{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.855 visninger | Oprettet:

Humpe kastrat ?? {{forumTopicSubject}}

Åhh jeg er lidt træt af når min søde lille Cosmo udser sig en hund der skal humpes når vi er i hundeskoven. Idag måtte vi opgive og lukke ham i bilen, han var fuldstændig vanvittig i den hund. Jeg vil ikke have han humper andre hunde, da han jo ikke får noget ud af sin tur, stresser og genere den anden hund. ????

Jeg fornemmer at det er kastreret hunde der er problemet, han kan sjældent finde ud af dem, der er der faktisk ingen af mine der kan, men det er lidt blandet hvor slemt det er med at humpe. Er der noget trick til at få dem til at lade være? Jeg piller af og siger nej, men må som regel opgive hvis der er for slemt.. Og jeg er afhængig af at få luftet hundene i indhegning da jeg ikke tør slippe dem frit.. ???? Håber nogen har et bud. Er afsindig træt af kastreret hunde.. Selvom det er mine der humper.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Humpe kastrat ??
  • #1   17. feb 2019 https://www.dyrefondet.dk/oplysning-om/myter-om-hunde/hunden-humper-ikke-for-at-dominere/

Og jeg er afhængig af at få luftet hundene i indhegning da jeg ikke tør slippe dem frit.. ????

Hvis ikke du kan kalde din hund til dig, så må du hellere ikke slippe den i hundeskove.

• #2   17. feb 2019 find et sted at lufte alene eller sammen med en til to kendte hunde. som han ikke stresser over. lang line eller lukket hegn. der er andre steder

Egelund dyreklinik har et sted fx. hvis du bor tæt på

din hund har ingen glæde af at komme i hundeskov som det er nu

• #3   17. feb 2019 Har du overvejet at det ikke er kastrerede hunde der er problemet, men i stedet hundeskoven der overvælder/stresser ham? (hvilket udløser adfærden)

Går du til træning med ham?

• #4   17. feb 2019 Nej det er kastreret hunde, det er også privat vi har oplevet det. Jeg må indrømme at de ikke altid lige kommer, men jeg holder øje med hvad de laver og fjerner dem fra dumme situationer. Jeg kan jo også bare nøjes med haven, og der kan jeg snildt få dem til at komme hver gang og til træning hvor det er sat op.. Desværre har jeg ikke mulighed for at hegne en mark ind selv. Og jeg ved ikke helt hvordan de skulle kunne spurte i lang snor. Det var nu mere i forhold til kastreret hanner, håber det stopper igen. Vi benytter heldigvis også steder hvor der ikke så tit kommer nogen, men de er så også tilsvarende kedelige.. smiley

• #5   17. feb 2019 Crasy ja vi går til træning. smiley

• #6   17. feb 2019 Måske var det særlig slemt idag fordi den hund han var efter ikke lavede andet end at aflevere en pind/gren til sin ejer hvorefter ejeren kastede denne, igen og igen.. smiley Det kan selvfølgelig have stresset ham at den aldrig rigtig kom med ud og løbe hvilket han gerne vil.. Har jeg først lige tænkt på nu.. ??

• #10   17. feb 2019 Helt enig med Linda. At holde sig selv i bevægelse i en hundeskov er en klar fordel, hundene har noget andet at tænke på.

• #11   17. feb 2019 Åhh Trine G så misforstår du mig nok lidt, jeg er nemlig slet ikke ligeglad, normalt er der ikke problemer, måske lige hvor han vil, men stopper ved korrigering og finder så på noget andet. Derfor ville jeg meget gerne vide om der er andet man kan gøre. Jeg fjerner ham skam og ignorere fx ejere der mener deres hunde nok skal sige fra.. Men jeg kan så forstå at jeg nok bare må erkende at hvis der dukker en sådan situation op så må han ud igen. Jeg går forøvrigt ofte hvis ikke jeg føler de svinger med dem der er der. Og jeg forsøger også at bevæge mig rundt, men ofte vil folk hellere stå og glo på deres hunde, jeg oplever at hundene for mere ud af at alle ejere går ture rundt, men der er forskellige motiver for at komme der.. smiley Og ja jeg ved godt de skal komme jeg indrømmer bare at det gør de ikke 100% desværre øver det. Og ja er helt med på at indkalder ikke nytter noget i haven og til træning det er det jeg mente med at der kan de nemt finde ud af det.. smiley

• #12   17. feb 2019 Ja Linda jeg hader når folk kun står og glor eller snakker. Jeg har ofte slet ikke tid til at snakke fordi jeg hele tiden holder øje med hundene og hvad de laver. Og ja det er langt bedre at bevæge sig rundt.. ??:)

• #14   17. feb 2019 Ok så er jeg nok ligeglad. Så er det helt overflødigt at spørge her. Tak for de input der er kommet. smiley

• #15   17. feb 2019 Det fungere fint normalt når vi følges rundt med en til tre andre ejere og hunde løber snuser og løber lidt mere, tjekker ind hos os, og for en godbid for at komme ved kald. Vi får dem med hjem hver gang så de komme ihvertfald en gang??:)

• #16   17. feb 2019 Kunne du ikke prøve at få lavet nogle aftaler med de ejere, som din hund godt kan med og forsøge at undgå de andre lidt?

