæven kom i løb. Det kan jo sagtens vise sig at den ene eller de begge ikke er sundhedsmæssigt i top, og så er en parring vel (forhåbentligt) ude af billedet.
    -og det er altså noget sent at begynde at undersøge den slags når tæven allerede er kommet i løb


  • #27   7. jun 2009 Man er utrolig heldig, hvis man har en tæve der er egnet til avl i huset!
    Hvis ens tæve både er sund og rask hele vejen igennem, har eksterøret der forbedre racen, og har temperamentet og brugsegenskaber i særklasse.
    Har man en hanhund der lige så er egnet - er man blandt de få!

    Og hvis disse to hunde så ligefrem opvejer hinandens fejl og mangler - WOW siger jeg bare smiley


  • #28   7. jun 2009 Anja -"parrer de sig, så parrer de sig" -jamen allerede her er du forkert på den.

    For han og tæve bør IKKE gå sammen 24/7 når der skal laves hvalpe. De bør sættes sammen mx en gang om dagen i max 5 dage, da der elers kan være for stor aldersforskel på hvalpene ved fødslen.
    Og hvis de bare parrer løs, så er der ikke meget "krudt i kanonen" allerede efter den første dag.



  • #29   7. jun 2009 han har ikke tavle. hunde avlere er vist de klogeste smiley

  • #30   7. jun 2009 Syntes persoentligt at det er meget useriøst at man ikke ved mere end det du åbenbart gør inden du vil parre dine hunde, og ingen af dem er undersøgt, og bare HG er druknet i hvalpe.. måske er dine venner inter nu, men hvem ved til den tid...
    Og der er flere end du tror der har mistet både hvalpe og tæven, pga blanding eller sygdomme.


  • #31   7. jun 2009 Og så skal parringen i øvrigt ske under opsyn -det er nemlig ikke alle tæver der venligt står og venter mens de hænger sammen, så man bør være der til at hjælpe dem hvis der er behov for det.

  • #32   7. jun 2009 Anja>> Jeg har så tilgengæld hørt om flere der har mistet tæven... Så man skal aldrig sige aldrig. Forstår ærlig talt ikke din holdning med, at hvis de parrer sig, så parrer de sig. Det er da at ligge alt ansvar fra sig!

  • #33   7. jun 2009 Janni *DKK tilhænger * - Må jeg spørge hvorfor du mistede dine hvalpe?

  • #34   7. jun 2009 michelle- nej, jeg mener: de er skildt ad, indtil hun er klar. og jeg vil gerne have hvalpe. men det er jo ikke sikkert der bliver noget ud af det, det er det jeg mener

  • #35   7. jun 2009 Synes godt nok det er meget at parre 5 gange. Jeg synes 3 gange er passende...

  • #36   7. jun 2009 Og så bør du i øvrigt sætte dig ned og læse grundigt på købeloven. Som opdrætter giver du nemlig 2 års reklamationsret på hvalpene (ifølge øbeloven), så hvis en hvalp får en beviseligt arvelig lidelse, så er du forpligtiget til at erstatte den endten helt eller delvist 8afhængig af lidelsens omfang og konsekvenser)

  • #37   7. jun 2009 Små hunde som chien har større riciko for at dø eller miste hvalpene og det sker de ikke kan føde selv. Det er muligt at ricikoen forholdsvist lille, men det er der!!
    Jeg synes simpelhen ikke det er nok bare at håbe på det bedste, det er sørme da liv vi har med at gøre her.
    Se nu bare at få undersøgt tingene til bunds og få tjekket dine hunde for arvelige lidelser, så svært er det altså ikke.


  • #38   7. jun 2009 Jeg forstår ik, at I ikke allerede har fået dem begge tjekket, hvis det hele har været planlagt længe. Så burde tidne da ha været til at få alt på det rene inden man bare vil avle løs.

    Hvordan ser de begge ud i tænder/bid? Hva med forældrene..... er de tjekket for noget?

    Jeg må indrømme, at jeg ik kan se logikken i at "producere" hvalpe kun på det grundlag, at DU ønsker dig hvalpe.
    Hvis man vitterligt ønsker sig at avle.... så gør det ordentligt. Køb en egnet tæve med stambog, hvor du har muligheden for at ha overblik over hva tæven rummer/indeholder i sine gener etc.


  • #39   7. jun 2009 og hvis ale lige læser den første besked jeg skrev, spurgte jeg kun om gode råd. ikke at blive rakket ned af folk som har behov for at forælle mig at jeg ikke ved en skid!!! fortsat god aften, og tak for "hjælpen"!

