{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.201 visninger | Oprettet:

OEB {{forumTopicSubject}}

Min veninde har lige mistet hendes amstaff på 11 år og de vil gerne havde ny hund snart igen.
De har sat sig på OEB, jeg kender dog ikke så meget til "racen", udover den ikke er FCI godkendt.
Hvad skal de være OBS på med sundhed? Er der nogen opdrætter som kan anbefales, da jeg ikke kan finde nogen som skriver noget om sundhed på deres hjemmesider, udover at det er en sund race - men det fortæller jo ikke en hylende fis om, om de er tjekket smiley

Jeg har spurgt ind til om de ikke kunne tænke sig en anden race, men det vil de umiddelbart ikke.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  OEB
  • #1   17. jun 2015 Held og lykke.. sundhed er ikke eksisterende og 99,9% af dem der avler vil påstå, at det er den sunde og atletiske udgave af EB. Ud over den fysiske sundhed eller mangel på samme, så er sindet også ret svingende.

Hvis man skulle kigge på noget, så skulle det være Leavitt linier.

• #2   17. jun 2015 Det er egentlig også det jeg har fået forståelsen af med de hunde.
    Dem jeg ser i butikken, døjer med en del forskellige ting, netop derfor jeg også spurgte dem om de ikke kunne tænke sig en anden race.

• #4   17. jun 2015 Googlede lige Leavitt - det eneste der lige kom frem var fra hr dogwhisperer og ham ønsker jeg bestemt ikke at sende dem ned til.

• #5   17. jun 2015 CF - præcist derfor jeg stillede spørgsmål tegn ved det, og om man overhovedet kunne finde en hund inden for den "race" som var bare nogenlunde.

• #6   17. jun 2015 Det de skal være OBS på med sundhed er stort set alt

Hvis de skal have en "usund" race vil jeg anbefale en hvor det er nemmere at undersøge sundhedsresultater

• #7   17. jun 2015 Camilla tror også man skal til udlandet.. men kan ikke give dig et navn.

Hvorfor kigger de dog ikke på SBT..

• #8   17. jun 2015 Ditte - Jeg vil aller helst tale dem fra overhovedet at få en usund race smiley

Louise - Don't know.. jeg spurgte faktisk da jeg også tænkte på den, men de afviste det blankt smiley

• #9   17. jun 2015 Jeg vil anbefale at de melder sig ind i denne gruppe på FB. Den handler om Leavitt bulldogs.
    https://www.facebook.com/#!/groups/234505113275596/

Og ja, ham tossen i Faxe bør man holde sig fra.

Jeg selv overvejer både Leavitt og Continental bulldog.

• #10   17. jun 2015 Jeg vil lige på vegne af en næsten altid nær- og herværende bulldogejer påpege vigtigheden af at tjekke for arvelige sygdomme. Noget som ingen foruden førnævnte evner at gøre. smiley

for sent øv

• #11   17. jun 2015 Det kan jeg godt forstå Camilla
    Det kan bare være svært når det er den type man er forelsket i
    Selv er jeg vild med bordeauxer, og de er desværre heller ikke blandt de sundeste

• #12   17. jun 2015 Anne Julie - tak, det vil jeg sige til dem smiley

Søren - Ja, præcist derfor det undre mig en del at opdrætter ikke fortæller om sundheds resultater på deres hjemmesider. Men det må jo betyder der ikke er noget voldsomt godt at fortælle.

Ditte - jeg har lige talt med dem, de er ikke så interesseret i at få en syg hund - heldigvis. De har været meget igennem med deres amstaff tæve som led af mange forskellige ting, desværre.

• #13   17. jun 2015 Så kan det være de er lidt mere lydhør smiley

• #14   17. jun 2015 Ja, de ville kigge lidt på de forskellige hunde og så ringe og sige hvad der tiltalte dem smiley Så kunne vi tjekke kennler og sundhed hos de forskellige, så de får en hund der forhåbentligt holder i mange år uden skavanker.

• #15   17. jun 2015 Hvis de godt har kunne lide amstaffen, har de så overvejet en SBT? (Med tavle)

• #16   17. jun 2015 Den har vi somsagt snakket om, men den er de ikke interesseret i.

• #17   17. jun 2015 Har selv overvejet OEB, og har ikke umiddelbart et godt bud på en seriøs opdrætter, desværre. Ser ikke ud til at der er særligt meget fokus på sundheden, desuden skulle de svinge enormt både i udseende, sind og aktivitetsniveau.
    De skal så også være obs på ikke kun at købe en hund med stamtavle, men også sørge for at der ikke er pitbull i linierne = forbudt hund. Pittbull er også blandet i OEB

• #18   18. jun 2015 Ann-Marie : Jeg ville være noget mere obs på Am.Bull end pit bull. Am.Bullen har jo været brugt for nyligt i racen.

• #19   18. jun 2015 Anne Julie: Vidste ikke at am.bull også har været brugt i OEB. Men det overrasker mig ikke. Mistede lidt interessen for OEB da jeg læste at man havde brugt pittbull, samt at der var mange hunde med ustabil psyke.

• #20   18. jun 2015 Den eneste ordentlige bulldog, som er lovlig, er en af de spanske. Den mallorcanske eller den canariske. Du kan muligvis finde en eller anden god renascence bulldogge, hvis du kender en, der har set et billede af..........Den der med andre racer er ikke et problem, hvis de er iblandet før racen stod færdig. Den sorte russiske terrier har ovcharkablod i årerne.

• #21   18. jun 2015 Søren: Jeg har også kigget på både mallorca mastiff og dogo canario, men har indtryk af at de har et ret heftigt temperament ? ("terrier temperament" hvor de "tænder" ret hurtigt). Og den slags fungerer jeg ikke med. Min bullmastiff havde perfekt temperament: Hamrende "dominant" (selvstændig med masser af selvtillid), men med en meget lang lunte.

• #22   18. jun 2015 Jeg tror. at der er forskellige linjer. Nogle kan givetvis være hårde. Jeg opfatter ikke de store, rigtige bull'ere som mere temperamentsfulde er andre, men er de først tændt er lyset så at sige vanskeligere at puste ud. Min Chili har startet eet af de 4-5 slagsmål, som hun har deltaget i. De andre hunde har så på den hårde måde fundet ud af, at hun gerne deltager, hvis andre giver bolden op. Så er gearkassen defekt - intet bakgear. smiley

• #23   18. jun 2015 Min bullmastiff var også en brølende løve, hvis først han blev gal, dog gearede han utroligt hurtigt ned igen (når jeg tog fat i ham). Men der skulle utroligt meget til at provokere ham for alvor. Og det fungerede perfekt for mig.
    Gider ikke til letantændelige hunde.
    Måske man kunne være heldig at finde en af de spanske, som havde et stabilt temperament, hvis man gjorde sit forarbejde grundigt.

Kommentér på:
OEB

Annonce