{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
879 visninger | Oprettet:

Bider i alt! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Kleiner Münsterländer tæve på to år. Hun er en utrolig sød og dejlig hund, men problemet er, at hun bider i alt! Jeg er lige flyttet hjem til mine forældre i en kort periode og her har hun ødelagt 5 par sko/støvler, handsker, en lommelygte, skoreolen og senest en bademåtte. Hun er sjældent alene hjemme da der stort set altid er nogen i huset. Hun får masser af motion. Jeg går med hende tre-fire gange om dagen og det er vel og mærket ture hvor hun kan få lov at løbe ude på store åbne marker. Mine forældre har også en hund som holder hende med selsskab, og jeg har hende med i stalden når jeg er ovre ved hesten, plus hun tit kommer med mig når jeg skal noget, så det er bestemt ikke fordi hun ikke får opmærksomhed eller nok motivation.
Når hun ødelægger ting er det som regel hvis hun ligger ude i kurven og man er uopmærksom et øjeblik, så finder hun en ting at gå i krig med. I starten lå hun meget med mine vinterstøvler. Hun bed ikke i dem, men lå bare med dem i kurven og brugte dem som hovedpude. Men så fik hun en ide med at bide i dem, og lige pludselig havde hun bare splittet 6 par sko ad!!
Det er virkelig virkelig træls. Også mest fordi det ikke er mine ting hun ødelægger, men mine forældres, og de har det med at blive temmelig sure. Jeg ved bare ikke hvad jeg skal stille op. For tit opdager jeg det først når det er sket, og hun har mistet interessen for det, og så er det jo lidt svært at "skælde hende ud" for noget hun har gjort for længe siden... Men hvad gør man??? Hun har masser af legetøj hun kan bide i. Både bolde, ben, tove, og alt mulig andet. Og som sagt får hun masser af motion og aktivering...
Nogen der har et forslag eller to til, hvordan jeg vænner hende af med at bide i alt??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bider i alt!
  • #1   18. feb 2012 Hvad er det for noget aktivering hun får? smiley Kleiner Münsterländer er jo en jagthund som har behov for at blive brugt.

Gåture og fri løb på marker er ikke aktivering.

• #2   18. feb 2012 Gåture og løb på marken = motion.

Spor, søgning, tricks, aktiverings legetøj og at skulle gøre noget for at få fat i maden (ved fx at sprede maden ud over græsset, i en flaske eller lign.) = aktivering.

Du motionere din hund, men du glemmer at aktivere den, som netop er den vigtigste del af det hele. smiley

• #3   18. feb 2012 Jeg ved godt at hun som jagthund har brug for at blive brugt på adnre måder end blot løbe og gåture.
    Jeg bruger tit en masse aktiveringslege til hende. Bl.a. søgning efter godbidder i haven, aportterering, hoppe over forhindringer osv. Derudover træner jeg også tit nye tricks med hende, så det er ikke fordi hun ikke bliver stimuleret rent mentalt.

• #4   18. feb 2012 Okay. Det er også svært at sidde her og lege ekspert, men jeg vil stadig mene at det er fordi hun ikke bliver brugt nok.

Vores egen Tjalfe kan også være en rigtig djævel hvis ikke vi får ham aktiveret nok... Så finder han skam bare selv på noget at lave smiley

• #5   18. feb 2012 Ja, det er egentlig også min egen teori, men synes bare man føler sig så magtesløs hver gang man kommer ud og ser hun har ødelagt endnu en ting, og bare ikke kan stille noget op. Men ja, fejlen findes jo somregel hos en selv smiley

• #6   18. feb 2012 Har hun noget hun rent faktisk MÅ tygge i?
    Måske nogle ben, en kong, diverse legetøj... Hold øje med hende - tager hun noget hun ikke må, tag det fra hende med et NEJ og giv hende noget hun må tygge i med et VÆRSGO...

• #7   18. feb 2012 Måske problemer med tænderne? smiley

Kommentér på:
Bider i alt!

Annonce