Hund hyler og piver {{forumTopicSubject}}
Hej
Sidst jeg skrev var det om hjælp til alene hjemme træning med min snart 5 årige cocker spaniel.
Nu ligger landet sådan, at bare han kan høre at jeg tager sko på og/eller jakke eller hører nøgler så begynder piveriet. Ikke bare lidt, men han hyler virkelig højt nogen gange, og tripper for at komme ud ad døren. Hvis det stod til ham, så skulle han ud ad døren FØRST, gerne med 100 km/t.
Har prøvet at ignorere ham indtil han er stille, men det tager gerne mindst 30 minutter...
Når vi kommer ind igen fra tur, og jeg beholder overtøjet på, kan jeg godt gå ud, uden han piver. Han har nogle gange bare ligget i sin kurv, eller stået og kigget på at jeg går, og han virker lidt ligeglad.
Men min kæreste og jeg ved ikke hvad vi skal gøre, og det er forfærdeligt at skulle ud på en dejlig morgentur kl 6-7 stykker om morgenen, og så skulle høre på den larm...
Håber i kan hjælpe
jun 2016
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 23
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.202
Ellers gør som de andre skriver, på med tøj 100 gange uden der sker noget..
jun 2016
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 23
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.425
Start med bare at få ham til at sidde der MANGE gange i løbet af dagen, og beløn ham for at blive siddende (helst uden du skal stå og sige bliv til ham igen og igen)
Han skal vælge at blive siddende, indtil du giver ham fri - og skal belønnes for det.
Gå lidt væk fra ham - gå tilbage og beløn - gå lidt længere væk - gå tilbage og beløn - gå hen mod jakken - gå tilbage og beløn - osv.
Små bitte skridt af gangen, så han forstår, hvad du ønsker, og får masser af succes.
Hvis han rejser sig - så guider du ham bare stille og roligt tilbage igen - får ham ned i en sit - belønner, når han har siddet lidt (så han ikke får lavet en kæde ud af, at han rejser sig, sætter sig igen, og får en guf)
Byg det nu stille og roligt op, indtil du faktisk kan tage både jakke og sko på, og han stadig bliver siddende.
Det udløsende signal kan være, at han får snoren på, og SÅ er i klar til at gå.
Giver det mening?
Hund hyler og piver