1.313 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Agility, her kommer jeg! Agility, her kommer jeg!

Det siger Lucky smiley
Han er blevet så dygtig.
En dag for omkring et halvt år siden besluttede jeg mig for at prøve at springe med Lucky.
Jeg tog de redskaber jeg lige kunne komme til (to havestole og 2 kostestænger)
Vi startede på omkring 20 cm, og nu springer han omkring 80 cm! smiley
Er så stolt af ham, og vi skal helt klart starte til agility efter sommerferien smiley
Springer i også med jeres hund/ hunde? Og hvor højt springer de? Og har går i til agility? Hvordan er det? Kom gerne med billeder smiley
Bare kom med alt input i har lyst til, som har med emnet at gøre smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Agility, her kommer jeg!
  • #1   2. jun 2015 Lige nogle flere billeder smiley

profilbillede
  • #2   2. jun 2015 smiley

profilbillede
  • #7   2. jun 2015 Jeg kan godt forstå at du må være stolt af, at i kan springe højere, men det er faktisk en stor misforståelse - så højt bør man slet ikke springe med hunden; det handler ikke om at springe højt og det vil du helt sikkert også lære, hvis du starter til agility.
    Du kan nemlig komme til at skade ham, hvis du springer for højt, så hav lige det med i baghovedet og vent med at springe til i starter til agility, hvor i kan lære det på den korrekte måde, så du ikke kommer til at skade din hund smiley

• #8   2. jun 2015 Det er et meget højt spring for en hund på denne størrelse.
    Højeste spring jeg ummidelbart kender er en meter og det er ved IPO træning. Disse spring øves få gange, da de belaster hunden. ofte under træning bruger man spring der er lavere, for at mindske belastning.

Du skal ned i højde for din hunds skyld, ellers risikerer du trælse skader på sigt.

Kanon ide med at begynde til en form for organiseret træning. Så lærer både du og hunden en masse om god træning.

• #9   2. jun 2015 Han kan altså sagtens springe over det, og ellers falder pindene bare ned, de lægger løst smiley

• #10   2. jun 2015 Det handler ikke om at han kan springe over det - selvom han ikke knækker sammen efter springet kan det på længere sigt skade din hund og vil gøre det. Så jeg ville holde inde med springningen indtil i starter til agility, hvor i får lært at gøre det på den rigtige måde. Du vil jo gerne beholde din hund i mange år endnu smiley

• #12   2. jun 2015 Og i gennemsnit springer jeg kun med ham 1 gang om måneden smiley

• #14   2. jun 2015 Jeg kan godt forstå, at du vil forsvare det, men det ér skadeligt. Jeg sprang selv HØJT og bredt med min hund da jeg var yngre, jeg vidste ikke bedre, og jeg fortryder det så meget. Lad være med at lave samme fejl som mig smiley
    Du skal NOK komme til at springe når i starter til agility - pointen er, at i lærer at gøre det på den korrekte måde, så hunden heller ikke bliver skadet. Er det ikke fedest? smiley

• #17   2. jun 2015 Det var meningen at dette skulle være en glæde tråd. Men det bliver den så åbenbart ikke, så jeg tror bare at jeg sletter den smiley

• #19   2. jun 2015 Tænkte nok at den ville blive slettet..
    Men du skrev "Bare kom med alt input i har lyst til, som har med emnet at gøre" - mente du ikke det? Folk skriver jo bare for at sige, at vil du have din hund mange år endnu, så vent med springningen indtil i starter til agility smiley

• #20   2. jun 2015 Istedet for at slette tråden,læs hvad erfarne hundemennesker fortæller dig,de vil jo bare dit hunds bedste.. Og vi skal alle lære hele livet smiley

• #21   2. jun 2015 Jeg læser hvad i skriver, og vil tage det til mig, men bare lige så i ved det, så:
    1. Stængerne falder ned hvis han rammer dem
    2. Han kan selv bestemme om han vil løbe udenom eller ikke, så hvis han fx ikke får nok fart på eller andet, så løber han bare udenom
    3. Han gør det frivilligt, jeg trækker ham ikke over eller presser ham på nogen måde....

• #22   2. jun 2015 Folk skriver det jo ikke for at kritisere dig, men fordi det er bevist, at sådan noget springning skader hunden. Hunden ved IKKE selv, at det belaster den.
    Den ville jo også æde en pose foder hvis den kunne komme til det, så det går altså ikke helt at sige, at han springer frivilligt.

