{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.970 visninger | Oprettet:

Sikke et tilbud at få.. wow {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

jeg skriver fordi jeg gerne vil høre lidt om nogle af jer har erfaringer med at sende jeres hunde til udlandet til en handler ??

Vi er nemlig blevet tilbudt af en top handler i Argentina ( hun er meget nære venner med vores opdrætter) at sende Cha Cha over til hende hvor hun så vil handle hende..

Blev helt paf over tilbudet men samtidig utrolig stolt over at en top profesionel handler tilbyder at handle cha cha derover.. wow wow..

Men aner INTET om sådan noget.. nogen af jer der vil dele jeres erfaringer og oplevelser med mig??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sikke et tilbud at få.. wow
  • #1   27. maj 2011 nej nej ikke sælge.. kunne jeg aldrig finde på.. Cha cha er vores DRØMMEHUND....

Vi kender handleren.. har mødt hende... Hun tilbyder at handle.. ( udstille) Cha Cha i Argentina..

Og så tænkte jeg hvordan sådan noget foregår.. Man kalder det det vel udstationering?? eller??

• #3   27. maj 2011 Jeg udtrykker mig vidst forkert.. hmm hende handleren ønsker at udstille cha cha i argentina smiley

• #5   27. maj 2011 jeg bryder mig ikke om det.... men skulle jeg overlade min hund til en i udlandet skulle jeg vide helt bestemt hvor hunden feks skulle bo - ikke alle holder hund som vi gør i dk

• #6   27. maj 2011 Flot tilbud!
    Men tror ikke jeg ville sende min hund udenlands for udstilling. Så ville jeg i hvert fald selv med smiley
    Og synes også det ville give mere mening med en hanhund egentlig...
    Men rigtig flot tilbud!

• #7   27. maj 2011 undskyld men er din hund ok?? den ser helt lang ud ,,,vil ikke fornærme dig men er det en race?

• #8   27. maj 2011 Det kunne jeg ALDRIG finde på. Jeg ville være totalt ligeglad med guld, sølv - kors, bånd og stjerner.
    Jg ville ikke sende min hund alene om på den anden side af jorden til fremmede mennesker for en i mine øjne ligegyldig titel.

• #9   27. maj 2011 Hvorfor ? Du kan da sagtens få en avlsgodkendelse herhjemme. Hvorfor sende hunden til Langbortistan for og få den udstillet ?
    Rejser du selv med hunden derover, eller skal den sendes alene derover?

• #12   27. maj 2011 Nåååå.....sådan forstået smiley
    Nej det kunne jeg ikke drømme om at gøre.....uanset om det er et odt tilbud.

• #13   27. maj 2011 Der er tale om 1 show i Argentina.. og hun er top profesinel og jeg har mødt hende og snakket med hende.. jeg stoler 130 % og meget mere på hende.. For mig betyder det et KÆMPE klap på skulderen at hun tilbyder mig dette.. Cha cha vil få det som blommen i et æg hos hende..

Jeg var egentlig nyssgerig vedr hvordan sådan noget foregår da vi aldrig har prøvet sådan noget.. derfor egentlig denne tråd.. tror måske jeg har formuleret mig forkert i starten af min tråd..

• #14   27. maj 2011 der er ingen af mine hunde der rejser nogen steder uden deres madmor..mig ;-).

• #15   27. maj 2011 Jeanette:

"undskyld men er din hund ok?? den ser helt lang ud ,,,vil ikke fornærme dig men er det en race?"

Min hun er skam helt ok.. hun er som hun ska være.. hun er ikke spor lang smiler.,. Hun er en golden retriever af amerikansk linje.. bliver skam ikke fornærmet smiler

• #17   27. maj 2011 Jamen Karina du har jo taget en beslutning, kan jeg høre.....Jeg forstår det personligt ikke. Men det er jo min egen sag......
    Men du skriver du har snakket med hende, så ved du vel også hvordan det hele vil foregå ik? det må i da ha snakket om.......

• #18   27. maj 2011 Maj-Brit : takker.. lige den info jeg egentlig havde brug for smiley

Tænker nemlig også en MEGET lang flyvetur om jeg er med eller ej det må være hårdt for cha cha musen.. og ja det koster sikkert MANGE penge he he ..

