Humpe kastrat ?? {{forumTopicSubject}}
Åhh jeg er lidt træt af når min søde lille Cosmo udser sig en hund der skal humpes når vi er i hundeskoven. Idag måtte vi opgive og lukke ham i bilen, han var fuldstændig vanvittig i den hund. Jeg vil ikke have han humper andre hunde, da han jo ikke får noget ud af sin tur, stresser og genere den anden hund. ????
Jeg fornemmer at det er kastreret hunde der er problemet, han kan sjældent finde ud af dem, der er der faktisk ingen af mine der kan, men det er lidt blandet hvor slemt det er med at humpe. Er der noget trick til at få dem til at lade være? Jeg piller af og siger nej, men må som regel opgive hvis der er for slemt.. Og jeg er afhængig af at få luftet hundene i indhegning da jeg ikke tør slippe dem frit.. ???? Håber nogen har et bud. Er afsindig træt af kastreret hunde.. Selvom det er mine der humper.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.482
Og jeg er afhængig af at få luftet hundene i indhegning da jeg ikke tør slippe dem frit.. ????
Hvis ikke du kan kalde din hund til dig, så må du hellere ikke slippe den i hundeskove.
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.955
Egelund dyreklinik har et sted fx. hvis du bor tæt på
din hund har ingen glæde af at komme i hundeskov som det er nu
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 1232 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 2.838
Går du til træning med ham?
jun 2013
Følger: 4 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 37 Svar: 628
jun 2013
jun 2013
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
jun 2013
jun 2013
jun 2013
jun 2013
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 1.451
Det er ikke en god oplevelse for din hund eller din hunde, der bliver humpet. Og som tidligere ejer af en hund, som ALTID humpede, så ved jeg godt, at det heller ikke er særlig sjovt at være ejeren. Så det er med at undgå det, som tricker det.
jun 2013
apr 2007
jun 2013
maj 2009
Det kunne løse problemet.
jun 2013
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.954
Selvom du lyder til at gøre mange ting rigtigt i situationen, tænker jeg du lidt har en indstilling hvor det er de andres skyld, din hund humper. Altså, du skriver humperiet gør at DIN hund ikke har en god tur (jeg tænker, hvad med alle dem han generer?), du skriver at DU er træt af de kastrerede hunde (jeg tænker, mon ikke alle de kastrerede hunde og ejere er træt af jer?), og nu her til sidst skriver du, at det er fordi en ANDEN har kastet med pind med sin egen hund, at din hund så ikke får en god tur (du må finde en løsning for jer, det kan ikke være rigtig andre mennesker ikke kan gøre dit og dat, fordi det generer dig og din hund).
Jeg tænker du skal prøve at se lidt indad. Det er ikke alle andres skyld at jeres ture bliver træls, det er din egen.. Og hvis din hund ikke har gode ture i et bestemt miljø, så må I finde ud af at ændre på jer selv, så I kan være der, eller undgå det. Der er ingen grund til at gå og være irriteret på de andre ejere og hunde.
Jeg tænker et forslag til løsning er at udvide jeres samarbejde og få en bedre og tættere relation imellem jer to, så han tilvælger dig fremfor alt det andet altid. I så fald kan du jo altid bare kalde ham til dig, når der er problemer med humpen, eller nogen kaster med pinde, el.lign. Og så belønne for at han kommer til dig og fravælger den udløsende situation.
Jeg har selv lært min hund at opsøge mig, når der kastes med ting. Hun har nemlig ressourceforsvar nok til at det kan ende vældig skidt i sådan en situation. Jeg har lært hende, at når andre kaster med ting, så er der fest hos mig, og så går vi væk derfra, imens vi holder fest, bare os to:)
jun 2013
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 3.289
Nu kender jeg ikke rigtigt til det at have en stresset hund, så det kan jeg ikke tale om. Men en hund på et år, er jo i lømmel alder, og så skal han i snor og hjem, så det behøver vel ikke være stress. Over 100 gange lærer han at humpe er kedeligt og så stopper det.
Det er jo ret nemt at se, at nu lægger en hunden an til det pjat på deres kropssprog. Det synes jeg det er på alle racer jeg har oplevet, og så kan jeg nå at reagere inden den får fat med poterne. Når man ikke at reagere inden, har man ikke fokus nok på sin hund. Det er en god ledetråd til en selv.
At reagere hurtigt er til glæde for for den anden hund, og ens egen. For tænk sig hvis den humper en stor hund en dag. Humpen er virkeligt noget der kan give ballade.
mar 2017
I vores lille hundeskov kommer der en del af dem, men ingen af har et stabilt indkald.
