{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
745 visninger | Oprettet:

Desperat!!!!! Mangler et fif {{forumTopicSubject}}

Hvad gør man ved en hund, der bliver ved med at hoppe op og bide (for sjov/i leg) i tøj og fingre og hår.
Hun er umulig at stoppe. Forstår udemærket ordet nej, men hun mener ikke det gælder når man hopper op og bider.

Jeg har prøvet mange forskellige ting. Måske er der nogle der ligger inde med lige præcis det fif der virker for mig og min hund.
Glæder mig til at høre fra jer.
Anne

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Desperat!!!!! Mangler et fif
  • #1   13. nov 2006 Der var en forleden der sagde at man skulle pive så højt man kunne når det skete.. Jeg prøvede så på Shanti og søreme jo, det virker her hjemme smiley

• #2   13. nov 2006 Det eneste der nok virker er at ignorere hunden fuldstændig. Sig ikke nej eller noget som helst, vend dig væk. Så burde den snart finde ud af at alt leg/kontakt stopper når man bider, og så er der jo ikke noget ved det.

• #3   13. nov 2006 MT god ide

• #4   13. nov 2006 Caiser har det med at hoppe rundt om mig udenfor - så har fået et fif der virker. Tag ren opvaske bøtte og fyld med vand - når de så laver det trick så sprøjt den i hovedet og gå smiley

• #5   13. nov 2006 Apollo var også en lille bandit da han var yngre og han gjore det når vi var ude at gå og ville stoppe op for at snakke med nogen.
    Vi lærte at smide godbider ned på jorden og ligesom aflede ham fra hans dårlige vane. Det skulle gøres med det samme han viste tegn på at ville begynde og så skulle vi have afsluttet samtalen inden han var færdig og gå vidre som om der ikke var sket noget. Du kan da prøve det virkede på Apollo ;O)

• #6   13. nov 2006 din hund er meget glad så derfor gør hun det:). . . Men kender det selv for min golden bider mig nogen gange i benene hihi. . . Men det skal jo stoppes:)

• #7   13. nov 2006 Måske skulle jeg lige prøve at skrive hvad jeg har prøvet:

- Ignorere. Det går også til en vis grænse. Problemet er at hun ikke stopper. Og når man så har fået rykket en stor tot af sit lange hår af, når hun lige akkurat får fat i skindet på overarmen, eller blusen er rykket i stykker, så er det altså svært at lade være med at reagere.

- Pive. Resultat Det var da en sjov lyd mig ejer kunne lave. Gad vide om der kan komme andre lyde hvis jeg prøver noget andet.

- Bide igen: Så er det hendes tur til at pive. Det får hende bare endnu mere op på mærkerne og mener bare det er en del af legen.

- Lukke væk. Hvis jeg lukker hende væk når hun begynder. (uden at jeg siger noget) begynder hun at gø. Lukker jeg hende ind igen når hun holder op med at gø fortsætter hun hvor hun slap.

Holde i halsbånd - Råd fra adfærdskonsulent. Holde hende i halsbåndet og ignorere hende. Hun kæmper som en gal for at slippe fri. Hvilket resulterer i blå mærker på min underarm. Det er den hun kan nå. Når hun så bliver rolig og sætter sig afventende og jeg efter lidt tid slipper. Så er hun klar til en tur mere.

Binde hende - Denne metode bliver brugt for tiden. Hvis hun begynder på sit pjat (ofte når jeg sidder i sofaen) tager jeg fat i halsbåndet uden at sige noget og binder hende i en hundesnor til radiatoren så hun ikke kan nå mig, men alligevel har bevægelsesmulighed. Når hun affinder sig med situationen og lægger sig roligt ned roser jeg hende rigtig meget og giver hende en masse opmærksomhed. Når hun har ligget lidt tid løsner jeg hende uden at tage mere kontakt end højest nødvendigt. Det kan godt være jeg skal gøre dette op til 3 gange i løbet af en aften, før hun falder helt til ro og kan ligge i stuen uden at være bundet. Det kan så sagtens gentage sig dagen efter.

Når min mand er hjemme opfører hun sig som den mest velopdragne hund og kunne aldrig finde på at starte sine julelege

Er der håb for mig og min hund.

• #8   13. nov 2006 Er det din mand der træner med hunden ?
    Måske skulle du begynde til træning.

De fleste mænd har 50 % forærret i og med at de har en dybere stemme. Prøv at sige nej med en dyb knurrende stemme.

Hvis Taco bliver for vild, så knurrer jeg ad ham og så lusker han af...

• #9   13. nov 2006 hmm. . . efter din uddybelse synes jeg at det lyder som om at hun ikke har respekt for dig men kun din mand. Og derfor gør hun de ting imod dig

• #11   15. nov 2006 det handler om at hun ikke respecktere dig.... du er nød til at sætte en græne som hun VIRKELIG forstår...!!! du kan blive nød til at ære hård ved hende.... men du kan jo også prøve at rose hende når hun ikke gør det.... give hende rigtigmeget opmærksom hed når hun er sød... men det ligger altså til racenar tage fat i folks håndled og ligende... det er jo kun for hyggens skyld men det er jo lidt træls.... ved ik om det kan hjælpe

Kommentér på:
Desperat!!!!! Mangler et fif

Annonce