Det er ikke en god oplevelse for din hund eller din hunde, der bliver humpet. Og som tidligere ejer af en hund, som ALTID humpede, så ved jeg godt, at det heller ikke er særlig sjovt at være ejeren. Så det er med at undgå det, som tricker det.

• #17   17. feb 2019 Ja det er jeg med på, vi kommer bare når det passer ind, forsøger at undgå de tidspunkter hvor der er flest. Og så ellers gå igen hvis der bliver noget. Jeg er helt med på det ikke er godt for nogen af dem, det er derfor jeg søger andre råd end at gå. Men det er der så ikke og det er fint nok så gør vi bare som vi plejer. Heldigvis er alle hverken kasterert og det er ikke et problem hver gang vi er afsted. Tror egentlig at hendes kasten pind måske har tricket ham:)??

• #18   17. feb 2019 Altså, jeg knækkede i hvert fald aldrig koden smiley Men ja. stress kan sagtens udløse det også smiley

• #19   17. feb 2019 Det er 100 % sikkert en form for stress. Og det hjælper ikke at han så også stresser over det. Han fylder et år idag så der er jo også en del modning og hormoner der skal styr på.. ????

• #20   17. feb 2019 Hvorfor finder du ikke to tre faste legekammerater til din hund og laver legeaftaler med dem ?
    Det kunne løse problemet.

• #21   17. feb 2019 Anni har tænkt på han skal mødes med nogle andre whippet igen. ?? Han nyder nu normalt at mødes med de fleste andre hunde, han er meget social, og vil bare gerne løbe med nogen.. ??

• #22   17. feb 2019 Michelle,
    Selvom du lyder til at gøre mange ting rigtigt i situationen, tænker jeg du lidt har en indstilling hvor det er de andres skyld, din hund humper. Altså, du skriver humperiet gør at DIN hund ikke har en god tur (jeg tænker, hvad med alle dem han generer?), du skriver at DU er træt af de kastrerede hunde (jeg tænker, mon ikke alle de kastrerede hunde og ejere er træt af jer?), og nu her til sidst skriver du, at det er fordi en ANDEN har kastet med pind med sin egen hund, at din hund så ikke får en god tur (du må finde en løsning for jer, det kan ikke være rigtig andre mennesker ikke kan gøre dit og dat, fordi det generer dig og din hund).

Jeg tænker du skal prøve at se lidt indad. Det er ikke alle andres skyld at jeres ture bliver træls, det er din egen.. Og hvis din hund ikke har gode ture i et bestemt miljø, så må I finde ud af at ændre på jer selv, så I kan være der, eller undgå det. Der er ingen grund til at gå og være irriteret på de andre ejere og hunde.

Jeg tænker et forslag til løsning er at udvide jeres samarbejde og få en bedre og tættere relation imellem jer to, så han tilvælger dig fremfor alt det andet altid. I så fald kan du jo altid bare kalde ham til dig, når der er problemer med humpen, eller nogen kaster med pinde, el.lign. Og så belønne for at han kommer til dig og fravælger den udløsende situation.

Jeg har selv lært min hund at opsøge mig, når der kastes med ting. Hun har nemlig ressourceforsvar nok til at det kan ende vældig skidt i sådan en situation. Jeg har lært hende, at når andre kaster med ting, så er der fest hos mig, og så går vi væk derfra, imens vi holder fest, bare os to:)

• #23   17. feb 2019 A-s god pointe lige situationen idag er nok uretfærdig fordi hun virkelig irriterede mig og så blev det nok lidt mere pegen fingre fra min side. Det jeg mente med at han ikke får en god tur var ment som at det jo bare ikke gør turen god når han humper, ikke at den anden hund gør hans tur dårlig. Jeg forsøgte at smide snor på og gå med ham, men han ville kun hen til den hund og snuste kun kort tid til andet, så han røg i bilen. Jeg tror ikke der er nogen der er trætte af os for det er normalt ikke noget han gør og jeg fjerner ham hvis han gør, det kommer lidt til at lyde som om jeg lader ham humpe ?? men selvfølgelig kan vi arbejde på relationen han er kun et år så vi har meget at lære endnu.

• #26   17. feb 2019 Det er i mine øjne dig der har en udfordring ikke alle andre.

Nu kender jeg ikke rigtigt til det at have en stresset hund, så det kan jeg ikke tale om. Men en hund på et år, er jo i lømmel alder, og så skal han i snor og hjem, så det behøver vel ikke være stress. Over 100 gange lærer han at humpe er kedeligt og så stopper det.

