Elefant øvelsen {{forumTopicSubject}}
Er der en der kan guide mig videre -:)
Vi er nået til han kan dreje næsten hele vejen rundt selv, men stopper når han når til mig og så kommer vi kun videre ved jeg går et skridt bagom ham eller ved jeg tager godbidden og får ham rundt den vej.
Er det bare at blive ved sådan eller skal jeg nu vente med godbid til han tilbyder at passere mig ?
Håber det er til at forstå
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 1.472
1) Giv godbidden og mens du gør, så gå bag ham. Gentag et par gange og se om han så ikke tager hele turen rundt. Du kan evt også lære ham, at du går modsat mens han laver elefanten
2) Beløn for at han går det samme stykke flere gange, men flyt dig i forhold til ham, så han til sidst skal gå en tur han kender, men din placering er så han kommer til at vende ryggen til dig
3) Varier hvad du belønner for, så han ikke bliver for fastlåst i at skal gå hele vejen til dig, men beløn i alle positioner rundt om dig.
Håber det giver mening, det er ikke helt let at forklare
jan 2015
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 9 Svar: 66
I dag hoppede han nemlig ned flere gange når han nåede til mig, og begyndte forfra på det stykke han kan finde ud af at bevæge sig rundt på.
mar 2015
Følger: 22 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 61 Svar: 413
jan 2015
Og jeg kan også med en belønning dreje ham forbi mig, hvor jeg står det samme sted.
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.333
Jeg brugte elefantøvelsen til at lære ham at han havde en bagpart og han kan dreje begge veje. Nu bruger vi den udelukkende som et 'cirkustrick'
jan 2015
jan 2015
jan 2015
Elefant øvelsen