{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
580 visninger | Oprettet:

Bider i alt!!! {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har tidligere skrevet for at få hjælp omkring min venindes SBT hanhvalp på 8 måneder der bider i alt, og løsningen blev at han skulle lukkes bag et barnegitter i køkkent og derinde få et kødben eller lign. når han er alene - det er bare gået SÅ godt i ca. 14 dage - men nu er han begyndt at bide alt i stykker i køkkenet, dvs. køkkenlåger og håndtagene. Spørgsmålet er så bare, hvad gør man så nu, skal man forsætte med at have ham i køkkenet men smørger et eller andet på lågerne så han ikke længere vil bide i dem eller skal man komme ham i bur? Eller ville det hjælpe hvis han kom til at gå sammen med en anden hund??

På forhånd tak

Mvh

Malene

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bider i alt!!!
  • #1   23. mar 2007 en anden hund ville måske hjælpe, men igen det kan også være de begge 2 begynder, og det ville jo gøre situationen værre.. det KAN hjælpe at smøre noget på.. min veninde´s store hund gnavede i paneler osv og hun smurte tigerbalsam på og vupti så stoppede han..men det må fandme være irrerterende

• #2   23. mar 2007 Ja det er bestemt ikke sjovt - hun er simpelthen så ulykkelig, for det er hårdt at komme hjem til en lejlighed hvor alt bare er ædt... Jeg siger hun skal prøve med tigerbalsam - det kan vi ihvertfald starte med..

• #4   23. mar 2007 Pas på med for meget symptombehandling - det ville være mere effektivt at undersøge hvorfor han gør det. Kan man gøre ham mere tryg, skal man aktivere ham mere eller mindre osv.

• #5   23. mar 2007 tak for jeres indlæg, nu er det lidt svært at sige præcist hvad de gør, da det er min venindes hund og ikke min. Men jeg ved så meget at de går en lang tur om morgen - ca. 40 min. derefter går de op i lejligheden og min veninde gør sig klar til at gå på job ca. kl. 8.
    omkring kl. 10 kommer hendes mor eller mormor og går med ham i ca. 30-60 min. så går hun op med ham og er der i 30-60 min.
    nogle dage kommer min veninde allerede hjem kl. 12 andre dage først kl. 16. Hvis hun arbejder til kl. 16 kommer hendes mormor eller mor og går med ham i ca. 45 min.
    Det skal lige tilføjes at de ikke "bare" går med ham men træner forskellige ting, og laver aktivitetslege med ham både inde og ude. Derudover leger han nogle gange med andre hunde på marken. Han er en utrolig velopdragen hund og laver ikke "ballade" udover at spise alt når han er alene... ;o)

• #6   24. mar 2007 smid dens mad ud i hele køkknet den skal selve finne det det er godet til at køre den træt det tager så meget på hunden at den skal bruge næsen eller tage en dype taglerken vend den på hodet med et stykke lækket kød eller tage en 0.5 l flaske og put nogle gode bider det skal ikke være de tøre man køber det skal være pølser der er skårenet fin ud håber det er noget du kan bruge det beste er at det ikke koster en bonde gård

• #7   24. mar 2007 Hej

Jeg tror personligt, at han bliver aktiveret for meget, så han bliver stresset.
    Han skal ikke luftes og leges så meget med, hellere nogen øvelser, hvor det er snude og hjerne han skal bruge, så han bliver mentalt træt.......

Anette

Kommentér på:
Bider i alt!!!

Annonce