  • #40   7. jun 2009 Janni -jeg synes bestemt osse 5 gange er meget;o)

    -derfor skriver jeg MAX 5 gange over MAX 5 dage -d jeg ved at der er en del der gør det sådan. Jeg selv synes det er lige rigeligt, men nu er jeg jo ikke opdrætter.


  • #41   7. jun 2009 Rikke>> To af dem var MEGET små. Fødselsvægten på de to lå på omkring 66 g. og den sidste valgte jeg at få aflivet, da hun ikke trivedes, hun kunne ikke noget og så skreg hun rigtig meget. Så i samråd med en meget dygtig dyrlæge besluttede jeg, at hun skulle have lov til at sove.

  • #42   7. jun 2009 "hunde avlere er vist de klogeste " Ja, det har du helt ret i, så overlad bare avlen til dem.

  • #43   7. jun 2009 Anja> http://www.123hjemmeside.dk/Fambach/832611
    Der inde kan du læse om hvor skidt det kan gå for nogle tæver smiley


  • #44   7. jun 2009 Vil også lige tilføje, at mine hunde er tjekket på kryds og tværs og jeg har gjort meget ud af, at finde ud af hvad der er i hver isærs linier osv. Så det var altså en meget velovervejet og planlagt parring jeg lavede.

  • #45   7. jun 2009 Syns ikke det lyder særligt velovervejet. Hvis du havde planlagt det, så burde hundene være tjekket for længe siden. Og det er skam ikke voldsomt at du kan miste tæven, for det sker oftere end man lige skulle regne med.
    Jeg syns du skal vente til næste løbetid hvis det er noget du virkelig vil, og så virkelig sætte dig ind i tingene, og få hundene tjekket. Det bliver jo heller ikke fedt for dig hvis dine købere vender tilbage og har fundet arvelige sygdomme hos hvalpene, da du i følge købeloven skal give 2 års garanti.
    Det virker lidt forhastet ellers,


  • #46   7. jun 2009 Anja - hvad med at sætte dig ind i tingene og tage imod råd istedet for at blive børnefornærmet...?

  • #47   7. jun 2009 NB -jamen hvis nu man ER et barn... *suk*

  • #48   7. jun 2009 Jeg ved en masse om det, spurgte bare om gode råd... i er sgu til at brække sig over.

  • #49   7. jun 2009 Iøvrigt enig med Ginne - jeg kender næsten ingen opdrættere der har det perfekte match gående derhjemme...
    Og jeg har en mistanke om at dem der gør, er forholdvis ukritiske med hvorvidt de rent faktisk passer sammen...og ser stort på at hundene har de samme fejl som fx dårlig struktur i fronten eller lignende...


  • #50   7. jun 2009 Hold da op hvor må det været svært at været 1. gangskøber. Det vrimler jo med useriøsitet alle steder.

  • #51   7. jun 2009 Hvis du ved en masse hvorfor spørger du så om ting der er så basal og elementær viden...?
    Michelle - ja suk smiley


  • #52   7. jun 2009 Der er endnu ikke skrevet noget der beviser at du ved mere om avl end en der aldig har hørt ordet "hund".. du vil avle på 2 hunde der ikke er tjækker for noget, de vil ikke gavle noget, men mætte markedet med flere hvalp... ikke så klogt igen.

  • #53   7. jun 2009 Janni *DKK tilhænger * - Det er jeg da ked af at høre smiley
    men syntes nu du har gjort det rigtige smiley ..


  • #54   7. jun 2009 der er da intet useriøst over det, jeg spurgte om gode råd... i stedet vælger i så at stemple mig som. barn, uvidende osv. Lave mennesker..

  • #55   7. jun 2009 okay, vi er lave og til at brække sig over, fordi vi vil de eventuelle hvalpe det bedste, og helst ikke ser der bliver født hvalpe med arvelige sygdomme??

    - Den må du lidt længere ud på landet med..


  • #56   7. jun 2009 det kan siges lidt mere venligt end det der pis i kører...

  • #57   7. jun 2009 Du får en masse gode og brugbare råd som du helt vælger at overhøre og du skriver ting som dette :"parrer de sig, så parrer de sig og hvis ikke, så gør de det ikke. syntes det er meger voldsomt at skrive at jeg kan miste tæven, de er selvfølgelig en risiko, men jeg har ikke hørt om nogen." Og din hunde er ikke tjkkket, det er sgu da useriøsitet der vil noget.

