Agility - spørgsmål {{forumTopicSubject}}
Sagen er, at jeg gerne vil begynde at træne lidt agility med Ellie.
Jeg er godt klar over at hun helst ikke skal hoppe før hun er 1 år Så vi tager det stille og roligt, og "hoppene" er helt nede ved jorden. Så jo aldi havde lidt agility udstyr, så har købt, zigzag, tunnel, og de 2 spring, som de solgte.
Er der et sted man kan finde et "begynder" program.
Vi træner stadig lydighed, så tror ikke vi er klar til et hold Der skal hun nok være lidt mere lydig.
Vi tog for sjovt ned til den lokale hundtræningsplads. En schæfer klub, der har de lidt agility ting. og hun er helt vildt på og kaster sig bare ud i tingene. Så tror virkelig hun vil elske det
Kom gerne med jeres guldkorn!
Jeg er selvfølge ikke interesseret i at hun skal komme til skade Har set forskellige videoer, men de har ofte kæmpe baner de træner på. Vores er ikke så stor endnu
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 138 Svar: 10.246
I mange klubber kan man få lov at komme på et begynderhold alligevel, men hunden skal have basal lydighed og være mindst 12 måneder.
Alle hunde i hele verden kan hoppe over spring, løbe gennem en tunnel og gå gennem slalompinde. Men derfra og til at løbe AG, er der rigtig, rigtig langt. Du kan sagtens tulle rundt med legesagerne fra Aldi, men AG bliver det aldrig
I øvrigt leger man ALDRIG med en klubs redskaber, uden at have fået lov!
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.162
Man skal tænke på en helt anden måde ifht. hundens linje, ens egen, at forhindringerne står korrekt ifht. at undgå skader, holde armene korrekt, finde det rigtige tempo, dreje på det korrekte tidspunkt, lave skift på de rigtige tidspunkter - og derudover indlære forhindringerne på sådan en måde, at hunden selv lærer at søge dem, fremfor at nærmest løbe i noget der ligner en pladsposition rykket et par meter væk fra føreren
Er hun ikke helt klar til at træne sammen med andre, ville jeg overveje enetimer!
dec 2018
Følger: 21 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 1.780
Alternativ til præagility er f.eks https://www.oneminddogs.com/ puppy
Det er mange sjove effektive lege som forbereder hvalpen godt til agilitylivet.
Man kan lære meget ved onlinetræning men man skal nu alligvel have rigtig undervisning ved siden af.
Undlad at starte med slalom træning før hunden er 12-15 mdr.
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.419
Der er sååååå mange ting at lære, og så mange basis-ting, der sagtens kan indlæres helt uden forhindringer. Det sværeste er næsten, at lade være med at gå for hurtigt frem. Man bliver nemt bidt af det, og stormer derudaf, og første efter lang tid opdager man, at man slet ikke har fået bygget værdi nok op på de enkelte forhindringer, så hundene mister motivation, så snart modulerne bliver længere.
Jeg overtog Sheena i september og gik så småt i gang med agility i oktober. Vi er stadig i gang med basis-træning, springteknik, fremadsendelse osv., og er kun på småbitte moduler og meget begrænset handling - og hun er jo ellers voksen
Agility - spørgsmål