{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.202 visninger | Oprettet:

Rasmine Z
Rasmine Z
Følger: 9 Emner: 1 Svar: 5

OEB opdrætter {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har lige mistet min skønne bulldog…
Vi købte hende som en engelsk bulldog, men hun havde hverken stamtavle, sundhedstjek, hvalpe pakke eller andet. Vi hentede hende på en resteplads et sted i Jylland, og havde ikke set andet end billeder af hende.
Hun var sund og rask, og blev næsten 11år gammel, uden problemer med allergi eller noget som helst andet.
Tænker dog nu at hun kunne have været en OEB, da hendes næse var længere og fin, uden den store rynke man ser på en engelsk bulldog.

Ny står jeg så i den situation, at jeg gerne vil have en ny lille hvalp.
Jeg har været ude og kigge på en hvalp fra Østergaards OEB. Har dog nu læst både gode og dårlige ting om dem. Så inden jeg køber, ville jeg høre om der er nogen der har erfaring med dem.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  OEB opdrætter
  • CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 22 Emner: 40 Svar: 857
    #1   21. nov 2023 Kan ikke umiddelbart se om de opdrætter med DKK stambog og jeg vil anbefale at købe med DKK stambog smiley

Prøv evt. at kigge på Købhund.dk for at se opdrættere.

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

#2   21. nov 2023 https://oldenglishbulldog.dk/

• #3   21. nov 2023 OEB er ikke specielt sund. Og de bør være testet for HD,AD, ryg, luftveje og patella luxation.
    Der ud over er mit indtryk at de ofte lider af allergi.

Skulle jeg have en bulldog igen ville jeg kigge på Continental bulldog.

• Rasmine Z
    Rasmine Z Tilmeldt:
    nov 2023

#4   21. nov 2023 Den Continental bulldog ser bare større ud, bor i København så det ville være nemmere med lidt mindre.

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

#5   21. nov 2023 Aner ikke forskellen, men det indsatte link til specialklubben er for begge racer:
    Specialklubben For Continental & Old English Bulldog

Til gengæld hvis jeg skulle over i de racer, ville jeg have noget efter Marie Milles Floki. Han er gennemgået på kryds og tværs. MB og andre prøver. Har mødt ham og haft besøg af ham, han er godt nok lækker smiley

• Rasmine Z
    Rasmine Z Tilmeldt:
    nov 2023

#6   21. nov 2023 Jeg skal ikke bruge stamtavlen til noget, så det betyder ikke så meget at den har det, medmindre det er med til at sikre at den er sundere.

• Rasmine Z
    Rasmine Z Tilmeldt:
    nov 2023

#7   21. nov 2023 Kan ikke finde noget med hende Mille, er hun opdrætter?

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

#8   21. nov 2023 O'hana for life hedder kennelen. Hun er formand for specialklubben.

Stambogen ER vigtig, når du køber ! Du kan uden problemer lægge den i skuffen, når du har købt hvalpen og glemme alt om den smiley Racerne bliver ikke mere sunde af en stambog. MEN du har mulighed for, at se om opdrætter, gør hvad de kan for, at sikre sundheden ! Hvilke undersøgelser, der er lavet på forældre dyrene, desuden kan du få juridisk hjælp af Dansk Kennelklub som hvalpekøber med DKK stambog. Køber du uden eller med stambog fra anden stambogsklub, skal du selv køre evt. sager mod sælger i forbrugerstyrelsen smiley

• #9   21. nov 2023 Du kan se klubbens opdrættere på link her under.

https://oldenglishbulldog.dk/hvalpe/opdr-ttere

• Rasmine Z
    Rasmine Z Tilmeldt:
    nov 2023

#10   21. nov 2023 Okay tusind tak!

• #11   21. nov 2023 Desuden kan du bruge stamtavlen til at bevise din hund er lovlig. Uden en stamtavle har man et seriøst problem, hvis uheldet skulle være ude.

• #12   21. nov 2023 Det er da lige netop for at undersøge sundheden at du har brug for en stambog.
    Uden den kan du jo ikke vide, hvad du køber.
    Det kan være hvalpe avlet på syge hunde, søskende pattinger mm.

• Rasmine Z
    Rasmine Z Tilmeldt:
    nov 2023

#13   21. nov 2023 Okay det er godt at vide, troede kun man skulle bruge stamtavle for at avle eller udstilling

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

#14   21. nov 2023 Desværre en fejlopfattelse rigtige mange har, så du er ikke alene smiley

• #15   21. nov 2023 OEB springer meget i størrelse, var i Herning til dkk udstilling og nogen af dem var næsten på størrelse med min gamle amerikanske bulldog på 40 kg.

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 597
    #16   21. nov 2023 Jeg ville holde mig langt fra Østergaard. Alle de mange hunde og kuld på “spændende” farver burde bimle med røde lamper

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

#17   21. nov 2023 Ansofie K: Det er der rigtig mange racer, der gør smiley

Griffonernes FCI standard siger : Vægt ml. 3,5 og 6 kg, men du ser meget sjældent en griffon hanhund, der kan holde sig til max 6 kg og alligevel, kan de have champion titler smiley Tror den største jeg har mødt vejede 12 kg, ikke fordi den var overvægtig smiley

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

#18   21. nov 2023 Cookie: Østergaard opdrætter vel heller ikke med DKK ?

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 597
    #19   22. nov 2023 CM: nej hun har jo lavet deres egen stambogsførende klub hvor alle de eksotiske farver kan registreres. De lavede også standarden om.

• #20   22. nov 2023 Så kan du jo bare købe en rundkørsel. Hvis du vil have en ren racet hund, der lever op til en standard så skylder du opdrættere af racen at vælge en hund med stamtavle hos en opdrætter der gør tingene ordentligt!
    Det andet er så uartigt, som at købe kopi vare fra Kina

Kommentér på:
OEB opdrætter

Annonce