Men wow er nu ret stolt af at få sådan et tilbud.. det havde jeg ikke lige set komme..

• #19   27. maj 2011 Ja og synd for hunden.......

• #20   27. maj 2011 Jeg synes ikke det er at varetage hundens tarv, det lugter langt væk af egoisme at sende den afsted.
    Jeg er sikker på, at hunden overhovedet ikek ville værdsætte at komme til Argentina alene, det er en lang tur der også kan påvirke den psykisk, I ved ikek hvilken hund I får tilbage.

Nu er jeg heller ikek golden ekspert - langt fra, men jeg synes også den er meget lang og meget kortbenet og de bedømmelser den har fået indtil videre er jo ikke specielt imponerende, så vent da og se, hvordan den klarer sig her hjemme inden i sender den jorden rundt.

• #21   27. maj 2011 Karin: Har ikke snakket med hende om det her.. når jeg skriver snakket med hende så har jeg mødt hende og snakket med hende.. mener med det at jeg kender hende.. hun er ikke en fremmede.. og nej jeg har bestemt ikke truffet nogen beslutning.. for som Maj-brit skriver så bliver det en MEGET lang flyvetur og det koster sikkert mange penge.. og udstiklings resultatet kan jeg ikke bruge til noget herhjemme smiler

så beslutningen bliver nok mere at det bliver ved tilbudet smiler

• #23   27. maj 2011 har du talt med personen om hvor hunden bor? jeg kender super søde udenlandske handler/opdrætter... men deres hunde bor alligevel i hundegårde

• #24   27. maj 2011 Kennelmor: Hendes forældre er fra Argentina og er tophunde med fantastiske resultater..

Endnu en som ikke ved at der findes amerikanske linjer.. suk suk.. hun er helt som hun skal være.. og ja hun har ikke fået prangende resultater herhjemme.. det er vi udemærket godt klar over.. Hun er den eneste herhjemme i DK .. Vi vidste fra START at vi med vores valg om at få en amerikasnk golden ville være svært.. men hun er vores drømmehund og vi er kommet for at blive.. og gir ikke fortabt.. der vil være mange som ikke kan lide denne linje og mange som vil elske linjen som vi gør og sådan er det.. vi er alle forskellige smiler

• #25   27. maj 2011 Kennelmor.......
    Jeg støtter mig fuldt ud til det du skriver.....

• #27   27. maj 2011 Ja Majbrit - og hvad så om hun hiver nogle titler hjem???
    Jeg siger næsten - hva´faen skal man bruge det til? Man kan få ligeså fine titler her i EU-og så kan man endda være der for sin hund og være sikker på, at den har det godt.

En hund er ikke en ting man kan behandle som man vil - en ting man kan kaste rundt med, den er et levende væsen som skal behandles godt.

• #28   27. maj 2011 Platugler : Har slet ikke snakket med hende om noget andet end at hun skrev til mig med tilbudet smiley Men jeg blev bare såååååååååååååååå stolt over at hun ville udstille cha cha.. det betyder utrolig meget for os.. Hun kommer også til Paris for at være sammen med os og vores opdrætter smiley

• #30   27. maj 2011 Karina, jeg skriver jo netop at jeg ikke kender meget til golden retriver, men jeg forholder mig bare til de resultater hun HAR opnået og ud fra dem udtaler jeg miig.

• #31   27. maj 2011 Maj-Britt jeg bliver dig svar skyldig, men synes jeg har set hunde der er både tysk og svensk champ uden at være dansk????

• #32   27. maj 2011 maj-britt: det er ikke korrekt.. du kan sagtens få udenlandske titler uden at være dk champion

• #33   27. maj 2011 Kennelmor : Cha Cha betyder ALT for mig og det ved mange godt herinde på HG smiley I argentina, USA, Indonesien Canada er der næsten udelukkende kun amerikanske linjer.. Har endnu ikke set nogle shows deroverfra hvor der er europæiske golden.. så hun ville være på hjemmebane og ville med garanti vinde stort.. men tingene er anderledes herhjemme..

og fuld respekt for jer der ikke syntes Cha Cha er noget særligt og hun i kke opnår noget stort i DK.. men for os vil hun ALTID være den smukkeste og bedste i en ring smiler..

