796 visninger
|
Oprettet:
Løb med hund {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har tænkt over at begynde at jogge/løbe med min Beagle men har nogle ting jeg høre om folk kunne hjælpe med
Hvor gammel skal de være .? Nogle siger 1 år andre 2 Marley er 2 til september ville man ikke kunne starte stille op nu.?
Er det bedst at løbe med et halsbånd eller sele til hunden.? Marley har halsbånd på de alm gå ture men læser/ser flere steder de skriver sele så hva mene i .?
Tænker at starte ud med nogle gå ture i et rask tempo også bygge på så vi begge kan komme i form uden skader.
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.017
Både din hund, og din krop har bedst af intervalløb. Lav du bare trygt 30-30 sekunders løb/gå i sand allerede efter det første år. Du skal være i virkelig flot form, før du holder særlig længe til det.
Husk som alt andet at starte stille op
Jeg mener personligt det er forbudt at cykle med hunden før den er 2. Det er alt for nemt at få trillet lidt for stærkt ned af bakken og få overanstregt hunden - eller hvis den pludselig vil stoppe selvom du ikke havde forudset det, for den et hårdt stræk i nakken, der helst kan undgåes.
Min gamle labrador løb altid fri omkring mig.
Ps. kender intet til beagles. Hun erfaringer med labrador, så håber de nogen lunde kan 'overføres'
jun 2017
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Øøøh, en hund kan løbe næsten fra fødslen. Det kan man ikke rigtigt tage fra dem.
En luntetur med ejer kan bygges op fra 10 mdrs alderen. Der er ingen belastning på, og er god motion. Tag det i hundens tempo.
Løb med vægt på (dvs fx træk af ejer) og sprint bør vente til hunden er 1 år, da det belaster yderligere.
okt 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 168
Men så kan jeg godt begynde stille og roligt
Ved i om det er bedst i halsbånd eller sele .?
jun 2017
Jeg har altid kun haft halsbånd på.
okt 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 168
Men Marley trækker sygt i sele så på alm ture er det i halsbånd så kan jeh vel godt forsætte det
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Løb med hund