1.143 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Hvor ofte parring??? Hvor ofte parring???

Ja nu har jeg efterhånden hørt MANGE forskellige meninger om hvordan, hvornår og hvor ofte hundene må parre når tæven er i lød..

så vil lige sætte en debat igang...

Hvad synes I man skal/bør gøre når tæven er i løb?

får jeres hunde lov til at gå frit sammen og klare skærene selv???

er de kun sammen når der skal parres og derefter hver for sig, for at undgå flere parringer dagligt???

Eller hvad gør i???

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor ofte parring???
  • #1   5. sep 2007 Altså...
    mener du, når der gerne skulle komme hvalpe ud af det med en planlagt parring??

• #3   5. sep 2007 ja når der gerne skulle komme hvalp.. ellers er der jo ingen mening med parring?? *ss*

• #4   5. sep 2007 Ja, det er vist en god ide at "spare på krudtet".

• #5   5. sep 2007 Vi fik besøg af tæven 3 gange, med 1 dag imellem. Anden gang fik tæven taget blodprøve og vi fik besøg 2 dage i træk..

• #6   5. sep 2007 min molly var sammen med hanhunden hele tiden i 3 dage hvor den blev parret omkring 5 gange.. vi er lidt i tvivl om hvorvidt hun er drægtig ,men dem hun blev parret hos havde godt erfaringer med den metode.

• #7   5. sep 2007 jeg har valgt at lade mine hunde parre 1 gang dagligt.. under "opsyn"..

men er i tvivl om hvor mange dage???

så længe hun ligger sig til??? eller kun noglæe bestemte dage??

• #8   5. sep 2007 Når vores tæve skal parres, skal hun bo 1 uges tid samme med hanhunden og de kommer til at gå sammen om dagen og hverfor sig om natten...

• #9   5. sep 2007 addi

får de så lov til at parre hver dag i den uge???

• #10   5. sep 2007 Det tror jeg ikke fordi hun kommer over inden hun er 100% højløbsk og så går der et par dage hvor de skal gå ved siden af hinanden og når hun så er helt højløbsk sættes de sammen nogle time hver dag under opsyn ( i haven hvor man kan holde øje hele tiden og så når de har parret skilles de ad resten af dagen (prøver at se om de måske vil parre sener) og elles bliver de først sat sammen igen næste dag... Meneer jeg de sagde...

• #11   5. sep 2007 En hanhund behøver ikke spare på krudtet, den er faktisk klar igen allerede i løbet af en lille halv time.

Det er heller ikke nødvendigt at parre mere end hver anden dag. Det har noget at gøre med hvor lang tid sæden holder sig "frisk". Hvis man vil være sikker på det rigtige tidspunkt for ægløsning, så er det en rigtig god idé at få taget blodprøve hos dyrlægen..

Sidst og vigtigst.... man lader ALDRIG hunde alene når de parrer. Tæver KAN være så hysteriske, at de begynder at løbe væk med hanhunden på slæb mens de hænger sammen, så sørg for ALTID at være der til at støtte og berolige tæven.

Derudover sker det af og til at en hanhund, især de uerfarne, har brug for hjælp til at få svinget benet over og vende rundt efter parringen.

• #13   5. sep 2007 to gange og med 24 eller 36 timer imelle - bruger også blodprøve, så jeg ved at det er det rette tidspunkt.

Rottweiler Tor: har en venninde der fik hjælp til at få barn og de fik at vide at de skulle dyrke sex hver anden dag - så er sæden på toppen og man er sikekr på at der konstant er levende sædceller deroppe, som er klar til at befrugte ægget når det kommer

• #14   5. sep 2007 Man siger at hanhundens sæd er " holdbar i 48 timer !

• #16   5. sep 2007 marianne: den kan faktisk holde sig i op til 5 døgn ... men der er selvfølgelig sket en forringelse af kvaliteten og hvor mange der stadig lever og hvor mobile de er.

• #17   5. sep 2007 Mine har gået frit sammen med hanhunden i en uge og det har givet godt resultat.. De er begge testet positive ved dyrlægen =0)

Kommentér på:
Hvor ofte parring???

Annonce