{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
544 visninger | Oprettet:

Overvejelser inden avl {{forumTopicSubject}}

Jeg har tit tænkt på at starte kennel, men så kommer alle overvejelserne.

Er min tæve god nok ? ( min nuværende er ikke + for gammel)
Har jeg tiden til at have hvalpe
Hvad kræver jeg af hvalpekøbere
Er det muligt at finde kompetente hvalpekøbere nok
Har jeg plads, tid og mulighed for at tage en fejlplaceret hvalp tilbage
Og også tage en voksen hund tilbage, hvis den mangler et hjem.

Jeg må jo nok sige nej til nogle af de spørgsmål, og derfor har jeg ikke kennel.

Hvilke overvejelser gør du dig ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overvejelser inden avl
  • #2   27. aug 2007 Jeg tænker også på sådan noget som, er min viden virkelig god nok til det (det kan den selvfølgelig altid blive), har jeg pladsen til det(nej, ikke lige pt), og så selvfølgelig også nogle af de spørgsmål du stiller..

Jeg kunne godt engang tænke mig at starte en kennel, men det bliver slet ikke nu og her.. Først skal huset købes, jeg skal have et stabilt job hvor jeg kan tillade mig at holde ferie når der er hvalpe og lign.. Og så skal min viden omkring avl og hvalpe også forstørres, men det kan jo alt nås. Jeg er jo stadig ung og har masser af tid.. smiley

• #3   27. aug 2007 Jeg har da overvejet det.. MEN.. tror helt ærligt ikke, der er nogle mennesker (med et par undtagelser) der ville være "gode" nok til at jeg ville turde betro dem med en hvalp *rødme*

Og tror ikke jeg ville nænne at gå af med nogle af dem.. Så min "karriere" som kennelejer ville nok hurtigt gå fallit *gg*

• #5   27. aug 2007 Overvejer det ikke.......ved fik jeg hunden der var god nok ville jeg beholde hele bundtet :o/

• #6   27. aug 2007 Jeg overvejer om jeg også ville kunne klare det, når det ender i en sådan oplevelse der... fremfor de rosenrøde fantasier man gør sig...
    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=123668

• #7   27. aug 2007 Vi har kennel navnet...
    Det er kun på "hobby" plan med pt 1 "avls" tæve og 2 udulige hanhunde...

HAr læst enormt meget om racen, set special lavet film osv alt sammen om race og/eller om stående jagthunde for at kunne svar på evt. spørgsmål...

Jeg er ret kritisk anlagt så valg af hunde både egne og andres der skal bruges til avl er hvist ikke det store problem...

Har en god kæreste der gerne hjælper

Bor på en gård med kæmpe have og godt 160 -170 m2 at bo på så skulle nok kune finde plads til hvalpene og evt. tilbage kommende hvalpe/ unghunde...

Men kan jo ikke være sikker på noget, da der jo altid kan komme noget uforusigeligt op... Men er det ikke sådanne lige meget hvilken "hobby" man har?

• #8   27. aug 2007 hvor er det rart at se folk herinde gøre sig overvejelser inden de starter med avl.
    håber på at nogle af de useriøse (ja undskyld udtrykket) kikkede med ved Divas fødsel. Sådan kan det også gå og værre endda.

• #9   28. aug 2007 Nå jo ligger hver måned et svingene beløb til side til uforusigelige ting evt. ved fødsel kejsersnit eller til HD billeder osv...

• #10   28. aug 2007 Har ikke avlet endnu, men har taget DKK´s opdrætterkursus, for at være forberedt og få mere viden om det hele..............

Kommentér på:
Overvejelser inden avl

Annonce