{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.541 visninger | Oprettet:

HUNDEN BIDER!!!! {{forumTopicSubject}}

Hunden bider!!!

Vi bor på landet og har en 150 meter lang indkørsel. Der er hund på postkassen nede ved vejen, samt et hunden bider skilt på garagen ved huset.
HUSK nu der kom en tyv og han er advaret omkring at hunden går løs og bider fremmede. Kan han så forlange at hunden skal aflives hvis den gør f.eks bider når han er kommer ind af hoveddøren?

Min kæreste siger at hunden ikke skal aflives og jeg er ret sikker på at man er utrolig dårlig stillet som hundeejer uanset hvordan det er sket og hvor det er sket.

Hvem har ret?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HUNDEN BIDER!!!!
  • #1   20. mar 2013 Det har din kæreste, hvis i har advaret at hunden går løs og yderligere at den bider fremmede hvis de bevæger sig ind på jeres grund + det er ulovlig indtrængning og krænkning af egendomretten at det er jeres grund, og de må ikke gå ind uden tilladelse, så der ville hunden ikke blive aflivet smiley

• #3   20. mar 2013 okay, lad os så sige at det ikke var en tyv. Men en ubehagelig mand med truende adværd som f.eks møder op på ens adresse og hunden kan mærke man er utryg. Lad os så sige at manden stor og råber ved ens hoveddør uden at gå ind og hunden pludselig hopper på ham - er det så grund til at aflive hunden hvis man nu har gjort opmærksom på at dette kunne forkomme?

Det er noget vi har diskuteret længe og min kæreste mener bestemt at han har ret og jeg mener altså at jeg har ret.
    Hunden er ægte med stamtavle, det skal dog siges at ekskæresten har taget den med da hun flyttede, så vi har på den måde ikke bevis på at han er ægte boxer. Er vi stadig dårlig stillet hvis uheldet er ude?

• #4   20. mar 2013 Hvis du har bedt manden om at gå og han ikker er velkommen, fordi du føler dig truet, så er det stadig mandens egen skyld, når han bevæger sig ind på jeres egendom, hvis han derimod blev stående udenfor grunden og råbte, så var det noget andet vil jeg mene. Fordi så er han ikke inde på din grund.

• #5   20. mar 2013 Har hunden en stambog men den bliver væk kan man vel bestille en ny mod betaling?

• #7   20. mar 2013 Syntes den er svær - for selvfølgelig skal hunden ikke bide som udgangspunkt. Men tænker bare at det sgu godt kan være svært hvis hunden gerne vil beskytte en hvis en person angriber eller går rundt og lusker på ens grund.

Men jeg er virkelig glad for at jeg er bedre stillet end jeg lige troede

• #8   20. mar 2013 Tjaeh, hvis den omkringluskende er på din ejendom i fuldt lovligt ærinde, så har du et gevaldigt problem. Uanset om du og hunden opfatter vedkommende som skræmmende eller ej. Så har du en hund der bider, så bør du ikke lade den gå frit omkring på matriklen. Der skal jo være farefri adgang for postbude, skraldemænd o.lign.

• #9   20. mar 2013 jo men postbude og skrælde mænd skal ikke ind på grunden + hvis ens hund ikke kan lide fremmede så sørger man for hegn + at postbud ikke er udsat smiley

• #10   20. mar 2013 Postbudet og skrældemænd kan sagtens komme ind, der er slet ikke problemer der.
    Det var også bare et spørgsmål omkring "hvad nu hvis der kom en farlig mand..."

• #11   20. mar 2013 Vi havde næsten indbrud for 1½ år siden, og der er ca en 1 time til nærmeste politistation, så da vi ringede og sagde der var en tyv som prøvede at komme ind (vi var hjemme og hunden var vild for at komme ud fordi han kunne mærke den var helt gal) Så grinede politiet og sagde "prøv at se uden for, vi har slet ikke recourser til at kører ud til jer. Hvis tyven kommer ind så er vi der inden for 45 minutter" - min kæreste svarede "okay, så er det godt jeg har hund" Hvortil politiet blev mega sur og sagde "hvis hunden bider ham, så bliver den aflivet"

Come on...hvad fanden skal man så gøre?

Heldigvis blev de skæmt væk da vi gik ud med hunden - men syntes bare ikke det er fair, når man bor så langt væk og kun er hjulpet af sin hund og så man ikke engang bruge den - iflg Esbjerg Politi

• #12   20. mar 2013 Hvis du har indbrud og din hund bider, kan tyven ligge sag an. Det samme kan han hvis han bliver bidt på jeres grund, selv om i skilter med det. Ved ikke om hunden skal aflives, men der kan blivet lagt sag an mod jer.

• #13   20. mar 2013 Hvad nu hvis den "farlige" mand er en indsamler fra Røde kors, stævningsmand, Jehovas vidne, pakkepost, der skal bruge kvittering, nabo i et ærinde, vildfaren der vil spørge om vej, bare lige for at give nogle eksempler. Bider hunden, så skelner den næppe mellem den ene eller den anden.

