{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
884 visninger | Oprettet:

kastrat og hanhund? {{forumTopicSubject}}

Beni skal kasteres den 4 dec. da kæreste har ønske om at få tæver om nogle år og da beni ikke skal bruges til alv synes vi at det ville være det mest rigtige.
Men så er det så jeg tænker om Beni vil blive kuget af vores anden hanhund? de har det fint sammen nu. Beni vil gerne humpe vores anden hanhund og gør det tit men så bliver han sat på plads af ham. derudover kan de godt have sådan lidt uoverensbestemmelser en gang imellem, men sjældent noget voldsomt. da de selv finder ud af det.
Men vil det blive ved eller vil beni blive meget trykket når han bliver en kastrat og er der noget vi skal være særlig opmærksom på med hensyn til vores anden hanhund? for synes jo helst ikke at nogen af dem skal føle sg kuget i eget hjem smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kastrat og hanhund?
  • #1   28. nov 2008 Hverken vores gamle hanhund Nuuk-Nuuk eller den ene vi har nu, som er kastreret blev kuet af andre hunde af den grund. De var/er stadig 100% selvsikre hanhunde - der bare ikke pisker rundt for at finde tæver smiley

• #2   28. nov 2008 det var dejligt at høre smiley er så bange for at det ville ændre Beni for meget, da jeg elsker ham præcis som han er, men bare ikke ser nogen grund til at han skal have så ekstrem en lyst til tæver, når han alligevel aldrig får lov at prøve smiley

• #3   28. nov 2008 Jeg kan trøste dig med, at det også er det eneste der med garanti ændrer sig smiley

Både Qimmit og Nuuk-Nuuk var de sødste hunde, også inden kastraktionen. Men hvis de på lang afstand så noget, der kunne bare ligne en tæve, så stressede de så meget, at de rystede over hele kroppen. Øjeblikkeligt efter kastraktionen var det et overstået kapitel.

Man siger ellers normalt at der går nogle uger, før hormonerne for alvor er ude af kroppen, men på vores har virkningen været der, nærmest så snart de er kommet ud af narkosen smiley

• #5   28. nov 2008 Jeg kender nu kastrerede hanhunde der stadig gerne vil parre tæver, sådan rent seksuelt.
    Mht. kastration er der ALDRIg nogle garantier, hverken for at det går godt eller skidt. Bare husk på at der er nogle risici forbundet med det, adfærdsændringer kan altså godt forekomme. Øget angst og formindsket selvtillid er nogle en af dem. Min egen er faring er, at kastrerede hunde ofte bliver parret af både hanner og tæver, da de nærmest er intetkøn.
    Prøv med en kemisk kastration først, så har du en ide om hvordan det vil påvirke ham.

• #7   28. nov 2008 Carina W: Det var nu heller ikke møntet på dig, men trådstarter der skriver at hunden har ekstremt lyst til tæver smiley
    Mht. dominans parring vil jeg indskyde, at selv min hanhund, som er verdens mindst dominante hund, parrer min søsters kastrerede cairn, som ellers er meget fremme i skoene. Det siger lidt om hvor kraftig en virkning kastration har.

• #9   29. nov 2008 Vi stopper også Beni når vi ser han humper Ra. men ofte når vi ikke at se det før Ra sætter ham på plads.
    Vi har altid været hårde omkring dominans, men inden for de sidste par mdr er det taget så voldsomt til at vi næsten ikke kan lave andet end at skælde ham ud om det så er Ra eller tæver han humper.
    og ser han en tæve når han er fri kan jeg ikke kalde ham til mig. og er han i snor skirger han som en sindsyg og jeg med trække ham efter mig.
    Men hvis der ingen tæver er, er han en ganske lydig hund og gør som jeg siger.
    Og nogen hunde har jo lidt flere homoner end andre.

Der er også et andet problem som gør at han skal kastrares, andre hanhunde kan simpelthen ikke tåle synet af ham og springer på ham hvis de får chancen. Min dyrlægen (og de 10-tusind andre dyrlæger jeg har snakket med) mener at der ville en kasteration også hjælpe.
    og han skal jo alligevel ikke bruge dem til noget smiley

• #10   29. nov 2008 Jeg siger heller ikke at en kastration ubetinget er en dårlig ide for alle hunde. Man skal bare gøre sig klart, at ens hund måske ændrer personlighed bagefter, både til det værre eller bedre.
    Umiidelbart synes jeg det lyder lidt som stress, jeg har i hvert aldrig selv hørt om hanhunde der reagerer så voldsomt på alle tæver, uanset løbetid.
    Og som en lille sidebemærkning vil jeg indskyde, at jeg kender flere tæver som har problemer med andre tæver - og kastrerede hanhunde.

• #11   2. dec 2008 tæverne har i forvejen problmer med Beni efter som han hænger på ryggen af dem hele tiden. han er selvfølgelig også i den alder hvir han har mange hormoner i kroppen. men kan ikke se hvorfor han skulle have de lyster når han alligevel ikke skal bruges til alv.

• #12   4. dec 2008 Jeg har lige her til morgen haft en lang snak med min dyrlæge om kastration.
    Hun siger at man selvfølgelig er lidt over det problem med at de humper, men mange af de andre problemestillinger man møder, mere er et spørgsmål om opdragelse og træning - kugler eller ej! Men jeg kender godt selv problemet. min hund kan ikke koncentrere sig til træning p.g.a. tæver samt hanhund på samme alder, men er ganske lydig når vi træner alene. det er bare SÅ træls! Så vores beslutning er taget: Han skal af med løgene;-)

Kommentér på:
kastrat og hanhund?

Annonce