Det betyder nu ikke noget, et eller andet sted skal de jo lov til at fræse rundt. De små fart djævle.
jun 2013
maj 2009
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 78 Svar: 7.905
De to tager ingen kontakt til fremmede mennesker eller hunde, og kan stoppes på vildt. Den tredje, har desværre hat nogle uheldige oplevelser med fremmede hunde og tænder derfor af på visse typer, dog ikke værre, end at jeg kan kalde hende til mig, når afstanden er tilpas stor, derfor slippes hun primært på boldbaner og ved stranden, hvor jeg har godt udsyn.
Ghini, min ældste går uden snor 90% af tiden, vi har et fantastisk stisystem udenfor døren, hvor der er langt til trafikeret vej, derfor kan hun få det privilegie. Jeg kalder hende på plads, hvis vi skulle møde nogle, mest for at vise hun er under kontrol, for hun gider slet ikke mennesker og hunde, som hun ikke kender.
Min erfaring med whipperne er, at de trives bedst med faste legekammerater, der ikke er for anmassende i deres væremåde.
mar 2017
Men det er nu mig ligemeget. Vi bor på i en lille by, med tusind skove vi kunne lufte i istedet hvis vi ikke ville have andre hunde rendte hen til dem. Men vores synes det er en fest.
I øvrigt ganske underholdede at se en Broholmer og en Whippet lege tafat.
jun 2013
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 197
jun 2013
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.389
I takt med, at hormonerne fælder lidt på plads, opdragelsen trænger ind osv ville jeg forvente, at humperiet aftog.
Reiki var storslem til det overfor nogen hunde da han var 10-12 måneder. Han stoppede igen. Mens det stof på blev hundevenner nøje udvalgt og snor kom på, hvis han lagde an til humperi.
Min mors lille hanhund gør det også, hvis legen bliver for vild, og han ikke lige magter det i hovedet. Han mødes kun med en hund ad gangen, og når jeg kan se, at nu bliver legen så vild, at humperiet snart begynder, får han snor på og vi går videre (sammen med den anden hund, men altså uden leg) indtil han er faldet ned igen.
jun 2013
jun 2013
Jammen det er bare udelukkende for at komme nogen nye steder at vi vælger forskellige steder. Jeg undre mig over at alle jer der aldrig kommer i en hundeskov har så godt styr på hvordan der er at være der.. Jeg oplever det er meget forskelligt, alt efter hvem der er der og de enkelte ejere. Der er ikke kun ét svar på hvordan det er. ?? Men nu handlede det heller ikke om hundeskov eller ej.. Jeg må købe mig en mark imorgen og få den hegnet ind, dumt jeg ikke har tænkt på det noget før.. ????
jun 2013
jun 2013
apr 2007
jun 2013
mar 2017
Det er jo den sædvanlige debat. For eller i mod.
Det er i sidste ende nok meget lokalt. I vores skov kommer der vil en 30-40 hunde sådan fast. En dag med mange hunde på en gang er nok en 5-6 hunde. Hvor af en måske er en ny en sjælden gang. Så hunde og ejere kender hinanden.
Altså jeg ved ikke hvordan det er andre steder, men mine hunde elsker den tid i skoven.
Sker der så noget. Meget sjældent. Der er den gamle mand med den ruhårede hønsehund og så er der kommet en ny gut med en blandings molosser af en slags. Begge hunde tømmer skoven på 2 minutter.
Skulle vi en gang have en uheldig oplevelse, så går det nok. Desuden står jeg jo ikke og kigger ligeglad på, hvis der er optræk til ballade. Har mere end en gang, sørget for at en hund og ejer pænt har forladt skoven. Man kan nå langt med pæne og høflige henstillinger. 99 procent af alle hundeejere ønsker det bedste for deres hunde.
jun 2013
jun 2013
mar 2017
Hvis der var risiko for, at mine hunde blev overfaldet ville jeg heller ikke komme der. De få tilfælde der har været, skyldes formodentligt manglende opmærksomhed.
Igen, vi er alle forskellige, og vi må alle tage udgangspunkt i egne evner og erfaring.
apr 2018
du vil komme i den skov med din hund. du vil have den skal møde fremmede. du vil have at den lærer det.