Vi er nye i udstillingsverdenen og har meget at lære og det er vi godt klar over..

Der vil gå MANGE år før vi måske kan se resultater af vores drøm smiley

• #36   27. maj 2011 min Qline var VDH-champion inden hun var DK... hvad skulle DKK da også have imod det... det betyder faktsik at hunden kun skal have et enkelt Cert for at blive dk, hvis den anden er i en af de samarbejdene lande

• #37   27. maj 2011 Vagthunden V : Takker for link smiley

• #38   27. maj 2011 Jeg ville ikke sende min hund alene til udlandet blot for 1 udstilling. Og slet ikke når der er tale om en så lang flyvetur.
    Hunden vil jo skulle være hjemmefra nogen tid -jeg ved ikke hvordan indrejsereglerne er i Argentina, men få i hvertfald undersøgt evt karantæne o.l. og osse hvordan reglerne er når hun skal hjem igen.
    Dertil kommer lidt tid til at "komme sig" ovenpå den lange rejse (og evt træning med ny handler) og så self selve udstillingen.

Nej, så hellere selv rejse afsted på udstillinger i Europa -der må være nogen steder amerikaneren er mere accepteret end herhjemme, for de er trods alt mere udbredt i andre dele af EU.

• #39   27. maj 2011 Karina, jeg er slet ikek i tvivl om, at I synes hun er verdens smukkeste golden, og muligvis er hun også en god udstillingsgolden, det ved jeg ikke.
    Jeg har også en hund jeg synes er gudesmuk og bare er fantastisk, og lige den type hund jeg foretrækker indenfor min race - dommerne er bare ikke enige med mig. De synes hun er for stor og for lang, så hun opnår heller aldrig mere end VG med placering ved de internationale shows (dengang VG var bedre end det er nu) - men derfor er hun stjernen hjemme hos os smiley

• #41   27. maj 2011 smiley

• #42   27. maj 2011 Michelle: Ja du har ret.. men som jeg skriver var det nok bare min begejstring jeg ville dele med jer og så høre lidt om hvad og hvorfor smiler

Der er efterhånden flere i Italien der har ameikanske linjer.. og 2 af hendes søskende klare sig godt smiley og de ligner cha cha så helt forkert sammensat er hun ikke he he .. men her i DK er det SVÆRT .. men det vidste jo godt.. men vi er som skrevet mange gange før kommet for at blive he he smiley man ska jo starte et sted og så se fremad smiler smiley

• #43   27. maj 2011 Kennelmor: Jep ved lige hvad du mener:) Og sådan har vi det med cha cha.. de amerikansk ser lidt anderledes ud end de europæiske smiley Men hun er drømmehunden for os smiley om hun vinder eller ikke hun er stadig og vil altid være vores SUPERSTAR smiley

• #44   27. maj 2011 Jeg kan ikke se at du har formuleret indlægget forkert til at starte med, jeg forstod det med det samme. Formentlig blot fordi folk ikke kender ordet handler...

Hvis det kun er et show det drejer sig om, så ville jeg tage afsted sammen med hunden.
    Hvilken titel er det det drejer sig om?

Og ja mega fedt tilbud at få og man kan jo rent faktisk også få set lidt af landet hvis man kun har en enkelt hund med...

• #46   27. maj 2011 nb: He he super smiley

Det er vidst et kæmpe champion show .. ved ikkelige hvad det hedder på dansk.. Men hun skriver at jeg kunne sende hende til Argentina til hende for at "close the championchip"

Ja det kunne være en fantastisk oplevelse at rejse derover med cha cha og lade hende handle hCha Cha og når man så var i Argentina kunne man jo ligeså godt få set lidt af landet he he smiley

• #47   27. maj 2011 Stoltheden kan jeg bestemt osse forstå:o)

Men må indrømme at selvom jeg selv tog med, ville jeg ikke byde hunden sådan en rejse, kun for en udstilling. Så skulle det være fordi man havde planer om at blive der i længere tid.
    -kald mig bare pyldret, men synes det er meget at udsætte hunden for, bare for en uge eller to og en udstilling

• #49   27. maj 2011 Mange Tak skal du have Daisie.. Ja jeg er MEGA stolt over hendes tilbud.. hun er proffesional handler og havde hun ikke set vinder chancer med Cha Cha hvorfor så overhovedet bekymre sig om at give mig sådan et tilbud smiler.. Ligemeget hvad for en amerikansk golden hun stiller med bliver den top placeret.. ergo.. hun arbejder med creme de la creme GRINER... pudser lige glorien ha ha ha ...

