{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.218 visninger | Oprettet:

Rotte Schæfer - vogtende {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at min kærestes hund er ved at runde de 2 år, han er en blanding af Rotte og Schæfer.

Han er god og glad som dagen er lang, han er sådan set den nemmeste af de 2 hunde vi har.

Når vi går tur med hundende sammen, er der ikke noget problem, ej heller hvis jeg går alene med dem om dagen.
Mén når jeg tager dem ud på tur med dem om aftenen, er han blevet noget mere vogtende.

Er det noget jeg kan gøre for at ''berolige'' ham eller hvad skal jeg undgå for at forstærke hans adfærd?

Og så lige et billede af slaskedyret..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rotte Schæfer - vogtende
  • #1   8. nov 2017 Flot halsbånd smiley smiley

• #4   8. nov 2017 Det er også mi tanke, men har aldrig ejet en af de 2 racer, og vil bare ikke gøre noget galt her.

Men jeg kan altid få kontakt til ham, han er bare mere beroligende når det er hans ''far'' der er med.

Han vejer også mere end mig nu, så puha en basse..

• #6   8. nov 2017 Jeg er bestemt ikke usikker med ham, han har nok nærmere en beroligende effekt på mig.

Jeg vil bare ikke træde i spinaten med ham, så vil gerne holdes i skak mens han stadig præges. Især fordi han er hele verdenen for min kæreste smiley

• #8   8. nov 2017 ''Det kan du hverken præge den ene eller anden vej, men du kan lære at eje sådan en hund og vise hunden hvornår der er brug for hans evner og hvornår der ikke er ''

- SPOT on smiley

Det er nok mest fordi jeg er på bar bund med de racer, og nu da han bliver lidt
    ældre, regner jeg nok med mere ændret adfærd, end der kommer.
    Vil altid gerne være lidt på forkant med det smiley

• #10   8. nov 2017 Ja og den erfaring de har, kan jeg ikke ligefrem hente ved at læse mig frem til den smiley

Men han er en fantastisk hund, og fungerer så godt med vores familie, jeg kunne ikke bede om mere smiley

• #12   8. nov 2017 Han er også en engel overfor min mor. Det er som om at han tager ekstra hensyn til hende, da hun har ms smiley

profilbillede
  • #13   8. nov 2017 Hvad er det for en adfærd han viser på aftenturen? smiley
    Ikke at jeg på nogen måde er kompetent til at rådgive eller noget, tænker blot at det måske kan hjælpe dem herinde der kan, ved at vide hvad det er han gør på turen.

• #15   8. nov 2017 Hvis det er mørkt, så stopper han op og observere, men kommer vedkommende nærmere kan han brumme en del og rejse børster, men han regere fint på ''kom'' når det er.. Ville gerne vide om det er noget der kunne eskalere sig med tiden smiley

• #16   8. nov 2017 Jeg for min side, ville blot være glad for at vide, at HVIS - så var han der for dig.

Jeg ville gøre som du selv beskriver - "kom" .. eller blot "jaja, det er fint dreng - nu går vi videre" - du ved, lidt deeskalerende småsnak.
    Lad ham vide, at du synes det er fint at han passer på - men også, at du er i stand til at læse en situation og at han ikke behøver at gøre det for dig hele tiden.

Hvis han er ung, er han nok selv lidt usikker og derfor mere på tæerne. Støt ham og vis ham, at det er OK det hele.
    Han skal nok komme den dag, det ikke er smiley

• #18   8. nov 2017 Ja, den "det er ok", den virker også her.

Det kræver som fører at man er mere på tæerne, end ved andre racer, men jeg tænker ikke over det mere.

Nu har jeg kun udfordringen når der sker noget uventet jeg ikke kan forudse.

Som forleden morgen hvor en reklamebud i bil, lige mente at han skulle knalde bremsen og hoppe glad ud af bilen lige ud for os. Gik ved siden af en postkasse.

Der reagerer en hund bare lynhurtigt og jeg nåede ikke at forhindre at der blev gøet på en måde der lynhurtigt fik manden til at lukke bildøren igen.

Men sådan er det at have en vogtende hund, af den type jeg har, og der ændrer det ikke noget om det er mørkt eller lyst.

Han kan bare ikke lide overraskelser, men hvad det kan jeg heller ikke selv. smiley

Da jeg fik ham, blev der gøet af alt og alle ting der var nyt på gåturen, og der er vi slet ikke mere. Så det der "det er ok", det virker altså fint.

