{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
796 visninger | Oprettet:

Løb med hund {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har tænkt over at begynde at jogge/løbe med min Beagle men har nogle ting jeg høre om folk kunne hjælpe med

Hvor gammel skal de være .? Nogle siger 1 år andre 2 Marley er 2 til september ville man ikke kunne starte stille op nu.?

Er det bedst at løbe med et halsbånd eller sele til hunden.? Marley har halsbånd på de alm gå ture men læser/ser flere steder de skriver sele så hva mene i .?

Tænker at starte ud med nogle gå ture i et rask tempo også bygge på så vi begge kan komme i form uden skader.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løb med hund
  • #1   5. jul 2017 Løb eller lunte? Du kan godt lunte et par km efter et års tid, hvis du skal løbe 5, skal hunden være 2 år. Hunden har meget bedre af i løber på græs/jord. Det bedste er egentlig sand - for det belaster dig ultra meget i forhold til hunden.

Både din hund, og din krop har bedst af intervalløb. Lav du bare trygt 30-30 sekunders løb/gå i sand allerede efter det første år. Du skal være i virkelig flot form, før du holder særlig længe til det.

Husk som alt andet at starte stille op smiley

Jeg mener personligt det er forbudt at cykle med hunden før den er 2. Det er alt for nemt at få trillet lidt for stærkt ned af bakken og få overanstregt hunden - eller hvis den pludselig vil stoppe selvom du ikke havde forudset det, for den et hårdt stræk i nakken, der helst kan undgåes.

Min gamle labrador løb altid fri omkring mig.

Ps. kender intet til beagles. Hun erfaringer med labrador, så håber de nogen lunde kan 'overføres'

• #2   5. jul 2017 Hov vigtig note! Husk at hunde kan få mavedrejning så løb er forbudt inden for 2 timer efter spisning.

• #3   6. jul 2017 To år for at løbe smiley
    Øøøh, en hund kan løbe næsten fra fødslen. Det kan man ikke rigtigt tage fra dem.
    En luntetur med ejer kan bygges op fra 10 mdrs alderen. Der er ingen belastning på, og er god motion. Tag det i hundens tempo.
    Løb med vægt på (dvs fx træk af ejer) og sprint bør vente til hunden er 1 år, da det belaster yderligere.

• #4   6. jul 2017 Okay har der bliver bare lunte de første mange gange.

Men så kan jeg godt begynde stille og roligt

Ved i om det er bedst i halsbånd eller sele .?

• #5   6. jul 2017 Ved jeg ikke, gør det nogen forskel? Jeg har aldrig brugt sele, kender ikke deres fordele. Eller jo, ved store stærke hunde ville jeg købe en sele for at skåne deres nakke, specielt hvis de trækker eller løber sprint ved synet af en anden hund. Hvis hunden ikke gør det, så den ikke 'knækker' nakken, kan jeg ikke se om der er forskel på de to andet end det er en smagssag?

Jeg har altid kun haft halsbånd på.

• #6   6. jul 2017 En sele er jo mere skånsomt for deres nakke
    Men Marley trækker sygt i sele så på alm ture er det i halsbånd så kan jeh vel godt forsætte det smiley

• #7   6. jul 2017 Jeg bruger altid sele, både til gåtur og løb. Halsbånd giver træk og ryk på meget følsomme steder, hvor skader nemt kan opstå.

Kommentér på:
Løb med hund

Annonce