394 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Gode råd... (Indkald) Gode råd... (Indkald)

Sidder og mangler nogle gode råd eller ideer til hvordan jeg kan få mischa til at komme når vi f.eks er i skoven og der er blevet sagt fri...?? Har selv nogle ideer og har fået nogle hen ad vejen.. Men nye er vel altid brugbare.. På forhånd tak ;o)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gode råd... (Indkald)
  • #1   8. mar 2007 god bider i lommen hehe

• #2   8. mar 2007 Masser og det hjælper ikke..

• #3   8. mar 2007 Selv når der står tre lidt større hunde omkring hende og hun nærmest ligger nede på jorden med halen mellem benene og jeg så kalder så kommer hun ikke...

• #4   8. mar 2007 I starten kaldte jeg på ham, og bakkede imens smiley Eller løb væk fra ham hvis han virkelig ikke var interesseret smiley Og så godbid når han kom. Nu virker det næsten bare med "Kom" smiley

• #5   8. mar 2007 Nårh ja, og lad vær med at kalde når du ved at hun ikke kommer - så lærer hun bare at ignore dig smiley

• #6   8. mar 2007 hos os virkede det at jeg gik væk og gemte mig og når hn så fandt mig, så fik hn super ros og guf. Det blev gjort da hun var lille, så nu er hun obs på hvor mor er og kommer staks der bliver kaldt - men husk ikke at sætte snor på hver gang, så bliver det surt at komme - ros og lad hende løbe igen

• #7   8. mar 2007 Rilou ok tak..
    Tosserne - jo men gider bare ikke rende rundt med et reb i skoven eller haven resten af hendes dage hvis du forstår;o)

• #8   8. mar 2007 jamen de der godbidder er hun ret ligeglade med når hun er ude..
    Hun smuttede ud gennem hækken hos svigermor og der kunne jeg intet gøre, jeg prøvede at løbe den anden vej, lave smaskelyde, lave sjove lyde og der skete INTET.. Måtte så hente hende selv... Det var da heldigt at hun ikke løb fra mig..

• #9   8. mar 2007 Som Susanne også siger så gem dig for hende - går der for længe så kald på hende, eller lav en lyd for at fange hendes opmærksomhed smiley

Hun skal nok lære det smiley

• #10   8. mar 2007 Er bare så bange for at hun en skønne dag ikke kommer.. Og hun er jo ikke så stor.. Ville måske være lidt mere rolig hvid der fandtes en skov kun for små hunde eller noget så hun ikke bliver trampet ned ;o)

• #11   8. mar 2007 Mette R.
    Hvis hun ligger på jorden med 3 sytore hunde over sig og hun har halen mellem bene, så siger hendes instink hende jo at hun ikke skal rejse sig og løbe, fordi det kunne betyde at de begyndte en jagt på hende som virkelig kunne skade hende.
    Så der skal du ikke kalde, men gå hen og hjælpe hende.

• #12   8. mar 2007 okay snow.. Ja jeg gik os hen og skubbede de andre hunde væk, for kunne jo godt se at hun ikke ku lide det..

• #13   8. mar 2007 Manne og erik, ja det kunne jeg også bare lade vær med.. Men vil bare gerne have at hun lærer det..
    Men jeg tror jeg skal prøve det med at gemme mig for hende..
    Så må vi jo se om hun er ligeglad med mig ;o)

• #14   8. mar 2007 Du kan prøve trænningen hjemme, pludselig løber du ud af stuen, og kalder på hende når hun ikke kan se det

• #15   8. mar 2007 hun kommer når vi er hjemme.. Tror bare der er for mange spændende ting uden for til at høre efter ;o)

• #16   8. mar 2007 Men hun er jo heller ikke så gammel.. Det kommer nok på et tidspunkt...

• #17   8. mar 2007 Vi lærte til hvalpemotivation, at hvis intet andet hjalp, så kunne vi da kaste os til jorden og rulle rundt og skabe os åndssvage *G* Så kom det lille kræ skisme rendende - som regel - for at se, hvorfor filan vi lå der og skabte os. Det var ret pinligt, men det hjalp hvis man ikke var den eneste smiley

Men ellers så vende ryggen til og rende lidt væk, sætte sig på hug og kalde og sige mystiske lyde - og så godbid og masser af ros. Lykke er faktisk ved at være ret skrap til at komme nu.

• #18   8. mar 2007 Mette.
    Ja hun skal nok lære det hvis i øver jer.
    Kald aldrig hvis du er for langt væk fra hende, kald aldrig hvis hun er i gangf med noget spændende kald kun hvis du er helt sikker på at hun vil komme, ros hende så til skyerne.
    Hvis du gentagende gange kalder og hun ikke komer så lære hun jo bare at det der med du kalder er ikke det samme som at hun skal komme.
    Så træning, træning. Prøv om du kan lave en spændende høj lyud når du vil have hun tager kontakt til dig.
    Jeg har en bestemt lyd, som mine hvalpekuld og hvalpe har lært at komme på. for når jeg siger den, så har der altid været med, en krammer eller en godbid.
    Den virker på mine hunde, og også andres for den sags skyld i hele hundens levetid.
    Kan kalde et helt hvalpebegynder hold på træningsbanen til mig hvis de er på galeveje, og de ikke kan blive råbt op af ejerne.

• #19   8. mar 2007 Jeg har altid gjort det, at jeg er løbet modsat hunden, og kaldt, sat mig på hug og talt højlydt med græsset, og så have en godbid parat.

Når hund så kom, den er jo nysgerig, så fik den godbiden og så kunne den løbe igen, sådan blev jeg ved en 4-5 gange og 5. gang da hunden komme, ja så tager men den i line og fortæller hvor ffffffiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinnnnnnnnnnnnn den er.

Og jeg vidergiver samme ide til mine kursurister, på l lydighedsholdet.

• #20   8. mar 2007 jeg takker hvertfald for ideerne.. Vil prøve lidt af hvert indtil det virker...

• #21   8. mar 2007 jeg gør det at tyson kommer fri i 30min. og så i snor i 5-10min. og så fri igen i 30min. for tyson har det i sig at dufte til alt og får han færten af noget ja så er han væk og næsen mod jorden og så går det bare der ud af jeg kan kalde, vifte med godbider, kød stykker, løbe væk han er ligeglad han kommer når han en gang er færdig,og derfor gør jeg sådan nu, for så får jeg ham væk fra sporet og han kigger på mig og vil gerne lave alt muligt for en godbid men kun når han er i snor...

• #22   8. mar 2007 da tyson var valp havde jeg ham i en line der var 7 meter og han fik lov at rende og jeg kunne øve indklad, og spor med ham, det gik godt men når han er fri kan han jo løbe væk hvis han vil, og problemet er med ham at der er meget jagthund i ham rigtig meget det kan man se når han er ude... nogen gange vil han ikke lege med de andre hunde men snusse og gå for sig selv....

Kommentér på:
Gode råd... (Indkald)

Annonce