{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  to staffy hanner sammen...???
  • #1   24. sep 2009 hvorfor vil i have en han hund, spørger bare?

• #2   24. sep 2009 altså umiddelbart ville jeg ikke mene, at det ville være et problem med to hanner.. hvor gammel var jeres, da han blev kastreret ??

• #3   24. sep 2009 Jeg tror det kan gå men det kan også blive et problem.. Jeg vil sige det kommer an på hundene...

Jeg har en staff han og en bla. tæve og har da overvejet hvis vi skulle have en mere mens de begge er her, og der ville jeg umiddelbart hellere sætte en hanhund ind. Tror ikke det ville være et problem for min...

• #4   24. sep 2009 mener bare ikke det er det store problem, hvis de vokser op sammen.. og selvfølgelig, hvis den i har nu slet ikke kan med andre hunde, så kan det være et problem.. ellers ikke.

• Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 1 Emner: 40 Svar: 220
    #5   24. sep 2009 Der er jo også udfordringen ved hunde i flot, de kan ændre mentalitet overfor andre hunde og mennesker - uanset race, men nok specielt din race.

Jeg vil ikke anbefale dig det.

• #6   24. sep 2009 det er som regel ikke et problem, når der blot er en markant forskel i alder.

• #7   24. sep 2009 En hanhund bliver nu ikke intet-køn af at blive kastreret. den er stadig hanhund, og har ofte osse mange af hanhundenes tendenser, selvom det hormonelle self er ude af billedet.

Bortset fra det, så tror jeg jeg ville vælge en tæve, når det drejer sig om en race der ofte har problemer med andre af samme køn.
    Det kan gå godt, og det gør det da osse ofte, men der er osse mange tilfælde hvor det ikke går, og er i så parate til at skulle omplacere?

• #8   24. sep 2009 tak for alle jeres svar, dejligt nogen af jer ville svare... kunne godt tænke os at høre fra flere med erfaring af netop vores race ligesom K&B...:)

• #9   24. sep 2009 Jeg vil sige, det kommer meget an på din nuværende han, hvordan han er overfor andre hanner, både af samme race og af anden race... Den han jeg har, ville der ikke være det store problem med - men igen, der er igen af os, som kan råde dig, uden at kende din han...

• #10   24. sep 2009 K&B -det betyder jo altså ikke at hunden er intetkøn;o)

Vores hanhunde har altid været kastreret (undtagen altså reiki), og ingen af dem har været intetkøn. De har self ikke haft de "problemer" som hormoner kan forårsage, men hanhunde har de nu altså været alligevel. Bare i lidt mere "dæmpet" udgave eller hvad man skal kalde det

• #11   24. sep 2009 efter min mening er det lidt at spille russisk rulette at ville have 2 han hunde af bull and terrier type gående sammen, ja det kan godt lade sig gøre nogle steder men ja andre steder kan det slet ikke lade sig gøre.
    han hunde af bull and terrier typen har det jo desværre med at være ikke så glade for andre han hunde når de først er blevet rigtig voksene (fra 12 til 36 måneder)
    det kan godt være at den i har nu godt kan med andre hanhunde men i ved ikke om jeres nye hund vil kunne med andre han hunde når den bliver rigtig voksen, og selv om de godt kan med andre så er der ikke mange af den slags hunde som siger nej til et slagsmål hvis de bliver budt nok op til dans.
    det er på ingen måde en sikkerhed at hunde er vokset op sammen, ja det vil gøre at chancen er større for at der ikke vil komme til at ske noget men slet ikke en sikkerhed.
    og er det ikke en lidt for stor chance at tage at skulle risiker at ens hunde kommer i voldsom slagsmål og at men så derfor når den nye hund er 12-36 måneder må skille sig af med en af dem, eller det som er værre ???

i mine øjne er det russisk rulette, for der er der også en stor chance for at det går godt, faktisk 5 ud af 6 kan gå godt men 6 gang går det rigtig rigtig galt, og det vil vi jo aldrig spille med vores eget liv vel ??
    så hvorfor spille det med vores dyrs liv??

bare min mening efter 18 års afaring med de typer af hunde.

Kommentér på:
to staffy hanner sammen...???

Annonce