{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
717 visninger | Oprettet:

to hanner {{forumTopicSubject}}

Jeg har en han hund, og ville godt have en til men der er mange der mener det er noget være rod, fordi de kan kommer op og slås, når den lille bliver stor, er der nogle der ved noget om cocker spaniels hanner sammen.

Min kennel siger at det ikke er noget problem hos dem, men en anden kennel siger det er, og det har noget at gøre med farverne.

mvh

Kristina

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  to hanner
  • #1   8. sep 2007 Så længe man sætter en voksen og en hvalp sammen, plejer der ikke at blive problemer. Man skal bare ikke sætte 2 voksne hunde af samme køn, så bliver der temmelig sikkert problemer.

• #2   8. sep 2007 der er vel ikke noget hvis den bette vokser op hos jer og ser den store som far, og den store ser den anden som Babyen

• #3   8. sep 2007 Bare DU er leder, så skulle der ikke ske noget. Kender et par der har to rottweilere sammen, på henh. 2 og 3 år, og der er ingen problemer. Og den ene er MEGET dominant.

• #4   8. sep 2007 Vi ville godt have en hvalp til næste år også er vores han 2 år i hver fald, men vi har bare fået afvide at det ikke er godt med to hanner sammen.

Men i vores spaniel bog står der at en cocker er fint nok men to vil elsker hianden og ikke kunne skilles ad, så vi syntes det er mærkeligt så at den kennel siger noget andet.

• #6   8. sep 2007 Det har aldrig været noget problem hos os. Vi fik hund nr. 2, da vores gamle var næsten 7 år, det var ikke noget problem. Han syntes i starten, at det var godt nok en mærkelig lille en, men nu kan de ikke undvære hinanden smiley

• #7   8. sep 2007 Fancydog, det er ikke altid nok, at ejeren er lederen, for hvis hundene vil nakke hinanden, gør de det bare, når ejeren ikke er i nærheden. Eller også hvis ejeren misser opstarten, så er der totalt slukket for kontakten, hvis de først begynder at slås, så kan man råbe og skrige så tosset man vil. Men selvfølgelig skal man have styr på dem, det vil kunne afværge en del.

Men som sagt, der bliver ingen problemer, når jeres hund er f.eks 2 år, hvis i får en hvalp til, heller ikke selvom det er af samme køn.

Held og lykke

• #8   8. sep 2007 Ja vi har nu en flok på 3 hanner. Ra på 1 år, Karim på 8 mdr og Beni på 5 mdr og den eneste som laver problemer er Beni, han knurre og snapper hvis en af de andre kommer for tæt på. Men heller ikke nemt at være den lille altid. Men hvis de andre bare holder sig på afstand så har vi ingen problem.
    Der kommer helller ingen magt kampe så længe hundene ved at det er dig som er leder. Beta og Omega slås ikke indbyrdes, det ville en god leder altid acceptere så det lære de hurtigt er forkert. Men nok ikke en god idé at lade dem være alene sammen det første stykke tid. De skal lige lære hinanden at kende og mange hunde viser deres grimmeste sider når ejeren (lederen) ikke er der.
    / Signe

• #9   8. sep 2007 vi har to hanner og i starten da django stadig var hvalpet, gik det godt men nu tager de virkelig nogle hæftige slås kampe og jeg kan ikke skilde dem ad når det er sidst måtte jeg bruge en plast flaske for at få dem skildt, hvilket gav mig en frygtekig dårligsamvittighed bagefter, vi frygter virkelig at komme hjem en dag og de har slået hinanden ihjel, de har fået lavet nogle frygtelige sår på hinanden, og vores sidste mulighed for at kunne beholde dem begge er at få dem kastereret. så jeg vil ikke anbefale to hanner sammen..

• #11   8. sep 2007 jeg har 3 hanner , og det fungere fint ;o) de sover og leger sammen , så det kunne ikke være bedre smiley

• #12   8. sep 2007 mine er 2½ år , knap 2 år og ½ år smiley

• #13   8. sep 2007 jeg har 3 hanner gående sammen med tæver og hvalpe og har ingen problemer med det, de enes fint.

• #14   9. sep 2007 Tak for jeres svar.

Det er dejligt at i gider, jeg et sprørgsmål mere, hvad gjorde i så da i hvalpene hjem, satte i hvalpen ud på noget grønt før i tog dem begge indenfor, eller hvad gjorde i.

mvh

Kristina

• #15   9. sep 2007 Det er i hvert fald altid en god ide at lade dem mødes på neutral grund. men hvis ellers din hanhund er normalt fungerende i hovedet, vil den aldrig umotiveret overfalde en hvalp.

• #16   9. sep 2007 Den han jeg har, har opdraget på vores underbos hund, og når de ser hianden så er begge hel vilde for at komme hen til hianden, også skal der leges.

Men de bor bare ikke under sammen tag, det var bare det jeg ville have på det rene, om to hanner kan være sammen i samme rum en hel arbejds dag, hvor der ikke kommer til at være nogle problemer fordi jeg har hørt, at to hanner når de bliver voksne kan komme i slås kampe.

Kommentér på:
to hanner

Annonce