Det er jo ret nemt at se, at nu lægger en hunden an til det pjat på deres kropssprog. Det synes jeg det er på alle racer jeg har oplevet, og så kan jeg nå at reagere inden den får fat med poterne. Når man ikke at reagere inden, har man ikke fokus nok på sin hund. Det er en god ledetråd til en selv.

At reagere hurtigt er til glæde for for den anden hund, og ens egen. For tænk sig hvis den humper en stor hund en dag. Humpen er virkeligt noget der kan give ballade.

• #27   17. feb 2019 Findes der whippets med et stabilt indkald?

I vores lille hundeskov kommer der en del af dem, men ingen af har et stabilt indkald.

Det betyder nu ikke noget, et eller andet sted skal de jo lov til at fræse rundt. De små fart djævle. smiley

• #28   17. feb 2019 Martin ja der findes vidst nogen der har så godt styr på dem at de ihvertfald tør slippe dem uden indhegning. Oplever også at min gerne kommer. Jeg er godt klar over at problemet er mit, men det ændre jo ikke på at det er omgivelserne der kan være årsag til hans måde at reagere på. Og nej han er ikke syg eller mærkelig han er som han skal være, men en humpe situation er jo altså i sig selv stressende, og noget andet kan have tricket ham. Han er som jeg skriver før ung og hormonerne i kroppen farre nok rundt.. ?? Han har måske brug for en pause fra hunde indhegning med risiko for at møde for mange andre, vi må bruge den kedelige hvor der ikke kommer nogen så tit. Han kan ikke nøjes med have, det ville være dyrplageri.

• #29   17. feb 2019 Martin, Kirsten herinde, hende der lige for tiden torturerer os med hvalpebilleder har stabilt indkald på hendes Wipper.

• #30   17. feb 2019 Anni - Jeg har helt stabilt indkald på de to. Den tredje har jeg stabilt indkald på, i de områder, hvor jeg slipper hende (boldbane, strand).

De to tager ingen kontakt til fremmede mennesker eller hunde, og kan stoppes på vildt. Den tredje, har desværre hat nogle uheldige oplevelser med fremmede hunde og tænder derfor af på visse typer, dog ikke værre, end at jeg kan kalde hende til mig, når afstanden er tilpas stor, derfor slippes hun primært på boldbaner og ved stranden, hvor jeg har godt udsyn.

Ghini, min ældste går uden snor 90% af tiden, vi har et fantastisk stisystem udenfor døren, hvor der er langt til trafikeret vej, derfor kan hun få det privilegie. Jeg kalder hende på plads, hvis vi skulle møde nogle, mest for at vise hun er under kontrol, for hun gider slet ikke mennesker og hunde, som hun ikke kender.

Min erfaring med whipperne er, at de trives bedst med faste legekammerater, der ikke er for anmassende i deres væremåde.

• #31   17. feb 2019 Ok, jeg har bare ikke oplevet det.

Men det er nu mig ligemeget. Vi bor på i en lille by, med tusind skove vi kunne lufte i istedet hvis vi ikke ville have andre hunde rendte hen til dem. Men vores synes det er en fest.

I øvrigt ganske underholdede at se en Broholmer og en Whippet lege tafat. smiley

• #32   17. feb 2019 Martin ja min mødte også en flot stor broholmerhan en dag sidste år og de løb så fint med hver deres fine stil<3:) Det var en meget sød hund. Vi har selv valgt at være ligeglade med at der kommer løse hunde hen for det kan vore godt med, førhen kom vi aldrig i hundeskoven da vores gamle pudel ikke gad andre hunde.. Derfor ville det jo stadig være dejligt at mine nu overholdt reglerne om indland 100% selvom andre ikke gør.

• #33   18. feb 2019 Min fars bomuldshund kan heller slet ikke 'snap out of it' ifht vores kastrat, så efter to forsøg med at have vores hund med når vi besøgte, som vi gør med alle andre i familien og venner med hund, måtte vi droppe det. Den kan simpelthen slet ikke se bort fra at Walter åbenbart dufter fantastisk, og det stresser både hunde og mennesker. Det er super træls, men nu en gang bare et tiltag man må gøre.

• #35   18. feb 2019 Nej der er to baner i Danmark og vi tager til den der ligger en times tid fra os når vi kan en om søndagen til træning.. smiley

• #36   18. feb 2019 Tænker du har en ung hanhund, det er ikke unormalt for sådan en at få en fase, hvor der humpes. Ingen grund til at gøre et stort problem ud af det, bare stop det, når det sker... gerne lige inden det sker faktisk.
    I takt med, at hormonerne fælder lidt på plads, opdragelsen trænger ind osv ville jeg forvente, at humperiet aftog.