PS: Jeg kender dog ikke så meget til Schæferen, men Rotten er jeg ret godt inde i.

• #19   8. nov 2017 #16

Tak for det, vil helst også blive ved med at forholde mig roligt når det sker.

Kom i tanke om en episode hvor vi var ude at rulle på rulleskøjter, hvor der kom en hund farende over vejen og han accepterede at jeg trådte ind foran og sagde SKRID til hunden.

Men der er jo også en helt anden situation, for han er mest ''oppe på dupperne'' hvis det er fremmede mennesker.

• #20   8. nov 2017 #17

Haha, så skulle du have set da han panikkede da min hund for første gang svømmede ud efter en pind foran ham.. Han tog lige fast i sporlinien og hev hende ind smiley Har aldrig set dét før smiley

• #21   8. nov 2017 #18

Det kan jeg godt genkende, han reagerer hurtigt men ikke voldsomt for overraskelser.. Det er altid noget.

Vil tage det så afslappet som jeg kan fremover smiley

• #22   8. nov 2017 Nu gætter jeg lidt, men hvis han er lidt som rotter ofte er, vil han i en alder af 2 år være møgusikker, og "overfortolke" situationer lidt. Ofte ser man rottweileren i sådan en situation træder et skridt eller to længere frem end fører så de er klar til at stille sig mellem fører og de utrolig farlige der er på vej smiley

Jeg gjorde det at jeg kaldte ham på plads og lavede nogle små lette øvelser, som jeg vidste han kunne"sit, giv pote osv. For at aflede+at det pludseligt blevt sjovt for der faldt belønning.

På den måde løste vi det mindre problem.

• #23   8. nov 2017 17 # at den står sådan var aldrig gået på min matrikel.

• #24   8. nov 2017 #22

Det passer meget godt på ham, og med det madøre han er, så ser jeg det ikke som en forhindring smiley Tak smiley

• #25   8. nov 2017 Er det ikke omkring 2års alderen at der sker endnu en modningsfase? Nu jeg fik læst Henriks svar smiley

• #28   8. nov 2017 #26 Sikkert fordi jeg ikke ser det samme som dig.

Jeg ser en golden der sender dæmpende signaler og en ung rotte som stiller sig over ham og har så meget overskud at han kun behøver "være på tæerne" som du skriver. Jeg er klar over jeg ikke har set hele situationen men jeg havde ikke accepteret det, for der skal ikke meget mere røv i bukserne på den rotte før det der er alt andet end hyggeligt.

• #31   8. nov 2017 #29 Ja nu måske... Figo må jo forsøge at holde den anden nede, men i min optik prøves der grænser.. en rottweilerhan kommer for alvor mentalt igennem en del senere end en golden og tvivler på det kommer til at gå stille af sig, men håber da jeg tager fejl. Men jeg havde været den der styrede legen NU - frem for at skulle bokse med problemet når rotten er fuldt udviklet og stærk af helvede til hvis de skal skilles ad.

• #32   8. nov 2017 #30 Jeg ser lange mundvige, tilbagelagte øre, en pote hevet op, siden til (der er ikke langt om til total overgivelse. ) Begge hunde halser (de kan jo have løbet rundt, men det kan også være stress) Jeg ser rotten som har alt vægt lagt ud på forparten men som ikke har røv nok til at føre det ud i livet (se øre og mund) ..men igen - nok mig der overfortolker. Det håber jeg for jer. Ville gerne have set hele rotten lidt bedre.

• #34   8. nov 2017 #33

Sådan helt OT - men hvor er det fantastisk at læse dine svar - istedet for at gå i forsvar og blive vred, beder du om forklaring - får den og svarer pænt på den.

Fantastisk smiley

• #35   8. nov 2017 smiley
    Dejlig måde du tager det på. Men jeg ville være obs på det. smiley Også fordi Rotter og goldens leger forskelligt.

Men godt i er Obs. smiley

• #36   8. nov 2017 Jeg ser en lidt varm og halsende golden, der tager en slapper på billedet #17

Det ville jeg ikke finde det mindste alarmerende.

• #38   8. nov 2017 Jeg har nu også svært ved at se en golden der sender diverse dæmpene signaler, og en rotte der spiller op

Kommentér på:
Rotte Schæfer - vogtende

Annonce