  • #58   7. jun 2009 Kim & Marlene E - jeg forstår godt du bliver gal.
    Jeg bliver faktisk lidt harm Anja, at du først og fremmest vil sende hvalpe til verden, som ikke engang får stamtavle, ydermer vil du bruge en blandingshund som forældre... Hvorfor ikke avle for at forbedre racen, i stedet for at ødelægge den? ..
    Kan godt være du syntes dine hunde er fantastiske, men der er for mange blandinger og hvalpe uden stamtavle, det syntes jeg er synd, og det burde du tænke meget over.


  • #59   7. jun 2009 tjkkket = tjekket

  • #60   7. jun 2009 HVIS du elsker dine hunde, så bør du sætte dig ned læse læse læse, og suge alt den viden du kan få til dig, få tjekket dine hunde for ATL, ig vente med hvalpe til du ved om det overhovedet er godt dine hunde får hvalpe sammen, og overhovedet er egnede til at blive forældre, både sammen og hver for sig..

  • #61   7. jun 2009 ja jeg ødelægger racen, puuha da... hvordan tror i de gør i naruren. og hvis de kom til at parre sig uden jeg vidste det, så skulle jeg aflive hvalpene fordi de er blandinger eller hvad???

  • #62   7. jun 2009 Anja V - Inden du gør noget som helst, skal du sætte dig rigtig ind i hvad det egentlig handler om .. Det koster mange penge at opdrætte hvalpe .. når det er blandningshvalpe kan du ikke tage mere end maks 3000 kr. for dem.. Og du bruger flere penge end du får igen,.. har du råd til det ? (at miste penge på den måde)
    Dernæst - dine hunde skal undersøges GODT OG GRUNDIGT inden du går i gang, dvs. vent til næste løbetid..

    OG til aller sidst får du min mening ;o) (uanset om du vil det eller ej)

    - Lad nu alle de seriøse om det, dét at du ikke har sat dig ind i det, og du vil "give dem lov" til at parre sig, er simpelthen så useriøs en bemærkning man kan komme med..
    Dine hunde har intet at bidrage med, ingen stamtavle, ingen sundhedstjek, hvalpene bliver ikke racerene, niks .. hold du dig hellere til dine hunde som de er, evt. få dem neutraliseret så vi ikke skal have flere useriøse opdrættere i verden - dem er der nok af i forvejen :o)Beklager min mening, og nej det er ikke for at hakke på dig, men ganske enkelt en frustration at se flere og flere hunderacer gå til spilde, grundet useriøs og hovedløst alv!
    Flere og flere opdrættere som har brugt det meste af deres liv på at sætte sig ind i dette for at gøre det bedst muligt, bliver overset i mængden af skamløs avl - det er da til at tude over !



  • #63   7. jun 2009 Amands- er fuldstændig enig og lytter klart til det. og SEVFØLGELIG elsker jeg mine hunde, hvad tror du selv? jeg mener bare ikke der er nogen grund overhovedet til at være sådan, så er det da klart jeg bliver gal.

  • #64   7. jun 2009 Mini : Jeg er helt enig. Det er synd for racen.

  • #65   7. jun 2009 Anja - Ja, de gør ét i naturen og noget andet hos sin ejer. Det er dig der sørge for de parre sig - GROFT SAGT!! Og så er det da i allerhøjeste grad også dit ansvar at bevare den race du avler på og forbedre racen.

  • #66   7. jun 2009 Jeg syns da der generelt er blevet holdt en pæn tone, og er givet konstruktive råd, men det er som om du vender det døve øre til, og kun ser det som negativt desværre

  • #67   7. jun 2009 Anja -næh, så findes der noget der hedder en abortsprøjte.

    Og hvordan de gør i naturen? Nu lever hunde ikke vildt i nature så den sammenligning kan ikke rigtig bruges til noget. Rigtig mange hunderacer ville ikke overleve ret længe hvis de blev sat på fri fod.

    I naturen er det i øvrigt, med få undtagelser, kun leder af flokken der formerer sig (her taler vi jo så ulve)
    -så der havde dine hunde jo nok heller ikke fået hvalpe.





  • #68   7. jun 2009 Folk var faktisk flinke og hjælpsomme i starten, inden du begyndte at skrive mindre heldige ting og så er det da klart at folk bliver småmugne. Det er bare frustrerende at bruge tid på at skrive seriøse råd som så bliver ignoreret.

  • #69   7. jun 2009 Ja, men lige nu viser du det stik modsatte faktisk, du viser over for os at su er lidt ligeglad med dine hunde, fordi de allerede som 2 års min. skulle være tjellet for diverse ting og sager...Og ja du elsker nok dine hunde, men så vis det.. elsk dine hunde mens de er her. tvivler stærkt på de har noget at tilbyde, men ødelægger racen mere for hver gang der er en der avler på blandinger deraf eller uden tavle.