• #14   20. mar 2013 Han har aldrig bidt - det er altså kun for at finde ud af hvordan man er stillet - læs evt lige mit sidst indslag i debatten

• #15   20. mar 2013 I havde et "næsten indbrud", hvor indbrudstyven ikke tog notits af, at I var hjemme, og havde en galpende hund lige indenfor døren?
    Og I vil have lov til at bruge hunden som våben? Det må man ikke!
    Der er forskel på, at en indbrudstyv overraskes af en hund i hjemmet, og en formodet indbrudstyv der færdes udenfor.

• #16   20. mar 2013 Da det er forskelligt fra politikreds til politikreds om hvordan de opfatter det, vil jeg sige at skal man være sikker på at der ikke sker noget, hvis hunden bider en f.eks. indbrudstyv. Så skal i sørge for at få på skrift fra jeres politikreds, at hunden ikke vil blive aflivet i sådan et tilfælde. Det er det der er det mest sikre.

Som udgangspunkt er ulovlig indtrængen og truende adfærd jo noget man kan forvente at hunden reagerer på.

• #17   20. mar 2013 Nu har jeg ikke lige læst dem alle, MEN jeg har haft lignende situation og jeg ringede og snakkede med politiet, hvordan jeg var stillet, HVIS hundene skulle bide. Og politimanden sagde til mig, at hunden ikke måtte bide, men når man havde advaret om det ville de se mildere på det. Man ville sikkert stadig få en bøde, men hvis det var en indbrudstyv, ja så måtte han jo have ladet være med at trænge ind der hvor der er hunde.

Det var hvad jeg fik at vide.. Dog er det efter hånden nogle år siden nu...

• #18   20. mar 2013 Ja, men så længe den fremmede IKKE er trængt ind i hjemmet, så er det pokkerme svært at bevise, at han er indbrudstyv!
    At færdes omkring et hus legitimerer IKKE, at hunden bider.
    Jeg havde på et tidspunkt "besøg" af en meget mærkelig person, som kiggede ind af vinduerne og tog i dørene. Da jeg spurgte, hvad han søgte, viste det sig faktisk, at de var en dybt dement mand fra et plejehjem ret langt fra min bopæl, der simpelthen ikke anede, hvor han var. Forestil jer lige, at jeg havde ladet mig skræmme og sendt min Grand Danois ud til ham!!!

• #19   20. mar 2013 Marietta - De tre mænd vi havde besøg af, stod med brækjern og talte ikke dansk. De var ved at brække ind omme i vores ladeport og regnede nok ikke med at vi ville opdage at vi så dem - Så jeg formoder at det var en indbrudstyv.

Det kommer som sådan heller ikke sagen ved om de var eller ej, jeg ville bare vide om jeg var dårligt stillet og det blev jeg ikke helt klog på. Så jeg må hellere tage kontakt til politiet eller henvise til den artikkel HVIS det nu skulle ske at vi fik ubudne gæster igen

• #20   20. mar 2013 Ja, men det korte af det lange er, at du IKKE må bruge din hund som våben! Sender du din hund ud for at bide potentielle indtrængere får du problemer!!! Noget andet er, at du må tage den med ud i line, anråbe de ubudne gæster, og hvis de derefter optræder truende vil sikkert ingen klandre hunden for at bide. Men det skal være nødværge for ikke at medføre strafansvar. Og skambidning af "ikke dansktalende" ved ladeport iført brækjern, opfattes sandsynligvis næppe som nødværge.

• #21   20. mar 2013 Ved ærligtalt ikke hvordan det er med hundebid og indbrudstyv..

Men jeg ved til gengæld at hvis en lille pige går ind på en grund hvor der bor en hund og banker på døren, ejeren åbner døren og hunden løber ud og bider pigen i benet imens hun snakker med ejeren og end ikke så meget som kigger på hunden (altså den bider umotiveret), så bliver den IKKE aflivet..

Det er en sand historie for den lille pige er min søster på 10 og hun bankede på for at sælge blomsterløg for at samle penge ind til klassekassen (hele klassen gjorde det).. Hun blev bidt 3 steder på benet og der blev bidt hul 2 gange..

• #22   20. mar 2013 Hov.. Det skal lige siges at der ikke er nogen skilte eller noget hvorpå der står at der er hund eller at hunden bider..

• #23   20. mar 2013 åh jeg syntes det er svært. Må hellere ringe og spørge politiet

• #24   20. mar 2013 Lige en anden ting. Den med stamtavlen kan man ikke få en ny hvis den gamle er bortkommen?

• #25   20. mar 2013 Hunden må gerne bide en indbrudstyv.

Men nej man må nok ikke bruge hunden som våben.

• #26   21. mar 2013 hunden må som udgangspunkt ikke bide !!! tror dog osse de vurdere lidt . hvis nu der kom en og gjorde min kone noget og whipperne nappede ham lidt tror jeg ikke der ville ske noget .men hvis kaukaseren.nu var inden for en dag og der kravlede en indbrudstyv ind så ville hunden dræbe ham øjeblikkeligt og nok blive aflivet trods skilte m.m.

Kommentér på:
HUNDEN BIDER!!!!

Annonce