Det er nemlig dit behov og ikke din hunds.
derfor bliver denne tråd så lang. og derfor bliver den nye tråd om et halvt år om en hund med en meget voldsom adfærd, meget værre end denne.
du kan blive sur men tag rådet fra en med en kronisk stresset uberegnelig hund pga stress... find nogle faste venner, gå det samme sted i en periode, opsøg nye steder i snor for at snuse ikke for at lege, og slip din hund på løbebane eller i en indhegning hvor du er alene eller sammen med de faste venner.
stress er ikke at spøge med. slet ikke.
lyt nu.
jun 2013
Jeg burde have vidst at der bliver læst hvad der vil læses og ikke hvad der står. Men jeg tager skam alle de gode råd med mig som der kommer
jun 2013
jun 2013
jun 2013
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 78 Svar: 7.905
Vi går masser af gåture i snor nye steder for oplevelsens skyld. Jeg slipper ingen af mine nye steder som ikke er kendte. Jeg skal vide, hvad jeg kan forvente at møde. Kende områdets underlag mv. og flere whippets sammen skal ikke løbe frit, hvor der er mange træer, det kan så let gå rygende galt. Jeg har kendskab til flere som har brækket nakken ved sammenstød med et træ.
jun 2013
jun 2013
Det skal ihvertfald lige afprøves det med at han skal løbe imellem min mand og jeg.. Det ville alle hundene have glæde af.. ??
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.349
jan 2007
Synes ikke der er grund til at gøre et større problem ud af det. Og var jeg ejer til en af de andre hunde, ville jeg såmænd heller ikke være bekymret for min hund, når nu ejer af dem humpende hund stopper det og om nødvendigt helt fjerner sin hund.
Nogen gange kan man og så piske en stemning op over ingenting. Det ER altså ikke unormalt at unge hunde får en periode, hvor hormonerne raser, og de finder på at humpe...
Indkalder ville jeg dog arbejde på, før den slippes, så man netop kan kalde den ind og gå videre, hvis den hund man møder ikke lige er passende legekammerat.
apr 2018
når man som ejer ser sin hund vise stress og øve sig i en dårlig adfærd så gør man det der skal til for at stoppe det Michelle.
Det handler ikke om at blæse ting op men om helt grundlæggende ejeransvar.
I dette tilfælde er det nemt at stoppe.
bliver den i situationen og øver sig videre kan alt muligt ske. går man et andet sted hen bevare man en normal hund. Der er intet hokus pokus i det
Det kan også være at der intet sker ved at lade den øve sig videre. men jeg basere ikke hundehold på held.
Det her er så let at skåne hunden for.
jun 2013
apr 2018
mine råd er de samme som herover.
jeg kan slet ikke forstå at en tråd om noget der kan løses så let kan blive så lang. løsningen ligger jo lige foran dig. grib den. og glem dine egne behov.
når hunden er ældre kan du prøve igen. måske går det. hvis ikke må du indrette dine behov efter din hund
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 138 Svar: 10.242
Betyder ære?
Nogen gange kan man og så piske en stemning op over ingenting. Det ER altså ikke unormalt at unge hunde får en periode, hvor hormonerne raser, og de finder på at humpe...
Jeg læser at folk mest reagerer på at TS skyder skylden på alle mulig andre - folk der kaster pinde, at de andre hundeejere ikke gider at gå (for man kan ikke gå selv?), at det er kastraterne der er problemet osv. Jeg læser ikke at der er nogen der pisker en stemning op over at TS's hund humper, men nok nærmere at TS mener at det er andres ansvar.
jun 2013
jun 2013
sep 2017
Så bevæg dig. At de andre står og hygger, snakker og drikker kaffe, er jo deres sag. Men hvis DU er der for at DINE hunde skal løbe, så må du går rundt (og rundt og rundt).
Jeg må erkende, at var jeg en af de andre gæster i hundeskoven, og blev min hund humpet af din hund, fordi du hellere vil snakke end bevæge dig, ville jeg være den der gik, så snart jeg så dig. Ingen sure miner over at en hund har lidt krudt og hormoner, men jeg ville ikke gide hvis det var gentagne gange, og hvis ejer samtidig syntes at det var andres skyld.
jun 2013
sep 2017
Der var folk der mente at deres hunde måtte gø af min, for deres hunde kunne ikke lide schæfere/store hunde/sorte hunde/hunde med stritører.
Der var folk der mente at deres hunde måtte hyrde min hund og nappe den i haserne, for deres hunde hyrde hunde der løber stærkt.
Der var folk der mente at deres hunde måtte humpe min hund, fordi hun var en steriliseret tæve, skulle domineres, skulle sættes på plads.