Reiki var storslem til det overfor nogen hunde da han var 10-12 måneder. Han stoppede igen. Mens det stof på blev hundevenner nøje udvalgt og snor kom på, hvis han lagde an til humperi.
    Min mors lille hanhund gør det også, hvis legen bliver for vild, og han ikke lige magter det i hovedet. Han mødes kun med en hund ad gangen, og når jeg kan se, at nu bliver legen så vild, at humperiet snart begynder, får han snor på og vi går videre (sammen med den anden hund, men altså uden leg) indtil han er faldet ned igen.

• #38   18. feb 2019 Pia det ville jeg også foretrække mine hunde har hinanden de behøver som sådan ikke mødes med nogen. Vi kommer der for at de kan strække ud som første prioritet derudover er det da dejligt når de så har gode oplevelser med andre. Den kedelige indhegning bliver sandelig også brugt oftest, derudover er det jo slet ikke noget der normalt er et problem. smiley Som Michelle skriver er det nok bare alder og han skal nok bare have en pause, det stemmer meget godt. ??

• #40   18. feb 2019 Nej jeg foretrækker at der ikke er nogen eller ikke så mange. De nyder hvis der er nogen få de fungerer med.
    Jammen det er bare udelukkende for at komme nogen nye steder at vi vælger forskellige steder. Jeg undre mig over at alle jer der aldrig kommer i en hundeskov har så godt styr på hvordan der er at være der.. Jeg oplever det er meget forskelligt, alt efter hvem der er der og de enkelte ejere. Der er ikke kun ét svar på hvordan det er. ?? Men nu handlede det heller ikke om hundeskov eller ej.. Jeg må købe mig en mark imorgen og få den hegnet ind, dumt jeg ikke har tænkt på det noget før.. ????

• #42   18. feb 2019 Trine ja det er selvfølgelig rigtig kedeligt hvis man har dårlige oplevelser, jeg har også haft dårlige oplevelser, men jeg synes stadig der er langt flest af de gode. ?? Vi valgte selv hundeskov fra til vores gamle pudel da han ikke brød sig om andre hunde. Jeg ville som sådan også gerne bare droppe skovene, så jeg ved hvad der sker, men jeg synes det er en svær udfordring med hunde der altså skal have lov at løbe lidt.. ?? Jeg dør lidt hver dag når jeg kigger på alle de gode marker lige uden for vores vinduer grønne græsmarker, hvis jeg måtte låne dem, ville jeg ikke turde slippe dem hvis de ser et dyr så er de væk.. ??

• #44   18. feb 2019 Ja skønt med banen ved siden af og et godt stadion. Jeg har ingen andre steder. Så kunne jeg selvfølgelig lade være med at vælge de racer. Jeg må jo bare træne videre med indkald og håbe på det kommer til at virke optimalt. ?? Du har ret alle de hunde vi møder kommer hen til vores uden forudgående snak, og vores gør det samme, det er også et noget svært miljø at få lært hundene at komme i, når der ikke er fælles enighed om at reglen med indkald skal overholdes. Møder faktisk ofte hunde uden ejere i nærheden, og det er jo super uhensigtsmæssigt.. ??

• #45   18. feb 2019 Kan man lade en whippet løbe i en 20 m. sporline? Eller er det ikke nok?

• #47   18. feb 2019 Jeg vil sige at det kan man ikke hvis den skal løbe, de er lyn hurtigt oppe i fart og derfor også hurtigt flere meter foran en.. ???? 20 meter er ingen ting og jeg ville være bange for at han viklede sig ind og kom til skade i farten..

• #50   18. feb 2019 He he...

Det er jo den sædvanlige debat. For eller i mod.

Det er i sidste ende nok meget lokalt. I vores skov kommer der vil en 30-40 hunde sådan fast. En dag med mange hunde på en gang er nok en 5-6 hunde. Hvor af en måske er en ny en sjælden gang. Så hunde og ejere kender hinanden.

Altså jeg ved ikke hvordan det er andre steder, men mine hunde elsker den tid i skoven.

Sker der så noget. Meget sjældent. Der er den gamle mand med den ruhårede hønsehund og så er der kommet en ny gut med en blandings molosser af en slags. Begge hunde tømmer skoven på 2 minutter. smiley

Skulle vi en gang have en uheldig oplevelse, så går det nok. Desuden står jeg jo ikke og kigger ligeglad på, hvis der er optræk til ballade. Har mere end en gang, sørget for at en hund og ejer pænt har forladt skoven. Man kan nå langt med pæne og høflige henstillinger. 99 procent af alle hundeejere ønsker det bedste for deres hunde.

