vænne til bordet.. {{forumTopicSubject}}
Vi er i gang herhjemme med at lærer Kambei at hoppe op på et bord vi har stående i kælderen som vi har købt beregnet til den størrelse hund hvor han skal op og kører klar på en udstilling osv.. et trimmebord bare ikke så højt også ret stort jo.. ;o))
Vi har haft det stående nede i kælderen meget længe nu enlig.. :o/ Choco har hoppet op på det lige siden det kom derned og han elsker det bord.. men Kambei han hader det simpelthen... han vil bare ikke derop.. vi har prøvet og logge ham og prøvet og løfte ham men så skaber han sig bare..:o/ han har forbenene oppe engang imellem.. men det er godt nok ikke ret tit.. :o/
Ved ikke hvad jeg skal prøve snart for at lærer ham det.. :o/ alle de andre hunde er så glade for at stå deroppe for så er det lettere og mysse og kæle osv.. *GGG*
Hjælp.. ;o))
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
sep 2005
Følger: 96 Følgere: 95 Hunde: 6 Emner: 755 Svar: 7.164
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
maj 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 1.750
sep 2005
Følger: 96 Følgere: 95 Hunde: 6 Emner: 755 Svar: 7.164
Men det med at forklæde det.. det må jeg nok hellere prøve men tror ikke han er så dum.. *GGGG*
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 237
Men, jeg ville løfte hunden op på bordet og så rose/belønne/fodre ham for at være deroppe i længere og længere tid ad gangen.
Man gør ofte ting meget "farlige" hvis man vil lokke hunden til det. Og du tillader egentlig også hunden at fravælge det, som du ønsker han skal.
Nogle gange skal man være konsekvent og så bare "sige" til hunden, at det her, det skal du bare.
Mine hunde er f.eks. vænnet til bur ved, at jeg har sat dem ind i buret, smidt guffer derind og når de var spist, kom hunden ud igen. De har overhovedet ingen problem med at komme i trnsportbur i dag, så de er ikke traumatiserede for livet ;o)
vænne til bordet..