• #50   27. maj 2011 Michelle. Kan sagtens forstå dig og nej syntes bestemt ikke du er pylret, Tænker da selv i samme bane og som jeg har skrevet længere oppe :

Beslutningen bliver nok mere at det bliver ved tilbudet smiler

• #52   27. maj 2011 Ulla: Hvad der ville blive aftalt og ikke hvis man takkede ja til sådan et tilbud det vides ikke.. Hun er ikke bare en handler for mig men en stor støtte i vores store drøm.. så hvad der skal betales og ikke det er kun noget hende og jeg kan vide smiler smiley

• #54   28. maj 2011 Min hund har været i udlandet i 2,5 måned. Hun boede hos opdrætterens handler som også er min gode ven. For mig var det altafgørende at hun blev en del af familien, og at hun var hos nogle jeg kunne stole på 100%.
    Jeg syntes det er langt for 1 udstilling. Man skal også gøre op med sig selv hvad formålet er med St sende hunden afsted.

• #55   28. maj 2011 Min hund har været i udlandet i 2,5 måned. Hun boede hos opdrætterens handler som også er min gode ven. For mig var det altafgørende at hun blev en del af familien, og at hun var hos nogle jeg kunne stole på 100%.
    Jeg syntes det er langt for 1 udstilling. Man skal også gøre op med sig selv hvad formålet er med St sende hunden afsted.

• #57   28. maj 2011 Palle -selvom klorin-goldens (ja det er altså sådan de hedder herhjemme;o)) er moden pt, er det altså ikke farven der gør at Karinas hund ikke klarer sig fantastisk i DK (og det er på ingen måde negativt ment). En god golden kan osse vinde, "på trods af" at den har farve.

Karina's golden er af amerikanske linier, og det ses tydeligt. Det er ikke bare farven der er anderledes, men osse hundens bygning, pels, hoved (udtryk) mm.
    Det er en helt anden type golden -og altså ikke den der er ønsket herhjemme.

Generelt (og her taler jeg ikke specifikt om Karinas hund) er amerikanerne kraftigere (og det siger jo ikke så lidt, når nu udstillingslinierne i forvejen er eehm... robuste... i forhold til jagtlinier og standarden;o)), mere pelsrige og har et HELT andet udtryk end europæiske goldens.
    -de er typisk mere showhunde en jagthunde. Det er jo lidt det samme man ser med racer med en showlinie og en brugslinie. Showlinierne (ved pelshunde self) bliver overpelsede, kraftigere mm end brugslinierne.
    Den forskel er der allerede på jagt- og udstillingslinier herhjemme. Amerikanerne har bare taget den ENDNU længere, og for mig ligner amerikaneren og europæreren næsten 2 forskellige racer (nogen self mere ekstremt end andre. Der er naturligvis osse eu-linier der ligner amerikanerne lidt og omvendt).

Igen -intet negativt ment med indlægget. Smag er jo (heldigvis) forskellig. Men synes altså ikke det er rimeligt at tilskrive farven SÅ stor betydning. Selvom de ikker er udbredte er der skam gyldne goldens der klarer sig glimrende i udstillingsringen.

• #59   28. maj 2011 Palle jeps, de lyse er in. Men en korrekt golden med farve har nu altså lige så gode chancer som enhver anden golden. Jeg vil tro at hvis man står med 2 præcist lige gode hunde og den ene er lys og den anden gylden, så vinder den lyse. Men en gylden kan altså SAGTENS opnå gåde resultater.