• #51   18. feb 2019 Hvem snakker om konstant, lad nu være med at læse noget der ikke står der. ?? Jeg vil jo også gerne ud og putte forskellige oplevelser i mine unge hunde. De skal med rundt til alt muligt og det er ikke sikkert at det er det de aller helst vil altid, de gider sikkert heller ikke på udstilling eller så meget andet.. smiley Synes sku ikke det er så svært at se om de synes livet er fedt eller ej..

• #54   18. feb 2019 Trine han humpede hunden altså det giver/er en stresset tilstand jeg fjerner hunden. Jeg søgte bare om der var andre råd. Jeg stod ikke og gloede på ham og tænkte på hvordan han mon havde det. Det var tydeligt at han ikke fik en fis ud af at være der.. Alt muligt stresser det kan man altså ikke undgå det handler om at det forlader kroppen på en sund måde igen.. ??

• #55   18. feb 2019 @Majbritt.
    Hvis der var risiko for, at mine hunde blev overfaldet ville jeg heller ikke komme der. De få tilfælde der har været, skyldes formodentligt manglende opmærksomhed.

Igen, vi er alle forskellige, og vi må alle tage udgangspunkt i egne evner og erfaring.

• #56   18. feb 2019 at stresse hunden er ikke at give den nye gode oplevelser.

du vil komme i den skov med din hund. du vil have den skal møde fremmede. du vil have at den lærer det.

Det er nemlig dit behov og ikke din hunds.

derfor bliver denne tråd så lang. og derfor bliver den nye tråd om et halvt år om en hund med en meget voldsom adfærd, meget værre end denne.

du kan blive sur men tag rådet fra en med en kronisk stresset uberegnelig hund pga stress... find nogle faste venner, gå det samme sted i en periode, opsøg nye steder i snor for at snuse ikke for at lege, og slip din hund på løbebane eller i en indhegning hvor du er alene eller sammen med de faste venner.

stress er ikke at spøge med. slet ikke.
    lyt nu.

• #59   18. feb 2019 Min hund stresser i den situation at den humper en anden hvilket han ikke skal og derfor bliver stoppet. Han går ikke rundt og stresser på sine ture i skoven.

Jeg burde have vidst at der bliver læst hvad der vil læses og ikke hvad der står. Men jeg tager skam alle de gode råd med mig som der kommer smiley

• #62   18. feb 2019 Tak Maibritt har faktisk kun tænkt på offentlige indhegning til hunde. Vi har kun boet her i en tre år så vi er ikke SÅ kendte. Vi træner i Dch og må gerne bruge arealer men de er ikke hegnet ind. Jeg må lede videre..

• #63   18. feb 2019 Nej han nyder hunde der gider løbe med, den anden hund var ligeglad med ham og havde kun pinden i hovedet, hvilke den skal have lov til, men ja der stressede min hund at den så bare farede frem og tilbage til sin ejer med pind, og vi har før oplevet at alle hundene har svært ved kastrater, det var så denne gang bare umuligt at få ham afledt. Fint så ryger han ud længere er den ikke, og jeg har fået indtryk af at det er så det.. ??

• #66   18. feb 2019 Ja håndslip kunne fungerer, det bliver jo også brugt på banen.. ??

• #68   18. feb 2019 Håndslip og far, der løber bruger vi, når der skal læres indkald på de unge, når de indhenter min mand er belønning trækkelig med yndlingslegetøj.

Vi går masser af gåture i snor nye steder for oplevelsens skyld. Jeg slipper ingen af mine nye steder som ikke er kendte. Jeg skal vide, hvad jeg kan forvente at møde. Kende områdets underlag mv. og flere whippets sammen skal ikke løbe frit, hvor der er mange træer, det kan så let gå rygende galt. Jeg har kendskab til flere som har brækket nakken ved sammenstød med et træ.

• #69   18. feb 2019 Godt med erfaring.. ?? Jeg må mødes med nogen igen.. Og ja Kirsten vi kommer indimellem i en skov med mange træer, og jeg er netop ikke vild med alle de træer når det går hurtigt, godt at vide jeg ikke bare er sart.. smiley

• #71   18. feb 2019 Ja han har jo også hurtigt løbet sin spurt som du siger, men han nyder at løbe rundt i varierende tempo.. ??

Det skal ihvertfald lige afprøves det med at han skal løbe imellem min mand og jeg.. Det ville alle hundene have glæde af.. ??

• #72   18. feb 2019 Inden jeg flyttede ud på landet og fik indhegnet min mark (5ha). Måtte min Dobermann finde sig i at gå i snor. Jeg havde en 50 m line som jeg kunne lade hende løbe i og så kunne jeg slippe hende på træningspladsen, hvor der var hegn. Og nej, det var ikke optimalt, men sådan var det. Hun har kæmpe jagtinstinkt og kan ikke slippes hvis vi risikere at møde en hare, et rådyr eller en cyklist. Hundeskoven i mit område var mindre en vores have - så ligemeget. Uanset hvad man mener om det og at man gerne vil sin hund det bedste så slipper man ikke din hund løs hvis den ikke kommer når man kalder og genere den andre hunde så holder man den fra andre hunde.

