{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
834 visninger | Oprettet:

Træne agility 2 steder {{forumTopicSubject}}

Jeg går pt. til agility i min lokale DCH klub.
Jeg har dog tænkt lidt på om man godt kan melde sig ind i en anden klub og så også træne agility der en anden dag i ugen?

Altså er det til at træne den samme ting 2 forskellige steder, hvor der måske er forskellige fremgangsmåder?
Og kan hunden også holde til 2 gange agilitytræning i ugen? smiley - Vi går jo sådan set også på et "hygge-lydigheds-hold."

Nogen med erfaringer eller tanker? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træne agility 2 steder
  • #1   3. jun 2017 Det jeg umiddelbart lige tænker, uden at ha haft hund eller gået til ag. Hvis du i en af klubberne vil gå til konkurrencer, ville jeg være obs på om klub 2 træner efter de samme regler.
    F.eks felt, hvis nu den ene klub er ligeglad med om hunden ikke rører felt på vej op og ned af A balancebom ect, så kan det jo give problemer i konkurrencen, da hunden jo så har fået ros for ikke at røre feltet.

Men, man kan selvfølgelig selv sørge for at den rører feltet, og så være ligeglad med om træner siger at det behøver jo ikke gøre hver gang.

• #2   3. jun 2017 Den vej frygter jeg det ikke smiley Jeg er i en ret lille klub, hvor vi pt. ingen har på holdet som konkurrerer, men vi træner stadig efter konkurrenceregler. Selvom jeg ikke er heeelt sikker på at jeg vil til konkurrencer, så vil jeg ikke træne udenom reglerne, så en sådan klub ville ikke blive valgt smiley

• #3   3. jun 2017 Jeg kan ikke se, at det vil være et problem.
    Jeg har altid været medlem af mere end en klub og har trænet i begge klubber.

• #5   3. jun 2017 Jeg løb ag i to forkellige Dch klubber og træne ved en privat samtidigt. Så kan ikke se noget problem ved det

• #6   3. jun 2017 Det lyder som noget jeg godt kan prøve at undersøge lidt nærmere så smiley

• #7   3. jun 2017 Jeg tror det kommer an på hunden, nogle hunde vil sikkert syntes 1 gang er rigeligt smiley

• #8   3. jun 2017 Hvis i har trænet samme ting i 2 klubber, hvordan har det så ligget i dagene? - Tænker at det ikke har været 2 dage i træk f.eks.

• #9   3. jun 2017 Det kan du sagtens - uden problemer.
    I agility er det kun springhøjden der kan være forskelligt, men ellers er det jo op til en selv, hvordan man vil træne sin hund ang felter m.m

• #11   3. jun 2017 Camilla hvad mener du med at det kun er springhøjden der kan være forskellig? smiley

• #12   4. jun 2017 Jeg mener at DKK og DCH ikke har samme springhøjder til stævner

• #13   4. jun 2017 Det vidste jeg ikke. Hvilke højder springer man til DKK stævner da?

• #14   4. jun 2017 Jeg tænker nu også mere i indlæringsmetoder.
    Nu var jeg med til et lille kursus i agility i forrige weekend hvor tingene pludselig blev serveret på en helt anden måde end jeg er vant til. Men man finder vel ud af hvad der fungerer bedst for en.

Om der er lidt anderledes højder eller nogle forhindringer hunden ikke har set endnu, det tænker jeg ikke er et problem, det lærer han jo.

Jeg kunne så frygte om noget af lydigheden forsvandt, når man starter et helt nyt sted og med helt nye hunde smiley

• #15   4. jun 2017 Ej tuckers lydighed kan da aldrig fejle uanset hvad.

Hvilken placering var det nu i fik ved det sidste stævne smiley smiley

Sorry, er en drillepind hehe smiley

• #16   4. jun 2017 Salla - Nej da, kun når han bliver liiidt for overgearet smiley

Men helt oprigtigt, så har min hund altså ikke et sikkert indkald - kun på træningspladsen, 90% af tiden smiley Så nye steder vil da nok altid give lidt udfordringer i starten smiley

• #18   4. jun 2017 Det kan man sagtens, jeg træner 3 steder. Det eneste man skal være opmærksom på, er hvis man har et princip fx et handlingssystem eller en bestemt måde at indlære eller udføre en forhindring på (fx løbefelter vs stopfelter), så må man holde fast i det uanset om du træner det ene eller det andet sted.

• #19   4. jun 2017 Det mente jeg da nok AG. Har aldrig hørt om forskellig springhøjde indenfor DKK og dch smiley

• #20   6. jun 2017 Der er så forskel, hvis du også tager DGI med i billedet. Der er andre springhøjder smiley

Størrelse
    Lille hund
    må måle op til 34,99 cm i skulderhøjde - springhøjden er 15-25 cm.
    Mellem hund
    må måle fra 35,00 til og med 42,99 cm i skulderhøjde - springhøjden er 30-40 cm.
    Stor hund
    må måle fra 43,00 cm i skulderhøjde - springhøjden er 40-60 cm.

Kommentér på:
Træne agility 2 steder

Annonce