{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
785 visninger | Oprettet:

Elefant øvelsen {{forumTopicSubject}}

Er der en der kan guide mig videre -:)
Vi er nået til han kan dreje næsten hele vejen rundt selv, men stopper når han når til mig og så kommer vi kun videre ved jeg går et skridt bagom ham eller ved jeg tager godbidden og får ham rundt den vej.
Er det bare at blive ved sådan eller skal jeg nu vente med godbid til han tilbyder at passere mig ?
Håber det er til at forstå smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Elefant øvelsen
  • #1   13. nov 2018 Der er flere muligheder:
    1) Giv godbidden og mens du gør, så gå bag ham. Gentag et par gange og se om han så ikke tager hele turen rundt. Du kan evt også lære ham, at du går modsat mens han laver elefanten
    2) Beløn for at han går det samme stykke flere gange, men flyt dig i forhold til ham, så han til sidst skal gå en tur han kender, men din placering er så han kommer til at vende ryggen til dig
    3) Varier hvad du belønner for, så han ikke bliver for fastlåst i at skal gå hele vejen til dig, men beløn i alle positioner rundt om dig.

Håber det giver mening, det er ikke helt let at forklare smiley

• #2   13. nov 2018 Tak jeg prøver lidt endnu, det er nok lige det at han skal vende ryggen til mig der driller, og så har du ret i vi skal flytte lidt rundt så han ikke får klik belønning samme sted.
    I dag hoppede han nemlig ned flere gange når han nåede til mig, og begyndte forfra på det stykke han kan finde ud af at bevæge sig rundt på.

• #3   14. nov 2018 Da jeg lærte min den øvelse var det ren klikkker træning hvor han selv skulle tilbyde adfærden og det er ikke noget jeg har fortrudt. Så jeg ville vente på ham selv tilbyder den ønskede adfærd og når det er svært for dem når de har ryggen til så bare den tager det midterste løft med et bagben selv ville jeg rose der, men kræver man er præcis med sit klik

• #5   14. nov 2018 Det har du nok ret i for han går selv op på baljen og drejer hele vejen rundt fornær det stykker hvor jeg står.
    Og jeg kan også med en belønning dreje ham forbi mig, hvor jeg står det samme sted.

• #8   14. nov 2018 Med Clinton løb jeg ind i samme issue. Jeg valgte at vente på at han selv tilbød lidt mere og og lidt mere og lidt mere. Han drejer nu hele vejen rundt adskillige gange helt af sig selv. Men jeg har så også dyrket shaping med ham så han er indkodet med hele tiden at tilbyde mere adfærd for at opnå sin belønning. Og han arbejder ret hurtigt, så man havner ikke i et dødvande hvor der bare sker NADA i laaaang tid.
    Jeg brugte elefantøvelsen til at lære ham at han havde en bagpart og han kan dreje begge veje. Nu bruger vi den udelukkende som et 'cirkustrick' smiley

• #9   14. nov 2018 Det er en del af de øvelser jeg har fået der hvor jeg går til træning, så det var bare hvis nogen lige havde et lille fif til at komme videre inden jeg kommer til træning smiley

• #10   14. nov 2018 JUBIII ved at holde fast i han først fik godbid når han kom helt rundt så lykkedes det smiley

• #12   14. nov 2018 Helt vildt nu snurre han helt rundt flere gange

Kommentér på:
Elefant øvelsen

Annonce