579 visninger
|
Oprettet:
Få opbygget muskler {{forumTopicSubject}}
Gode fif til at opbygge muskler på 9 måneder gammel hund?
Vi var til udstilling i går, og fik at vide hun mangler fylde.
Hvad kan man gøre for at forbedre dette?
Nogle gode fif?
feb 2015
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 66 Svar: 385
Kuperet terræn og sand, er hun omkring næsten dagligt
Kennel Hearthitter
Hvorfor må jeg ikke spørge om råd til at bygge muskler?
Har ikke tænkt mig at gøre noget overdrevet, men bare hjælpe på vej, med ja, eksempelvis svømning
feb 2015
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 66 Svar: 385
Har nu heller ikke tænkt mig at proppe hende med mad
Eller for den sags skyld overmotionere. Men blot, hjælpe det lidt på vej
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.779
Sidste weekend var hun perfekt.
Dommere er forskellige, og nogle er bare sære
Muskler kommer af sig selv. En ni mdrs hund skal ikke være et muskelbundt
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.996
De vurderes jo ud fra en standard der går på den voksne færdige hund, så der vil være noget der er skævt i unghundalderen.
Hvis de andre punkter var gode så skal hunden nok udvikle sig med tiden
maj 2016
Følger: 8 Emner: 3 Svar: 42
Men - en hvalp på 9 mdr. har slet ikke "sat sig" endnu, og knoglemæssigt er den heller ikke færdig, så du kan godt træne lidt for hyggen og samværet, men gå ikke for hårdt til værks.
God dag
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 7.425
Jeg udstille ikke mine hunde som unghunde, når de er i 'lemmedasker' alderen; det kan slet ikke betale sig. Clinton skal udstilles et par gange - det har jeg lovet opdrætter. Lige som jeg har lovet at han bliver mentalbeskrevet og stillet til prøver i lydighed eller spor. Han bliver 2 i april og begynder så småt at se lidt færdig ud og begynder at få hanhundepræg. Jeg overvejer at han skal udstilles den første week-end i maj
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.486
Og der er jo en grund til at man har hvalpe- og unghundeklasserne. Hvis de skulle se ud som voksne hunde i et års alderen, kunne man jo nøjes med en enkelt klasse og behøvede ikke aldersbetingede klasser.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 7.968
I min race ser nogle hunde fuldt udviklede ud allerede i et års alderen, hos andre tager det tid, det er ikke ualmindeligt at nogle individer først er helt "færdigbagte" i 3-4 års alderen.
Ghini som 10 måneder gammel og 4 år gammel. Muskulaturen har hun på begge billeder, men som 10 måneders manglede kroppen i den grad fylde.
Få opbygget muskler