1.719 visninger
|
Oprettet:
Hunden bider, man går, men hvor længe? {{forumTopicSubject}}
Hej!
Jeg har en hvalp på ½ år. Han bider i leg osv.. Så har jeg læst et gammelt indlæg, hvor man skulle gå fra hunden, når den begyndte at bide. Ind i et andet rum fx. Men så spørger jeg bare: Hvor længe skal man så være væk fra hunden?
apr 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 836
http://www.grosserguiden.dk/Ny_hvalp_i_huset/Hvalpens_forste_dage/Renlighed/Gode_vaner___darlige_vaner/Sikkerheden_i_hjemmet/nar_hvalpen_bider.html
apr 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 836
nov 2005
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 82 Svar: 308
Men der står man skal gøre det, når man får hvalpen hjem, men det gjorde vi ikke.. Har det nogen betydning, at vi først starter nu?
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 893 Svar: 11.797
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 5 Emner: 239 Svar: 2.219
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 1.802
Vi blev anbefalet at ta ham rundt om snuden, og så give et lille klem så hans små spidse hvalpe-tænder gav ham et prik i læben. Bestem ikke noget vildt og voldsomt! Med det samme han sagde et lille bitte piv, slap vi, og lod ham slikke os på hånden.
Det tog ikke ret lang tid, inden han stoppede med det.
Det der, med at rejse sig og gå..... For mig virker det som om man siger; okay, du får lov til at vinde, jeg "trækker mig".
Den har vi aldrig brugt.
Jeg ved godt, det er den teknik tæven bruger, hvis hvalpene blir for belastende, men....den er bare ikk logisk for mig...
Mange hvalpestreger kan jeg acceptere, men jeg vil IKKE acceptere at de bider!!!!!
Det gør vildt ondt med de små syle, som de render rundt med, og hvis man har børn, risikerer man at de blir bange for hvalpen, da barnet ikke kan skelne imellem lege-bid og Grr-bid.
Hunden bider, det gør ondt, hunden er DUM!!!
nov 2005
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 82 Svar: 308
Sådan siger min lillesøster også.. hehe.. Men Nicki skal jo også først lige lære det, og det skal min søster også..
Der er et problem med dit trick. Nicki HAR skiftet tænder, så de er ikke ligeså spidse, har prøvet det du siger nemlig, og når han så piver, og jeg slipper, bider han bare efter mig igen, fordi han tror, at vi leger videre. Så jeg vil hellere forestække den anden metode.
Er der nogen der kan sige mig, hvor lang tid der skal gå, fra man er gået fra hunden, til man kommer tilbage igen? Jeg vil nok bruge den med, at han er i et rum, og jeg i et andet, så hvor lang tid skal det tage?
Hunden bider, man går, men hvor længe?