Hvad amerikanerne angår, så er jeg kun tildels enig. Ja det gør det svært når man står som eneste med en amerikaner. Men det gør det altså ikke kun svært fordi typen er lidt anderledes. Det gør det osse svært fordi den ikke lever voldsomt godt op til standarden hvorfor den jo ikke BØR vinde (her taler jeg altså ikke specifikt om Cha cha, men bare om amerikanere;o))

Jeg synes de er smukke som hunde -meget endda. Men som Goldens (altså holdt op mod standarden) er de altså ikke for heldige :o)

• #61   28. maj 2011 Palle -sådan har jeg det så tilgengæld med din race *G*

Jeg er heller ikke retriever-eskpert, og de små detaljer ville jeg heller ikke opdage. Men har da været til tilstrækkeligt mange retrieverdager til nu at kunne skelne forskellige typer:o)

-og så har jeg snydt lidt og fået mig en god bekendt som er retrieverdommer, så vi har kigget billeder/hunde og sammenlignet med racestandarder;o)

• #63   28. maj 2011 Tak allle sammen for jeres svar..

Jeg er stadig her til morgen MEGA stolt af at have fået tilbudet og meget glad over at hun vil have cha cha over til Argentina og vise på en stor udstilling hvor der kun er amerikasnkse golden.. For mig bekræfter det bare at vi har fået en super hund smiley

Jeg ved godt at som det er herhjemme så er det ikke umiddelbart farven der er afgørende, meeeeeeeeeeeeeen desværre så er det de helt LYSE der ofte render med 1 pladsen..

Cha Cha har ikke kun farve men ja de amerikanske linjer ser anderledes ud og det er ikke nemt at stå i en ring med kun 1 amerikaner mod alle de lyse.. men vi er kommet for at blive som jeg hele tiden er sagt.. det kan godt være at cha cha ALDRIG oplever noget STORT men hun vil altid være en vinder i vores øjne.

Glemmer ikke sidste udstilling ha ha ... engelsk dommer og hun var sku til at griner af ha ha .. hun skriver i kritikken : denne tæve ser ud til at have et mere amerikansk type hoved end hvad jeg er vant til at se?????

SELFØLGELIG har hun det.. hun er AMERIKANER... fjols..

Det er lidt sjovt at se at man herhjemme har de ofte meget mørke spinkle golden til jagt og de meget lyse og ofte store som udstillings golden.. De amerikanske linjer bruges både til jagt og udstilling.. der er ingen forskel i bygning/udseende eller farve.. som man ser herhjemme..

Mine svigerforældre har lidt samme problem som os .. de har grand danois af tyske linjer og de står ikke godt overfor en dansk dommer, da man herhjemme desværre er ved at gøre grand danois mere mynde agtig.. SYND OG SKAM for en grand danois er ikke nogen MYNDE...

• #65   28. maj 2011 Tine: ofte er der norske , svenske eller danske dommer ved golden retrieverne.. og det er ikke det bedste vi kan stille ved.. så skulle vi gå efter det så kunne vi slet ikke udstille i danmark..

• #66   28. maj 2011 Majbrit: Jeg siger ikke det er farven der afgør det.. ja hun ser anderledes ud og sådan er det.. umiddelbart syntes jeg vores sidste kritik var rigtig flot, og som andre har sagt så syntes de ikke at hun med den kritik kun var berettiget en 2 præmiering... Det er først og fremmest Cha Cha´s type der ikke er velset herhjemme.. ikke farven.. meeeeeeen lige meget hvad folk siger så er mange dommere vilde med de næsten desværre helt hvide golden i en ring ...

• #67   28. maj 2011 <i>Mine svigerforældre har lidt samme problem som os .. de har grand danois af tyske linjer og de står ikke godt overfor en dansk dommer, da man herhjemme desværre er ved at gøre grand danois mere mynde agtig.. SYND OG SKAM for en grand danois er ikke nogen MYNDE...</i>

Hmm ... men en golden retriever er én, der skal være stor og pelsrig og ekstremt kraftig ??

Undskyld, men er det ikke lidt dobbeltmoralsk, det du skriver der ?

Det er ikke fint, når man "ændrer" en GD til et myndelook, men det er helt fint at ændre Golden Retrieveren, fordi du synes de er kønnere på den måde ?

• #69   28. maj 2011 IPO toseen nej ikke ment på den måde.. konstatere bare af grand danoisen er ved at blive lavet til en MYNDE hvilket den ikke er..

