574 visninger
|
Oprettet:
Bider i alt {{forumTopicSubject}}
. Jeg har en hanhund som nu er et år. Han bider simpelhen i alt. Her til morgen gik det uden over en pose mel. Så ja der var mel over alt...så snart han er alene ødelægger han noget. Også hvis vi kunne er væk i 2 min.. Det er alt han ødelægger.virker går med ham ca 4 gange om dagen.
Er det en fase? Er der noget jeg kan gøre ved det. For er virkelig ved at gå ud af mit gode skin. Kan snart ikke mere.
Ps. Han har masser af bidelegetøj, ben, og arktiveringslegetøj. Inde samt udenfor.
Knus den meget meget meget fortivlet ejer.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
I må forfra med alenehjemmetræningen. mange hunde får et tilbagefald i den alder.
Hunden skal ikke blot gåes med. Den skal stimuleres og aktiveres. Lav søgeøvelser, gå til træning mv.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
Hunde er flokdyr og er ikke lavet til at være alene. Det skal trænes op. Besøg evt. hundepsykologens webside, der står meget godt.
sep 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 105 Svar: 952
Vores gamle dabber ødelage alt han var ikke bange for at være alene men han gnaved i alt hvad han kunne få fat i til han blev omkring 2 år så stoppede det nedsten det var meget sjællent han to noget der, jeg tror mer han kedede sig vores ville kun spise hvis vi var sammen med ham så aktivttets kugler sov med med kunne vi godt glemme
Jeg vil helt sikkert sig noget lydiheds træning og andre øvelser gør en hund 1000 gange mer trat end en gå tur vi kunne gå 10 ja 20 kilometer med ham og han ville være klar til at gå igen efter 30 minutters vil men træning gjore ham træt
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 34 Svar: 125
For en gang skyld så tage dog og ligge jeres ego og hjælp en som spørger om hjælp....
Det var dog utroligt.
Dette her er ikke rettet imod dem som er så søde at hjælpe mig...dem takker jeg mange gsnge for hjælpen
jan 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 114
Prøv at give ham nogle mentale udfordringer så han bliver godt træt inden han skal være alene, og start så HELT FORFRA med alenehjemme-træningen.
Når han ødelægger noget allerede 2 min efter i er gået, tyder der meget på at det er fordi han er utryg, og ikke fordi han keder sig...
sep 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 105 Svar: 952
Nogle hunde har også meget godt af feks kun at skulle holde styr på et rum feks gangen så de ikkeer alene i et helt hus
men hel og lykke
mar 2008
Men det kan godt virke som i han er bange for at være alene. Det her er bare begyndt lige pludselig...
jan 2011
Og han begynder at blive voksen, og derfor også kræve mere motion/mental-stimulering end han har gjort hidtil.
Så der er nok ikke andet and gøre, end at gå i gang med træningen ;o)
mar 2008
jan 2011
Bider i alt