Konkurrence Konkurrence
Ja, så er det i morgen, at slaget skal stå.
Jeg træner med Luna i DcH i Køge. I morgen er der kredskonkurrence. Vi har en halv oprykning, så SKAL bare bestå i morgen, så rykker vi op og er B-hunde
Men vejret ser ikke ud til at være helt med os.. Lidt skidt når vi er til fods (en gåtur på 50 min) og der ikke er noget læ for vind og vejr..
I april deltog vi også i en kredskonkurrence.. Det haglede, regnede, stormede, regnede, haglede lidt igen og stormede.. Indtil det hele var overstået, så skinnede solen. Vi bummede det meste..
Hvis vi ikke består i morgen, så skal vi bestå 2 gange til næste år..
Så kryds fingre for os og håb på at det i det mindste holder tørvejr...
Nå ja programmet...
Vil tro det er nogenlunde denne rækkefølge:
Lineføring (det er vi ikke gode til)
Sit og stå
Så venter vi på at alle bliver færdige med den omgang..
Så er det
Rundering (mmm bortset fra at hun ikke gøer er det ok)
Dæk
Apport
Så venter vi lidt igen og slutter af med
Spring - tilbagespring (nix.. kun hvis jeg sætter xtra kommando på)
Feltsøg (uha det er vi gode til)
Ventetid kommer helt an på hvor mange deltagere vi er.. Der kommer folk fra flere andre kredse.. I april mener jeg vi var 57 i alt
apr 2006
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 3 Svar: 16
held og lykke i morgen og krydser da også lige fingre for at i for godt vejr i morgen
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.219
Samtidig beder jeg også om godt vejr - for det gør ofte alverdens forskel.
Håber at høre godt nyt i morgen.
Hilsen Gitte
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Hvorfor skal i gå?, har du ikke cykeltraileren til Luna-musen
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.800
Jo René det har jeg.. Men øh vi har ikke fået øvet at hun er i den.. (her skulle så være en rødmende smiley)..
Katten har det med at gå og tisse i Luna's ting i øjeblikket (og her en rullen med øjnene smiley), så jeg har ikke turde have vognen "slået op".
Vi plejer at gå derud, så det er ikke et problem. Det er mere hvis det regner og sådan..
jan 2005
Vi skal "bare" have minimum 110 point..
Hun kan godt tingene.. Så vi skal bare have vejret med os.
jun 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 338 Svar: 3.686
Kender godt følelsen inden en konkurrence!
Mht. rundering: Du kan blive overrasket. Mille har aldrig gøet af en fig. til konkurrencer, men i juni gjorde hun det, og derefter fløj jeg på den lyserød sky hele dagen, også selvom det ikke blev til mere end 90 point i alt ;o)
jan 2005
Tusind tak:-)
Ja men det tog Luna 2½ år at forbinde kommandoen halse med at gø, så jeg forventer ingen mirakler *GG*
Hun er blevet bedre, men skal stadig lokkes lidt.. Og det gør figuranten i morgen jo ikke..
Nå, må hellere tøffe ind i seng og se lidt tv inden jeg skal sove.. Skal op kl 6.15
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.375
Hilsen Lise
jan 2005
Men det gik helt af hø til...
Som I nok har set, har det været et rigtig møgvejr.... Nå, det er bare en dårlig undskyldning
Vi er 40 c-hunde og bliver delt op i 3 grupper. nr- 1-13, 14-28 og 29-40.
Vi har nr 30, så skal starte som nr 2 i 2. gruppe. Dvs vi skal starte som nr 1, for nr 29 er en løbsk tæve, så den skal starte til aller aller sidst.
Vi skal så starte med apport, spring og dæk.
Apport: jeg kaster, Luna løber ud.. snuser og går et par skridt videre... jeg giver ekstra kommando og hun står bare og kigger på mig.. Da dommeren siger tak, tager hun apporten og kommer tilbage til mig.. 0 point ud af 20 mulige
Spring: hun løber bare ved siden af springet... (ikke en overraskelse for mig) 0 point ud af 15 mulige
Dæk: Ok og fuld point: 15
Nu ved jeg godt at vi ikke kan bestå.. Vi skal som sagt have minimum 110 (ud af 150 mulige) og der er allerede røget 35
Så står vi ellers og venter små 2 timer og skal så i gang med lineføring og rundering.
Lineføring: Jeg har for stram snor og Luna er for langt fra mig.. Hænger lidt efter i vendingerne.. Og så bider hun i snoren (leg/rusken) i løb.. Højst usædvanligt.. gør hun ellers aldrig) 10 ud af 20 mulige
Rundering: Luna løber ud til figuranten og bliver derude.. Stående og desværre hopper hun op, lige da hun kommer derud og gi'r ikke hals (vidste jeg godt hun ikke ville) 7 point ud af 20 mulige
Og efter en masse mere ventetid, og en masse sludren med Vibeke, der er kommet i mellemtiden, er det vores tur til feltsøg, stå og sit.
Feltsøg: Luna løber ud, finder genstanden, tager den og SÅ skal vi da lege... Står ude i feltet med genstand i munden og et fræk blik i øjet.. Hun smider genstand og samler op igen, og igen står der leg i øjnene.. Jeg giver extra kommando, men løbet er kørt.. 0 point af 20 mulige (fandens også.. sidste gang fik vi fuldt hus der!!!)
Stå: Luna hænger i opstarten (når vi går ud til pind - fri ved fod) men bliver stående og jeg går tilbage, vi står lidt, jeg siger plads og begynder desværre at rose, før Luna har sat sig (så hun vipper bagdelen op igen) og inden jeg har fået snor på. STORT FYYYY til moar.... 12,75 ud af 15 mulige
Sit: Luna hænger igen i opstart, men sætter sig og bliver siddende.. 14,25 ud af 15 mulige
69 point ud af 150 og et minimumskrav på 110, det er bare ikke godt nok!!!! Af mor her altså.. Luna gjorde hvad hun kunne udfra hvad jeg sagde.. Det er vist en OMMER
Men jeg fik en masse tips og ideer som jeg skal i gang med at arbejde med..
Og så tager vi til Nivå om 3 uger og prøver igen.
Og selvfølgelig... Luna er stadigvæk mit kæreste eje, og det er som sagt mig, der har bommet her..
Men for pokker, jeg har brug for en bil.. Det er sgu synd at hun skal gå ude og vente i det her vejr...
jan 2005
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
Frit søg : 0
Man får point for søget for sig og genstanden for sig...
Hvis hun har set ud som om hun har søgt, skal der gives point for søget...
For at få point for genstanden skal hunden mindst påvise.. Når hunden samler genstanden op, så er der da ihvertfald påvist....
Jeg tror du er blevet snydt lidt, men det er jo desværre stadig ikke helt nok.. Hvis du lå lige under 110, så ville jeg have klaget over bedømmelsen af frit søg. Det kan man nemlig godt, ligesom man kan hvis man mener der er givet for få point... Det er ikke sikkert man får medhold, men man kan jo altid prøve, hvis man føler der er dømt uretfærdigt..
Mvh. Tina
jan 2005
Ja min fejl.. Vi fik 10 point for søget (mener jeg.. papirerne er derhjemme)
Men vi lå langt under de 110 så ingen grund til at klage...
Vi prøver igen på søndag i Næstved:-)
Konkurrence