447 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Hvalp danner bagtrop? Hvalp danner bagtrop?

Hej Hundegalleri.

Jeg har nu haft min hundehvalp i lige knap 14 dage. Han er ved at være super dygtig til at give tegn til at skulle ud, så vi har efterhånden minimale uheld indenfor. Når vi skal ud at gå, så føler han bare ikke for at gå meget mere end ud at gøre hvad han skal, før han så vil hjem igen. Når jeg så endelig får ham overtalt til at gå med, så går han kun bagved mig - lige i hælene. Hvorfor søger han ikke foran? Han kommer først op foran når han begynder at kende hjemvejen..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp danner bagtrop?
  • #1   28. nov 2017 Jeg tænker han er utryg, eller træt. Så er det nemmere at gå lige i hælene på dig smiley

• #2   28. nov 2017 Han er fuld af energi ellers smiley

• #3   28. nov 2017 Fordi han ikke er tryg.
    Har han lært at gå tur hos opdrætteren?

Lad være med at gå reelle ture når hvalpen reagerer sådan. Bliv i nærheden af huset indtil hvalpen selv giver tegn til at ville videre. Det skal bygges noget selvtillid på sådan en hvalp i en fart.
    Er I tilmeldt hvalpemotivation? Laver i problemløsning og samarbejdsøvelser, så hvalpen får succeser?

• #4   28. nov 2017 tænker også det er fordi han er tryg i og nær hjemmet, og ved dig.. . en hvalp har ikke brug for at udvide sin horisont hurtigt, men har brug for at kende et område godt og være tryg der før man indtager nye ....

• #5   28. nov 2017 Nej, han har ikke lært at gå i snor hos opdrætteren. Men han virker ellers til gerne at ville ud at gå, så snart jeg tager hans snor og halsbånd frem, så kommer han glædeligt for at jeg kan tage det på ham.

Regner med at begynde til noget hvalpetræning efter jul.

Hvad mener du med om vi laver problemløsning og samarbejdsøvelser?

• #6   28. nov 2017 Hanne M - Ja okay, har du nok ret i egentlig... Måske det bare er mig der er lidt utålmodig.. smiley

• #7   28. nov 2017 Hvis han er glad for snoren, så hold fast i det. Bliv tæt ved huset, lav øvelser, fx søgeøvelser, tris lidt rundt og gå så ind igen. En dag tager han initiativ til at ville længere og længere væk.
    Hvalpe skal slet ikke gå tur i den forstand. De skal se verden i små bidder.
    Se at få tilmeldt jer et hold, det vil gavne indsigten i hvalpens behov og tanker. Der er som regel kø, så man skal skrives op før hvalpen kommer hjem mange steder.

God fornøjelse smiley

• #9   28. nov 2017 De starter hold til januar.

Når jeg slipper ham fri er han lidt mere modig og går lidt foran mig, men ikke for langt væk. smiley

• #10   29. nov 2017 Han lyder som en utryg hvalp. Du må tage det hele i hans tempo og ikke forcere noget.

• #11   30. nov 2017 Vi brugte en uge på at gå tur ud af indkørslen og ud på fortovet og forbi vores hæk. Ziva var kun nysgerrig på eget territorium plus 1 meter. Det var en kæmpe sejr da hun besluttede sig for at det var spændende at gå på opdagelse - men der gik en god måneds tid.

God tid. smiley hvalpe har ikke brug for decideret motion og "rigtige" ture. Opdag din egen indkørsel sammen og egen vej. Gør det trygt og sjovt. Gør det til en succes

Kommentér på:
Hvalp danner bagtrop?

Annonce