Siger ikke at den amerikanske golden er sådan alle golden skal se ud. slet ikke.. sorry hvis det kom til at lyde sådan..

• #70   28. maj 2011 Maj-Brit he he ok..

Ja det er blevet til 1 flot placering på et skue.. som vi er MEGET glade for men ja der har været lovende og 2 gange very good.

Jep vi kommer til Valby smiley

• #71   28. maj 2011 Vi har også fået anbefalet at sende vores til træning i tyskland.

Men jeg tør simpelthen ikke... Jeg aner ikke hvilken hund jeg får tilbage igen. Vil hun stadig kunne enes med vores chi, vil hun kunne med vores katte. Vil hendes temperament forsat være det samme.

Samtidig skal min hund ikke tilbringe 6 måneder i en hundegård når hun er vant til sofa, seng og putte hver aften.

• #73   28. maj 2011 Karina -hatten af for din indstilling. Flere burde huske på at uanset dommerens bedømmelse, så går de altid hjem med den bedste hund:o)

Jeg synes som tidl nævnt at amerikanerne er utroligt smukke hunde. Jeg mener bare ikke de er smukke goldens (hvis det giver mening).
    Og slet ikke når man så tager deres brug i betragtning.

I den engelske labrador-standard har man tilføjet "fit for function" -det burde flere af standarderne have synes jeg.
    Det betyder jo at man netop skal undgå enhver form for overtypning der vil gå udover hundens arbejdsduelighed:o)

• #74   28. maj 2011 Maj-britt: Ved godt skuer ikk er noget, men er stadig meget glad over at hun blev BIS 3 hvalp smiler

Men ja skuer er godt træning og hyggelig óg lærerig det er jeg enig i smiley

For os var det vores anden gang vi var i en ring og det var da vildt dejligt at opnå det for os selvom det BARE vare et skue :O)

• #76   28. maj 2011 Majbrit: ved hvad du mener smiler smiley

• #77   28. maj 2011 Godt for jeg villeikke fornærme dig syntes bare hun så "forkert2 ud:-)9
    jeg kan godt forstå du bliver stolt og det jo ikke ens med du har tænkt dig at gøre det

• #78   28. maj 2011 Karina, din hund ser dejlig ud, så kan godt forstå dine betænkeligheder - vil sige, at alle titler tilfalder opdrætteren hvilket du nok ved ? Har haft en basenji i halvpart med dens tyske opdrætter, der ville udstille tæven og være borte i 2 uger, hvilket jeg kunne acceptere - Han kom og togtæven med og rejste til Rumænien, Østrig og flere andre lande, hvilket jeg synes var mange på 2 uger, der blev til 3 uger - da tæven kom hjem med mange pokaler og titler havde hun tabt sig 3 kg, var dødtræt og ændret karakter bl.a. ved, at hun ikke kunne sammen med min anden tæve som hun sloges med - og da jeg spurgte hvordan hun havde boet fik jeg at vide, ihhh, jamen ligesom vore egne - og det var i et bur i 3 uger ! Et par uger efter tæven var kommen hjem skulle vi ud at køre og tæven sad alene i sit nye bur, der i løbet af 10 minutter blev ødelagt og hun var ude af det - det var aldrig sket før - Jeg var meget ked af at have stolet på opdrætterne af min basenji tæve, der også blev aggressiv overfor familien - dette er min historie om hvordan det gik Kira og jeg håber du tænker dig rigtig godt om hvis du beslutter dig at sende din hund til Argentina - titlerne er til for nogle opdrætterne, ikke ejerne, desværre ..........

• #79   28. maj 2011 Pia: det er da ejeren der får titlerne og pokalerne.... Jeg har ikke opdrættet Qline, men alle hendes titler tilfalder mig og jeg har selv betalt for at få dem registreret og diplomerne er udskrevet i mit navn.

• #81   28. maj 2011 Mai-Britt lige præcist - man ved hvem, der er opdrætter, men ejeren ? synd egentlig, men sådan er det jo - nå, så du mener at en corgi vinder WDS i Paris 2011? ;.))