  • #70   7. jun 2009 Kim og Marlene - det nytter da intet at bruge den tone og sprog foran Anja .. Det får hende bestemt ikke til at lytte til dig ;o)


  • #72   7. jun 2009 Amanda- ti nu stille, du ved intet om, om jeg elsker mine hunde, det er da noget mærkeligt noget at sige! I kan fortælle mig hvad i syntes jeg burde gøre og ikke gøre, selvfølgelig!! Men at sidde og fortælle mig at jeg ikke elsker mine hunde, er da direkte ondt! Hvad ved du om det? Kan godt være at du ved en masse om avl osv. men det her, ved du intet om!

  • #73   7. jun 2009 Du elsker aldeles IKKE dine hunde hvis du laver det nummer du snakker om her, det er da mere end sikkert...

  • #74   7. jun 2009 Gizmo - Jeg hører hvad du siger. Men der er ikke nogen der skal stå og fortælle mig at jeg ikke elsker mine hunde!!

  • #75   7. jun 2009 Amanda - Luk nu!!! Dine råd er da fulstændig ubrugelige!!

  • #76   7. jun 2009 Vi vil kun de eventuelle hvalpe og hvalpekøbere det bedste, og det bedste sker jo ikke ved, at de kan ende med at få en syg hund. Der er ingen der har sagt at du under ingen omstændigheder må parre dem, men vi råder dig bare til at vente til at forældredyrene er blevet tjekket for patella etc. så de eventuelle hvalpe får det bedste liv de kan få - uden arvelige sygdomme, men det virker som om du ikke ser det konstruktive i det

  • #77   7. jun 2009 Nej for du misbruger dine hunde hvis du lader dem parre lige nu... du vll parre fordi DU ene og alene vil have hvalpe..

  • #78   7. jun 2009 Amanda - er du tankelæser ? Kan du mærke hvad andre føler ? HVis ikke, synes jeg ikke du skal skrive sådanne ting.. Du aner ikke om hun elsker sine hunde eller ej, er sikker på hun elsker dem.. At hun bare ikke tænker sig om hvad angår det at avle på dem, er en anden snak..
    Det er at gå under bæltestedet det der..!


  • #79   7. jun 2009 Mini
    har sku ikke sagt hun IKKE elsker dem
    men har sagt HVIS hun gør, så bør hun få dem tjekket inden.


  • #80   7. jun 2009 Danielle - og takker for de råd, har ikke sagt jeg ikke lytter. vil selvfølgelig også det bedste. men nogle folk i denne debat, er bare gået for vidt.

  • #82   7. jun 2009 Amanda - "Du elsker aldeles IKKE dine hunde hvis du laver det nummer du snakker om her, det er da mere end sikkert..." det skrev du selv ;o)


  • #83   7. jun 2009 AMANDA- du har lige skrevet et jeg aldeles ikke elsker mine hunde!!!

  • #84   7. jun 2009 Gizmo - Tak... Og JA jeg elsker dem overalt på jorden.

  • #85   7. jun 2009 Ja, HVIS hun da ikke tænker på om hvalpene kan få dødbringene sugdomme så er det da ikke hundene hun tænker på.

  • #86   7. jun 2009 Amanda - kan du ikke bare fise ud af denne debat????? DINE råd og meninger er simpelthen for dumme...

  • #87   7. jun 2009 DU ELSKER ALDELSES IKKE DINE HUNDE - Du er sgu godt nok en gimbe!! Undskyld mig!!

  • #88   7. jun 2009 nej, du har lavet en tråd alle kan deltage, og du ser nok de fleste råd her er som dumme hvis ikke du har fået nok afhvide.

  • #89   7. jun 2009 Amanda - Som du kan se har Anja slet ikke tænkt så langt, og lad os håbe på hun tænker så langt nu, og lader være..
    Men stadig - du kan ikke sige hun ikke elsker hendes hunde, hvis hun gør dette :o)

    Hvordan ville du have det hvis nogen sagde til dig at du tydeligvis ikke elsker din/e hund/e ?


  • #91   7. jun 2009 Anja - kan du ikke snakke pænt ???
    Det for ikke folk til at se dig på en mere positiv måde at du skriver som du gør.. !


  • #92   7. jun 2009 Mini
    Ja, tager de ord i mig igen hvis det blev opfattet på den måde, som ikke var meningen..

    Men hvis hun tydeligt kunne bevde jeg ikke elsker min chi så ville jeg da tænke grundigt over tingene.


