Træning for første gang :( Træning for første gang :(
I dag var Ballou og jeg til træning i Mou for dørste gang, her i aftes, og fy for den da, hvor var han vild, han skabte sig som aldrig før, kunne slet ikke styre han, hjælper så ikk man er syg og hæs.. men puhaaa en oplevelse, så nu slæber jeg min mand med næste gang, han kan styre ham..
jeg har bare en utrolig lys stemme og kan ikke rigtig gøre noget ved det.
Jeg træner Ballou hver dag, og er go her hjemme. Han kan bare ikke tåle andre hunde, og vi er ca 15-20 hunde..
Hvad gør i, hvis i har sådan en vild hund ?
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.181
Jeg har også en lys stemme, men kan godt lyde virkelig bister hvis det er det jeg skal, det kommer meget an på at du har kontakt med den hund du skal træne med.
Hvis du ikke hhar det, så kan du heller ikke træne den. Så lav nogle kontakt øvelser.
nov 2004
Følger: 54 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 41 Svar: 334
Men jeg har osse lavet mange fejl, har jeg indset idag, en træner hjalp mig på ene hånd, så skulle jeg gøre det samme, som trænern, det gad han slet ikke.. Puhaaa var så sur, jeg li var ved at græde..
Men håber ballou bliver mere lydig efter mig.
Men jeg træner hver dag, så køre vi i skove, ud på marken, og lidt omkring, han er go på ene hånd, sådan da.. men virkelig slemt når vi er til træning, eller bare hundeskoven, når han møder andre hunde.. Han elsker bare andre hunde, men han er så stor, og stærk, at han virker lidt skræmmende..
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.034
nov 2004
Ballou hylder, og skriger, springer og prøver komme fri fra halsbåndet, alle så bare forkert på Ballou og jeg, men vi er jo kommet for at få hjælp og lære noget.. eller jeg er..
Men kan ikke slippe ballou fri, han vil parre alle og alt
sep 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 173 Svar: 2.064
men Aya er her 3 gang til træning hos DCH stadig lige tosset, kan ikke sidde stille, skal bare lege med alle og i den dur, men fra gang til gang vil du se nogle små ændringer og så træn kontakt hver dag, 3-4 gange om dagen, så skal det nok komme stille og roligt
sep 2005
Følger: 23 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 93 Svar: 1.356
Bor du i Mou ???
- Det gør jeg nemlig, og har en ung hanhund på 8 mdr. som godt kunne trænge til at træne lidt med andre hunde i nærheden, så hvis du har lyst kan vi godt mødes af og til og så træne vores hunde på afstand af hinanden, så de begge lærer at arbejde når der er andre hunde i nærheden. Min hanhund er ikke nogen bølle, og han er 7-9-13 aldrig løbet hen til andre hunde, så jeg vil forvente han kan opføre sig rimelig pænt ... jeg har også en 8 år gammel tæve, og hun er garanteret totalt ligeglad med andre hunde :o).
/Carina
nov 2004
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 899 Svar: 11.834
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 245 Svar: 6.757
nov 2004
Træning for første gang :(