Hvalpeadfærd {{forumTopicSubject}}
Hej alle hundevenner!
Min kæreste & jeg har været så heldige, at vores familie er blevet udvidet med den dejligste mellempuddel hvalp. Vi har haft ham siden 14 november.
Det er vores første gang som hundeejere, og har sat os ind i hundes adfærd, men har alligevel nogle spørgsmål, vi håber nogle kan hjælpe os med:
1. Charlie snapper meget efter folk, vi undskyldte det i lang tid med at hans tænder blev udskiftet, men dyrelægen sagde forleden at det nærmere var drilleri eller dårlig adfærd - kender I metoder til at få ham til at stoppe?
2. Han er ikke vild med, når vi skal klippe negle eller ordne hans øre, kan man gøre noget, der kan gøre dette nemmere og bedre for ham?
Det skal siges, at Charlie bliver 6 mdr den 12 februar, og han snart starter til noget træning.
Venlig hilsen
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.847
Samtlige dårlige vaner er jo grundlagt i den alder.
DKK anbefaler opstart på hvalpehold så snart hvalpen er faldet til, dvs med ca ni-10 uger, da fremtidens gode samarbejde og adfærd afhænger af at få etableret samarbejdet tidligt i livet.
Mht nappen skal I indlære et nej. Når hun ved hvad det betyder, kan I bruge ordet og derefter aflede.
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
Jeg vil rose hunden for at bære hans egen legesager. Sørge for at hunden får brugt sine kræfter igennem træning og leg. Ellers have tålmodighed og undgå for mange konflikter.
jan 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Vi er helt bevidste om, at det er sent! Men vi købte Charlie, da han var 4 mdr og har derfor ikke kunne få ham til hold tidligere end det....
Max H - Tak for det! Og ja, vi træner selvfølgelig også med ham selv, men nogle gange er det rart med andres bud..
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
Jeg ville give et bestem nej og rose hunden når den har god adfærd.
Her kan man jo så gå i gang med at træne nej,hvis i ikke allerede har gjort det.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.847
Og når ts står med en 6 mdrs hund der snapper, så viser det mig, at den mangler helt basis træning. Derfor min kommentar.
Hunden skal have brugt sin energi korrekt. Når det er på plads, så indlær et solidt nej. Når det er på plads, kan I bruge den stop-kommando og derfra aflede med anden aktivitet. Sådan løser man mange problemer
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.933
Hvis man ikke er super sej til det, og ligesom har "taget" på det, synes jeg helt sikkert, I skal få det gjort professionelt. Denne person kan på sigt vise, hvordan man gør.
Problemet her er jo, at både hvalpen og jer selv skal lære her. Og så er hvalpen altså bedre tjent med at lære det af en, der allerede kan
Hvalpeadfærd