  • #93   7. jun 2009 Gizmo - tak!! smiley

    Amanda - ja, undskyld, men fatter ikke lige hvad du skriver. Og et "råd" eller hvad du vil kalde det, som at sige at jeg ikke elsker mine hunde, kan jeg da ikke bruge til en skid!!


  • #94   7. jun 2009 Amanda - fint, godt du tager dem i dig igen, for det var virkelig ikke pænt skrevet !
    Så synes en undskyldning er på sin plads, for den bliver tolket sådan - at du direkte siger hun ikke elsker sine hunde..



  • #95   7. jun 2009 Mini
    Nej en undskyldning er ikke hvad der mangler for hun tænker ikke på sine hunde hvis hun avler på dem nu.. desvære


  • #96   7. jun 2009 Man bliver vel sur og mobset når man ikke får de ønskede svar smiley

  • #97   7. jun 2009 Amanda - okay, det er også fint - det er din mening jo :o)

    Og Anja - vil du stadig avle på dine hunde ??



  • #98   7. jun 2009 Amanda - Og det er du i din fulde ret til at mene, helt klart! Men lad dog være med at fyrre det andet af.

  • #99   7. jun 2009 Mini - Selvfølgelig vil jeg det, men ikke før tingene som i har skrvet er i orden.

  • #100   7. jun 2009 anja
    Ja, har vi ikke også fået vist jeg jeg fik sagt det på en yders forkert måde? og ikke mente det helt på den led som det lød.


  • #101   7. jun 2009 Amanda - Hmm, nej. Men f¤¤k nu det.

  • #102   7. jun 2009 Anja - okay.. Så håber jeg du husker at teste for alt! og virkelig læse alt hvad du kan om sygdomme, avl, genetik osv osv osv !
    jeg er stadig modstander af at du avler .. men.. gider ikke sidde og sige hvor dum du er osv. - det kommer jeg ingen vejne med .. hehe.. :o)
    Håber bare du venter og læser og får undersøgt dine hunde først..


  • #103   7. jun 2009 Mini - Tak for det...

  • #104   7. jun 2009 anja
    oka, men det ved du så nu..
    og når dine hunde engang er blevet tjekket kan du jo altid parre dem til næste løbetid, og se hvad resultatet bliver med hvalpe.


  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #105   7. jun 2009 Anja V

    Ja vent du til næste løbetid. At parre nu, det gør, at hvalpene bliver salgsklare i okt/nov. Vintermåneder er ik sjove at være hvalp/ejer i. Næste løbetid passer med forårshvalpe, som kan komme i nyt hjem til sommer

    I mellemtiden, så kan du gøre dit bedste for at sikre hvalpene en go lang fremtid, nemlig at teste forældrene for feks PRA/PL, og at læse godt på emnet, samt ha samlet alt det man har brug for/kan få brug for ved en fødsel.

    Det tror jeg, at både hvalpene, hundene og du, bliver glade for i længden *S*


  • #106   8. jun 2009 OMG!!!!!! Jeg er dybt rystet......!!

  • #107   8. jun 2009 Fru Robbie - vi er helt enige :o(

    Janni * DKK* tilhænger - ved om nogen hvor meget du overvejede den parring , så folk der mener du er useriøs , burde skamme sig !!

    Amanda - er det 2 år du er ??


  • #108   8. jun 2009 Ejer..
    Nej det er jeg sådan set ikke, men hvis det er fordi du tror jeg syntes det er okay hvis hun avler nu, eller i det hele taget så tager du fejl, og er egentlig også lidt ligeglad med hvad du mener om mig.


  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #109   8. jun 2009 Nu er der intet der hjælper ved at skælde en teenager ud - så gør de nøjagtigt det modsatte...hvilket absolut ik ville være til nogens bedste...

    Har i aldrig været teenagere?

    Anja V

    Prøv du det jeg skrev tidligere, så tror jeg, at både hvalpe, hvalpekøbere og du, kan sove roligt *S*

    Hunde uden stamtavle er der langt flere af en med. Men at kaste sig hovedløst ud i sådan et projekt, bare fordi Muddi og Tuffie er søde, det har endnu ik tjent hundenes sag.
    Det vigtigste er sundhed og en go opvækst. Ligeledes er de nye ejere vigtige, men dem kan man aldrig helt vide om er ok. En go mavefølelse kommer desværre først med alderen...


  • #110   13. jun 2009 jeg syntes at dine hunde er mega dejlige, din hanhund må godt parre min bertha XD hehe

    jeg syntes at du skal springe ud i det, selvfølgelig er der en risiko for kejsersnit, men det er jo ikke alle det sker for.


Kommentér på:
Hjælp til Chihuahua-avl.

Annonce