597 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Agility - Så skete det endelig Agility - Så skete det endelig

Jeg har i 11 år drømt om at starte til agility, og for 1 uge siden startede jeg endelig til det! (med hund - Jeg har været hjælpetræner / føl på et agilityhold i 9 måneder....)

Tirsdag d. 3/1-2017 startede My til agility træning i Dansk Agility Forening, hvor hun tidligere har gået til hvalpetræning, og holdte så en pause fra træningen pga. hendes knæoperation mm.

Vores første agility træning hos DAF forløb rigtig godt. My gjorde hvad hun skulle - hun kunne tage tre forhindringer ad gangen, som var det maksimale denne aften. Det var spring, spring, tunnel, og spring, spring, flyv.

Her. d. 08-01-2017 besluttede jeg mig for at tage nogle forhindringer frem som jeg købte sidste år. My og jeg trænede i 15 minutter i haven, og det gik bare super godt! (synes jeg selv)

Se videoen nedenfor - eller på min profil. smiley

Jeg glæder mig til i aften, hvor vi skal af sted til træning for 2. gang.
Så ved I det! smiley

https://www.youtube.com/watch?v=JCC35dSO9vg

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Agility - Så skete det endelig
  • #1   10. jan 2017 Det ser fint ud smiley I skal nok blive til noget på agilitybanerne

• #2   10. jan 2017 Tak smiley

• #4   10. jan 2017 Ja det må den gerne. Det var ikke i en så slem grad, og knæet sidder som det skal nu. Det er dér ingen problemer med.
    Men det er selvfølgelig på egen risiko som alt andet.

Vi er ved kiropraktor hver 4.-6. Måned, så der bliver både forebygget og behandlet eventuelle skader. smiley

• #5   10. jan 2017 Det ser hun ud til at klare flot - dejligt at du kom igang.

Jeg gik også alt for mange år inden jeg tog mig sammen, men har da gået til det i et halvt års tid nu smiley

• #6   10. jan 2017 Det ser super fint ud, der er allerede masser af fart på!
    Gik også til agility med Saga i 2 sæsoner, men divaen gider ikke at løbe, så det tog altid en halv menneskealder at komme igennem sådan en bane, med de små ben i gåtempo smiley smiley

• #7   10. jan 2017 My elsker at løbe, springe og gå på ting. Hun er skabt til agility, skulle man tro.. smiley

Angående hendes knæ, så er hun en hund, der hellere skal leve nogle få år med fart på, end 15 år med ro. Så jeg er indstillet på, at hun måske får slidgigt i en tidlig alder og måske skal herfra tidligere end "normalt". Mellem hellere dét, end at hun ikke kan få brugt sin krop.
    Hun egner sig ikke til rally / lydighed. Det er prøvet.

• #8   12. jan 2017 Hvor ser det fint ud, og fin lille hund, prøv at ligge godbidderne i en skål så hun lære at løbe frem over forhindringerne alene du starter selvf. bagfra med tunellen og arbejder dig baglens, det er vigtigt at hun fra starten af lære at arbejde selvstendigt frem således at det ikke er din fart på banen der bestemmer hastigheden. håber det giver mening, ellers vil jeg gerne sende nogle ideer. men igen det ser fint ud
    mvh
    Tom

Kommentér på:
Agility - Så skete det endelig

Annonce