At få et træningssetup forærende {{forumTopicSubject}}
Kender I det, når man er så heldig at få et perfekt træningssetup forærende, helt tilfældigt på sin gåtur?
Vi har desværre rigtig mange "sure" hunde (som i at de nok er mega usikre) herude på Amager, hvor vi bor, og i de fleste tilfælde er Wilma ligeglad, når de står og råber røv efter hende. Nogle gange bliver hun dog (forståetligt nok) usikker og råber røv tilbage. Drømmescenariet er jo selvfølgelig at hun lærer at have fokus på mig og ignorerer de "sure" hunde - så det er et træningsfokus for os i øjeblikket: kontakt, kontakt, kontakt. Nu er det bare sådan, at de der "sure" hunde jo har det med at dukke op ud af det blå, rundt om et hjørne osv, og så får situationen en lidt anden karakter af hurtige/effektive løsninger for at komme væk i nogenlunde rolig orden.
Men så i morges på morgentur, så kommer vi rundt om et hjørne, 25 meter væk står en fyr med sine to store hunde, som går AMOK da de ser Wilma (gudskelov fyren kunne holde dem...) Vi snakker masser af lyd, blottede tænder osv. Der var god afstand til dem, så jeg greb chancen, og sørme om ikke Wilma spadserede forbi med fuld fokus på mig (og munden fuld af godbidder!) Afstanden var rigtig, der var god plads og jeg havde super-godbidderne med - succes!
Andre der også en gang imellem er så heldige, at børnehaven dukker op når man vil "træne børn", eller at den perfekte situation bare opstår for at træne noget nyt eller anderledes?
apr 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 81 Svar: 2.130
Jeg forsøger altid at slutte træningen på en succes, så vi træner korte intervaller af gangen, og det er bare så fedt at slutte af med den fedeste følelse af succes.
Hvor er det fedt at hun bare gik forbi og var fuldt fokuseret på dig. Det giver bare en så meget selvtillid. Stærkt gået. En dag skal det helt sikkert nok lykkedes for jer.
At få et træningssetup forærende