• #73   18. feb 2019 Ej ok, slap af, at en unghunde humper nu og da i stressede situationer er ikke vildt usædvanligt og betyder heller ikke, at den har det helt vildt dårligt. Det betyder ære, han må være lidt på forkant og stoppe legen, før den når til det stressniveau, hvor den begynder at humpe og evt at man en periode må undgå visse andre hunde.og måske en periode nøjes med at møde en enkelt hund ad gangen.
    Synes ikke der er grund til at gøre et større problem ud af det. Og var jeg ejer til en af de andre hunde, ville jeg såmænd heller ikke være bekymret for min hund, når nu ejer af dem humpende hund stopper det og om nødvendigt helt fjerner sin hund.

Nogen gange kan man og så piske en stemning op over ingenting. Det ER altså ikke unormalt at unge hunde får en periode, hvor hormonerne raser, og de finder på at humpe...

Indkalder ville jeg dog arbejde på, før den slippes, så man netop kan kalde den ind og gå videre, hvis den hund man møder ikke lige er passende legekammerat.

• #75   18. feb 2019 hunden øver sig i en dårlig adfærd og den har det ikke sjovt i situationen. så kan der være en million årsager til hvorfor og nogle kan være naturlige. Det ved ingen uden at se hunden.

når man som ejer ser sin hund vise stress og øve sig i en dårlig adfærd så gør man det der skal til for at stoppe det Michelle.

Det handler ikke om at blæse ting op men om helt grundlæggende ejeransvar.

I dette tilfælde er det nemt at stoppe.

bliver den i situationen og øver sig videre kan alt muligt ske. går man et andet sted hen bevare man en normal hund. Der er intet hokus pokus i det

Det kan også være at der intet sker ved at lade den øve sig videre. men jeg basere ikke hundehold på held.

Det her er så let at skåne hunden for.

• #76   18. feb 2019 Der er da vidst ingen der nævner noget om at lade være med at stoppe hunden i uhensigtsmæssig adfærd.. ??

• #77   18. feb 2019 ts du må gerne blive sur. Jeg taler din hunds sag her.

mine råd er de samme som herover.

jeg kan slet ikke forstå at en tråd om noget der kan løses så let kan blive så lang. løsningen ligger jo lige foran dig. grib den. og glem dine egne behov.

når hunden er ældre kan du prøve igen. måske går det. hvis ikke må du indrette dine behov efter din hund

• #78   18. feb 2019 Det betyder ære, han må være lidt på forkant og stoppe legen, før den når til det stressniveau, hvor den begynder at humpe og evt at man en periode må undgå visse andre hunde.og måske en periode nøjes med at møde en enkelt hund ad gangen

Betyder ære?

Nogen gange kan man og så piske en stemning op over ingenting. Det ER altså ikke unormalt at unge hunde får en periode, hvor hormonerne raser, og de finder på at humpe...

Jeg læser at folk mest reagerer på at TS skyder skylden på alle mulig andre - folk der kaster pinde, at de andre hundeejere ikke gider at gå (for man kan ikke gå selv?), at det er kastraterne der er problemet osv. Jeg læser ikke at der er nogen der pisker en stemning op over at TS's hund humper, men nok nærmere at TS mener at det er andres ansvar.

• #79   18. feb 2019 Aslan har du læst hvad jeg skriver.. ?? Derudover er det en anelse ud i gætterier om jeg bliver sur, hvorfor skulle jeg blive sur? Jeg tager imod råd og resten sortere jeg bare fra, det er der faktisk en del der godt kan finde ud af, det er næsten nødvendigt at kunne hvis man skal holde ud at kommentere og debattere på nettet. ?? Jeg kan ikke helt få øje på hvor det er jeg ikke tager imod råd. Jeg får en del råd der intet har med det at gøre jeg spørger til, det blev faktisk ret hurtigt afklaret at der ikke rigtig er andet at gøre hvad jeg allerede gør fjerner ham, og så har jeg taget det til mig med at han nok har brug for en pause fra de mest befærde skove.. Jeg er faktisk oprigtig glad for de forskellige input der kommer..:)

• #80   18. feb 2019 A med.. Ja jeg var lidt træt af det lidt manglende gejst fra de andre, men det er slet ikke ment som at det er deres problem. Det er jo min hund der humper, jeg var blot interesseret i om der er andet man kan gøre når der virker til at være kastreret hanner der er de eneste der bliver forsøgt humpet?? Det er der så åbenbart ikke, og det er fint nok så gør vi bare som hele tiden og lidt mere i forhold til de gode råd jeg har fået. ??

• #81   18. feb 2019 Michelle, så ser jeg det netop som at dit behov er at stå og snakke med de andre, og resultatet er at din hund humper andre. Samtidig skriver du at du går i hundeskov for at dine hunde skal løbe. Og det sker jo tydeligvis ikke ved at du står stille.

