Hvalpebid {{forumTopicSubject}}
Hvad er jeres bedste råd til en hvalp der bider?
Han er kun 9uger, men synes hans bid tager overhånd.
Har accepteret han ikke kan være i nærheden af vores dreng endnu. Da han bliver helt kulret, da han jo tror det er en anden hvalp. Tramper rundt på ham, bider sig fast i fødderne (så snart han kan komme til) og bider efter hovedet.
Og har accepteret han bider som en del af leg (siger auuw og ignorer ham)
Men det er konstant han bider mig! Han opsøger mig og bider i alt han kan få fat i.
Min mand mener man skal skælde ud, men kan læse det ikke er optimalt?
Og kan simpelthen ingen steder finde råd om hvad jeg gør, når hvalpen bider og det er den der har opsøgt mig og ikke omvendt.
jul 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
Det er en rottweiler så han kræver jo meget aktivering. Er bare lidt urolig over at det ikke kun er ved leg han bider, men at han direkte opsøger mig? Især da han ikke opfører sig sådan med min mand.
Han lystre mig ellers fint og slipper sko eller lign med det samme han får at vide det ikke er hans.
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 174 Svar: 1.938
har du prøvet at træne ro, rolige aktiviteter?
jul 2016
Er egentlig helt rolig ved rottweileren, det er en skøn race. Men det er første gang jeg har en hvalp (manden er erfaren på det område) og kan mærke jeg er usikker på opdragelsen. Tænker at starte til hvalpetræning så snart der er holdstart efter ferien.
Vores dreng er ca et halvt år så han er jo lige lille at lege med endnu, så de får lov at lege når jeg sidder så jeg kan nå begge, så K vender sig til vores søn uden at få trådt for meget på ham. Er ikke bekymret for at de nok skal finde ud af det sammen
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.822
jul 2016
Vi arbejder på en nej-kommando så den skal bare bruges på dette område også så.
Kunne aldrig finde på at bruge metoder som dem du nævner Maj-Britt, så bare rolig
Tror bare jeg skal stoppe med at læse på emnet og følge intuitionen i stedet for. For det i skriver virker jo dejlig logisk
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Man kan også pive op. Det hjælper ved nogle hvalpe, men ved andre gør det kun bideriet endnu sjovere og til mere af en leg, så det er en vurderingssag.
Til sidst: Konsekvens, selvtillid og tålmodighed, tålmodighed... som du selv siger, så er han kun 9 uger, og den slags ting kan godt tage tid.
jul 2016
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 84 Hunde: 9 Emner: 524 Svar: 12.756
Hvalpen skal bare lære en "nej-kommando", som betyder "Stop det, du er i gang med", og den kommando skal indlæres ligeså positivt og roligt, om fx. sit og stå
For selvfølgelig vil der indimellem være ting, som bare IKKE er ok, og adfærd, som man er nødt til at mindske.
Indtil han har lært at respektere et nej, kan det være en idé, at have halsbånd på ham, så når han kommer for at bide dig, så tager du stille og roligt fat i halsbåndet og holder ham væk fra dig.
Ros ham stille, når han falder til ro, og slip ham.
Hvis han forsøger igen - så gør du det samme igen...
nov 2008
Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 435
Hver gang han gjorde det, så gav vi ham et stykke legetøj i munden.
Han stoppede hurtigt med og bide i os.
okt 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 46 Svar: 231
Hvalpebid