Der var f*ing folk der mente at deres hanhunde måtte lette ben på min hund, for det var bare et tegn på at hun tilhørte flokken
I dag lufter jeg kun mine hunde, hvor der ikke er indhegninger. For det sætter dog en form for krav til hundeejeren. Igår var vi 11 løse hunde på tur på stranden. Enkelte hunde havde mødt hinanden tidligere, andre var helt fremmede for hinanden. Der var unge, gamle, hanner, tæver, neutraliserede og intakte. Der var NUL problemer! Der var optræk til ballade da vi stillede op til fællesbillede, men vi fik stoppet det med det samme, og resten af dagen forløb uden ballade.
Ejerne var lynhurtige til at korrekse hunde med en adfærd, der kunne endnu i ballade, og alle havde styr på deres egne hunde. Når 2 hunde tumlede og andre kom til for at blande sig (mobbe/tryne), blev de andre kaldt væk, så de to oprindelige kunne tumle videre uden at det kammede over.
Dét er i min optik den rigtige måde at gå med en flok løse hunde. Men det kræver at man er enige om spillereglerne, og at alle tager ansvar for egne hunde. I hundeskovene er opfattelsen desværre tit, at man lægger ansvaret fra sig inden man går ind, og så er det alles kamp mod alle.
apr 2018
Hvad sker der med os hvis vi øver os på noget?
Vi bliver bedre til det.
måske kan han løbe der om nogle måneder. Det kan du teste men du er nødt til at stoppe med det i en periode så han kan finde ro og sit hoved igen og glemme det han lærer nu
en dag møder han og så en hund der siger fra for alvor.
apr 2007
jun 2013
sep 2017
...
jeg jeg er afhængig af at få luftet hundene i indhegning da jeg ikke tør slippe dem frit.. ???? Håber nogen har et bud. Er afsindig træt af kastreret hunde..
...
Måske var det særlig slemt idag fordi den hund han var efter ikke lavede andet end at aflevere en pind/gren til sin ejer hvorefter ejeren kastede denne, igen og igen..
Sorry TS, jeg kan slet ikke læse noget der bakker dette op:
Jeg står ikke og snakker, jeg går rundt, bevares jeg svare pænt folk hvis de spørger mig om noget.. Egentlig synes jeg det kan være svært at koncentrere mig om at snakke når jeg holder øje med hundene.. ?? Jeg nåede ikke så langt i går, som regel går jeg lige ned og hilser på ejere, og hilser på de hunde der er til stede. De fleste jeg har mødt er helt enige om at vi skal gå rundt, igår var det stort set med der samme at min hund blev ukontaktbar og ville efter den anden derfor nåede jeg ikke at gå mere før han røg ud, så gik jeg rundt med de andre to.. ??
Hvor lille er den indhegning? For den er åbenbart stor nok til at din hund kan strække ud, men ikke stor nok til at du kan sætte snor på din hund og trække væk med den? Hvorfor smide den i bilen, i stedet for at gå 12 runder med den i indhegningen?
apr 2018
måske der er whippet grupper på fb hvor du kan finde andre ejere at mødes med
jun 2013
jun 2013
maj 2015
Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.571
Snor på, så han slet ikke kan nå hen og humpe
jun 2013
sep 2017
Men hvis du fremover starter med at gå x antal runder, hvor han får snuset af, og hvor han belønnes for kontakt med dig (skaf sådan et pelslegetøj med en elastiksnor på, eller hvad der nu tænder ham). så kan du nærme dig de øvrige gæster - med hund i snor, og vurdere om det giver mening at slippe ham. Han skal bare vide at han får den her belønning HVER gang han giver dig kontakt. Med tiden skal han kun belønnes når du kalder og han kommer.
jun 2013
aug 2016
Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
Nu ved jeg ikke hvor stærke din hunds drifter er. Men de kalder jo Albus udbryderkongen ude i byen, men det er faktisk lykkedes mig at nå hele vejen frem til, at han kan gå frit med mig, hvis jeg har exceptionelt lækre godbidder i lommen(faktisk også nogle smage af hans tørfoder). Vi har gjort det på min søsters lukkede villavej, og et hemmeligt sted i slagelse, hvor jeg kan se 500 meter i hver retning. Og han bliver altid kaldt ind og får snor på, når der kommer fremmede hunde. Så den kan altså lade sig gøre. Han kommer aldrig til at kunne gå frit når der er mange mennesker/dyr. Men mindre kan også gøre det. Synes du skulle anskaffe dig en god sporline. Den har virkeligt være en redning for mig.
jan 2007
Aslan - men hun gør jo også noget, hun fjerner hunden. Den får jo ikke carte blanche til at humpe løs, sådan som de fleste åbenbart antager(?)
apr 2018
Humpe kastrat ??