Så bevæg dig. At de andre står og hygger, snakker og drikker kaffe, er jo deres sag. Men hvis DU er der for at DINE hunde skal løbe, så må du går rundt (og rundt og rundt).

Jeg må erkende, at var jeg en af de andre gæster i hundeskoven, og blev min hund humpet af din hund, fordi du hellere vil snakke end bevæge dig, ville jeg være den der gik, så snart jeg så dig. Ingen sure miner over at en hund har lidt krudt og hormoner, men jeg ville ikke gide hvis det var gentagne gange, og hvis ejer samtidig syntes at det var andres skyld.

• #82   18. feb 2019 Jeg står ikke og snakker, jeg går rundt, bevares jeg svare pænt folk hvis de spørger mig om noget.. Egentlig synes jeg det kan være svært at koncentrere mig om at snakke når jeg holder øje med hundene.. ?? Jeg nåede ikke så langt i går, som regel går jeg lige ned og hilser på ejere, og hilser på de hunde der er til stede. De fleste jeg har mødt er helt enige om at vi skal gå rundt, igår var det stort set med der samme at min hund blev ukontaktbar og ville efter den anden derfor nåede jeg ikke at gå mere før han røg ud, så gik jeg rundt med de andre to.. ??

• #83   18. feb 2019 Nå, nu sidder jeg faktisk og bliver sådan lidt småirriteret. Jeg kom selv i hundeskove for år tilbage, og det var summen af irriterende typer, der fik mig til at stoppe med det.

Der var folk der mente at deres hunde måtte gø af min, for deres hunde kunne ikke lide schæfere/store hunde/sorte hunde/hunde med stritører.

Der var folk der mente at deres hunde måtte hyrde min hund og nappe den i haserne, for deres hunde hyrde hunde der løber stærkt.

Der var folk der mente at deres hunde måtte humpe min hund, fordi hun var en steriliseret tæve, skulle domineres, skulle sættes på plads.

Der var f*ing folk der mente at deres hanhunde måtte lette ben på min hund, for det var bare et tegn på at hun tilhørte flokken smiley

I dag lufter jeg kun mine hunde, hvor der ikke er indhegninger. For det sætter dog en form for krav til hundeejeren. Igår var vi 11 løse hunde på tur på stranden. Enkelte hunde havde mødt hinanden tidligere, andre var helt fremmede for hinanden. Der var unge, gamle, hanner, tæver, neutraliserede og intakte. Der var NUL problemer! Der var optræk til ballade da vi stillede op til fællesbillede, men vi fik stoppet det med det samme, og resten af dagen forløb uden ballade.

Ejerne var lynhurtige til at korrekse hunde med en adfærd, der kunne endnu i ballade, og alle havde styr på deres egne hunde. Når 2 hunde tumlede og andre kom til for at blande sig (mobbe/tryne), blev de andre kaldt væk, så de to oprindelige kunne tumle videre uden at det kammede over.

Dét er i min optik den rigtige måde at gå med en flok løse hunde. Men det kræver at man er enige om spillereglerne, og at alle tager ansvar for egne hunde. I hundeskovene er opfattelsen desværre tit, at man lægger ansvaret fra sig inden man går ind, og så er det alles kamp mod alle.

• #84   18. feb 2019 Michelle hvorfor bliver adfærden værre tror du?

Hvad sker der med os hvis vi øver os på noget?
    Vi bliver bedre til det.

måske kan han løbe der om nogle måneder. Det kan du teste men du er nødt til at stoppe med det i en periode så han kan finde ro og sit hoved igen og glemme det han lærer nu

en dag møder han og så en hund der siger fra for alvor.

• #85   18. feb 2019 Michelle, fjernede du ikke hunden, da han begyndte at humpe? For det er sådan, jeg læser det og jeg forstår ikke helt hvor det kommer fra, at du er ligeglad. Misforstår jeg noget her?

• #86   18. feb 2019 Ja enig, tror også i har ret i at en periode med ro vil være godt.

• #87   18. feb 2019 Og jeg forsøger også at bevæge mig rundt, men ofte vil folk hellere stå og glo på deres hunde, jeg oplever at hundene for mere ud af at alle ejere går ture rundt, men der er forskellige motiver for at komme der..
    ...

jeg jeg er afhængig af at få luftet hundene i indhegning da jeg ikke tør slippe dem frit.. ???? Håber nogen har et bud. Er afsindig træt af kastreret hunde..
    ...

Måske var det særlig slemt idag fordi den hund han var efter ikke lavede andet end at aflevere en pind/gren til sin ejer hvorefter ejeren kastede denne, igen og igen..