• #83   28. maj 2011 selvfølgelig får opdrætteren æren af at have opdrættet hunden, men jeg får da også min ære i at hunden er holdt i godt kondition, er kommet til de rigtigte udstillinger osv.... det er på min hjemmeside, man kan læse om hundens bedrifter - men selvfølgelig er der også opdrætter der skriver om deres opdræt.
    Men jeg får stadig kommentar fra udenlandske boxer-elsker, om at det er en smuk hund jeg har osv - så jeg følger da ikke jeg går glip af det mindste.
    Ja titlerne er hundens, men jeg ejer jo hunden smiley hun tilmelder jo ikke sig selv udstillingerne... eller sender penge til de forskellige kennel-klubber for at få titlerne registreret.

så nej, men føler bestemt ikke jeg går glip af noget - så var der jo heller ikke nogen der gad udstille hunde som de ikke selv havde opdrættet.

• #85   28. maj 2011 Det er rigtigt, at det er opdrætterns navn der kommer frem via hunden, men det betyder jo ikke at ejeren ikke er med i det spil. Opdrætteren får bestemt gratis reklame for sit opdræt, men ejeren synes jeg nu ikke blever glemt og at sige at titlerne er til for opdrætterne, er noget fis - så ville vi jo ikke udstille hunde købt hos andre.

• #88   28. maj 2011 Ulla: selvfølgelig skal de det, men det betyder altså ikke at hundens titler kun har betydning for opdrætteren.

Maj.Britt: nu er det at kigge på hundeweb, jo noget ensporet når det gælder dette område. Jeg kender da boxerejer, som ikke selv opdrætter og de bliver da husket for de hunde de ejede, som gjorde det godt... og ikke kun opdrætteren.
    Det er og bliver noget fis at sige, at titlerne kun er for opdrætteren og ikke for ejeren.... når en hund feks opnår en titel på en udstiling, så er det ejeren folk løber hen til og gratulere... bagefter så gratuleres opdrætteren, hvis denne er til stede. Jeg her bestemt blevet gratuleret når Qline fik sine titler... og det er opdrætteren også. Det er også mig som ejer, der giver en øl til dem vi kender på dagen - det er ikke opdrætteren.

• #90   28. maj 2011 Nu er der jo ikke alle mulige racer der interesser alt og alle.... det hvor en title betyder noget, er jo inden for ens egen race og der ved man hvem der er ejer og har ført hunden frem til dens titler... og derfor mener jeg ikke at opdrætterne af min hund har taget noget fra mig.

• #91   28. maj 2011 ingen tager noget fra nogen, tværtimod giver DU noget til opdrætteren hvilket er prisværdigt, men om 20 år husker man kun opdrætteren af hunden - iøvrigt een af grundene til jeg gerne så, at man kunne tilføre eget kennelmærke (altså de der har et) på stamtavlen så man kunne se hvem, der ejer hunden - men af een eller anden grund må man ikke dette i Danmark, modsat Norge, Sverige, Finland osv ........ nå, det var lige et sidespring, men noget man måske bør have i tankerne -

• #93   29. maj 2011 Palle, jeg må indrømme jeg blev meget overrasket over den stand Kira var i da hun kom hjem igen - og det var kun fordi opdrætteren på sin hjemmeside kan skrive at Kira nu også er den og den champion, hvilket jeg faktisk er totalt ligeglad med - havde hellere haft en hund, der kom ud og hjem i samme stand, - men jeg ser også at de presser deres egne hunde meget hårdt "bare" på grund af titler - for nogle gælder alt for at vinde og så tilsidesættes hundens tarv - og det er meget, meget trist - nok een af grundene til jeg ikke savner udstillingerne så meget længere -

• #94   29. maj 2011 Pia: det passer så heller ikke.... når min kæreste fortæller om hundene til bage i tiden, så ja, så nævner han kennelnavnet på hunden... MEN har nævner også hvem der ejede hunden, i rigtig mange tilfælde....

• #96   30. maj 2011 Maibritt tænkte jeg også ang egen race .......... og Platugle, det jeg skriver er korrekt - er lidt ked af at du hele tiden korrigerer mig -

Kommentér på:
Sikke et tilbud at få.. wow

Annonce