Sorry TS, jeg kan slet ikke læse noget der bakker dette op:

Jeg står ikke og snakker, jeg går rundt, bevares jeg svare pænt folk hvis de spørger mig om noget.. Egentlig synes jeg det kan være svært at koncentrere mig om at snakke når jeg holder øje med hundene.. ?? Jeg nåede ikke så langt i går, som regel går jeg lige ned og hilser på ejere, og hilser på de hunde der er til stede. De fleste jeg har mødt er helt enige om at vi skal gå rundt, igår var det stort set med der samme at min hund blev ukontaktbar og ville efter den anden derfor nåede jeg ikke at gå mere før han røg ud, så gik jeg rundt med de andre to.. ??

Hvor lille er den indhegning? For den er åbenbart stor nok til at din hund kan strække ud, men ikke stor nok til at du kan sætte snor på din hund og trække væk med den? Hvorfor smide den i bilen, i stedet for at gå 12 runder med den i indhegningen?

• #88   18. feb 2019 se det som en pause. så kan I prøve igen. og gør han det stadig så ud med det samme

måske der er whippet grupper på fb hvor du kan finde andre ejere at mødes med

• #89   18. feb 2019 Jo jeg fjerner ham altid når han er ved det eller gør det det er lidt forskelligt hvor hurtigt det lige går. Han skal ikke humpe det er der som sagt fra start ingen af dem der er tjent med. At mit indkald så ikke sidder i skabet og kan få ham væk fra situation er jo mit problem at løse.. smiley

• #90   18. feb 2019 Er allerede med i grupper på fb har også haft møde med en, men det er længe siden. Og det skal da iværksættes igen. smiley

• #91   18. feb 2019 89#
    Snor på, så han slet ikke kan nå hen og humpe smiley

• #92   18. feb 2019 A.. Den er ikke stor nok til at når han er i det stadie så vil han bare opsøge den lyn hurtigt. Han snuste kort til noget andet og var ellers tilbage efter den igen, derfor røg han ud han var helt væk i snoren også nemlig, ingen kontakt. De andre gange han i kådhed har forsøgt at humpe har han accepteret et nej og har fundet på noget andet.. ??

• #93   18. feb 2019 Men måske ville det have hjulpet at trampe indhegningen rundt 12 gange med ham i snor. Altså at tvinge ham til at være i det, men uden mulighed for at lave ulykker? Det KAN også have den modsatte effekt - I know.

Men hvis du fremover starter med at gå x antal runder, hvor han får snuset af, og hvor han belønnes for kontakt med dig (skaf sådan et pelslegetøj med en elastiksnor på, eller hvad der nu tænder ham). så kan du nærme dig de øvrige gæster - med hund i snor, og vurdere om det giver mening at slippe ham. Han skal bare vide at han får den her belønning HVER gang han giver dig kontakt. Med tiden skal han kun belønnes når du kalder og han kommer.

• #94   18. feb 2019 A. Det er slet ikke en dårlig idé det vil jeg huske i første omgang får han lige en pause så kan jeg da prøve det der når vi prøver skov igen.. smiley

• Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
    #95   18. feb 2019 Jeg strejker personligt fra alle hundeskove i hele Danmark, af ren frustration over at alle hunde hopper på Albus. Og de fleste ejere slår det bare hen, fordi hundene selv skal finde ud af det. Men min hund skal bare ikke bruges som bolledyr af en fremmed hund der skal have afløb. Albus vil jo bare gerne lege. Så det fedt at læse at du selv står for at pille hunden af dens udsete offer smiley

Nu ved jeg ikke hvor stærke din hunds drifter er. Men de kalder jo Albus udbryderkongen ude i byen, men det er faktisk lykkedes mig at nå hele vejen frem til, at han kan gå frit med mig, hvis jeg har exceptionelt lækre godbidder i lommen(faktisk også nogle smage af hans tørfoder). Vi har gjort det på min søsters lukkede villavej, og et hemmeligt sted i slagelse, hvor jeg kan se 500 meter i hver retning. Og han bliver altid kaldt ind og får snor på, når der kommer fremmede hunde. Så den kan altså lade sig gøre. Han kommer aldrig til at kunne gå frit når der er mange mennesker/dyr. Men mindre kan også gøre det. Synes du skulle anskaffe dig en god sporline. Den har virkeligt være en redning for mig.

• #96   19. feb 2019 A - det ved jeg sgutte lige hvor kom fra. Streg ære-sætningen smiley

Aslan - men hun gør jo også noget, hun fjerner hunden. Den får jo ikke carte blanche til at humpe løs, sådan som de fleste åbenbart antager(?)

• #98   19. feb 2019 Michelle hunden skal slet ikke øve sig. som i aldrig mere vise adfærden. Det er det mål hun skal sætte sig. ikke at fjerne den efter den har haft øvet sig i en selvbelønnende adfærd

Kommentér på:
Humpe kastrat ??

Annonce