Det er IKKE for at være nedladende over for dig, men fordi at du meget vel kan komme til at skade din hund OGSÅ selvom den springer frivilligt og pindene falder ned. Det handler om landingen smiley

• #23   2. jun 2015 Det virker bare som om han elsker at springe så højt... smiley

• #25   2. jun 2015 Dét kan jeg sagtens forstå. Det virkede det også til, at min hund gjorde, da jeg sprang højt og vildt med hende! Men hunden ved jo ikke selv, at det er skadeligt for den, skal du huske smiley
    Så derfor bør du tage ansvar for hunden og passe på, at den ikke kommer til skade.

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 298
    #26   2. jun 2015 børn elsker også slik, men deres "ejere" sætter også begrænsninger fordi de ved bedre. Netop det samme som du skal tænke på med din hund, den ved ikke hvilke skader den kan pådrage sig, det er dit/dine forældres ansvar at undgå disse smiley

Du har jo ikke gjort noget skadeligt bevidst, men nu hvor du ved bedre, så undgå de høje spring

• #30   2. jun 2015 Den hund vil have det fuldt ud lige så sjovt med at springe 40 cm og det vil nedsætte risikoen for skader betydeligt. 100 cm er alt for højt; din hund er ikke en hest og nedslaget fra et så højt spring er hård kost for hans skuldre og albuer. Og nej, langt de fleste hunde siger ikke selv at de synes det er forhøjt. De har en fest med det. Det er os som ejere der har ansvaret for at skal passe på dem og sørger for at de ikke kommer til skade eller bliver slidt uhensigtsmæssigt!
    Agility er ski**skægt for både hund og ejer og man bliver bidt af det. Men som andre siger så er det at springe næsten den mindste del af det; det handler meget mere om 'handling', lydighed, præcision og hurtighed. Så se at få plads på et hold med ham efter sommerferien, så du får lært det ordentligt fra bunden af. Du skal dog nok til at ringe rundt allerede nu for der er rift om pladserne langt de fleste steder smiley
    Jeg vil anbefale at i får hunden HD og AD fotograferet inden, da en hund med en af disse to skeletlidelser i mere end meget mild grad IKKE bør dyrke agility.

• #31   2. jun 2015 Min sheltie på 10 md. Elsker at springe over noget i skoven, men er det for højt springer han ikke, det kan vel ikke skade ? , han går på Små træstammer i skoven, for at træne balance, og så har han et skateboard, han kan stå på hjemme i stuen, er disse ting skadeligt for ham, vi starter til agility sidst i juli , når han bliver et år

• #33   2. jun 2015 Jeg træner ikke spring, det er når han er løs i skoven, de andre ting vi laver, er vel god træning,

• #34   2. jun 2015 Dejligt at du nyder at træne med din hund og at du vil starte til agility med ham smiley Men som de andre siger er højden lige i overkanten. Din hund elsker sikkert at springe, men jeg tror faktisk at han er ligeglad med hvor højt han springer (det er min hvertfald.

Vi springer med en lille hund ca. 25 cm, og bare man ændre højden til 35 cm, kan jeg mærke at det udfordre min hund mere. Det betyder ikke så meget hvis man springer ét spring der er aalt for højt, men hvis man gør det for ofte kan det virkelig skade hundens krop på længere sigt. Så sørg for at springe flere lave spring i stedet for at springe "højdespring" med din hund smiley

• #35   2. jun 2015 Min chihuahua og jeg starter til agility efter sommerferien. Lige nu er hun 7 måneder og går til lydighed / optakt til agility og rally. Hun har potentiale indenfor begge dele, men jeg vælger agility og træner lydighed der hjemme samt med politihunde foreningen.

Lige nu springer hun det laveste bum til træning en gang i ugen, og har ikke sprunget højere til træning, hvilket hun heller ikke kommer til før hun er over 1 år gammel.
    Derudover kan hun alle andre forhindringer, dog har vi endnu ikke prøvet vippen.

Vi træner ikke spring her hjemme. Det er der ingen grund til efter min mening.
    Der hjemme træner vi primært slalom og bliv.
    Der er meget mere i agility end blot at hunden springer. Der er mange teknikker som man skal vide og have styr på - både hund og ejer.

• #36   2. jun 2015 Agility er skide fedt - Men det handler ikke om at springe højt. Mange sætter endda springene lavere end målene er til stævnerne, fordi springning slider enormt på hundens ben smiley Og der er ingen grund til at springe fuld højde hver gang til træning.

Små spring og så træn din handling i stedet smiley

• #37   2. jun 2015 Det er nedfaldet der er hårdt for hunden.
    Som uvidende tænker man ikke over det, men det slider på hunden og det kan også skabe akutte skader.

Tonen kan være hård fra nogen af de gamle rotter herinde - men mange af dem har altså styr på deres "shit" smiley

Det har ikke noget med om du presser hunden. De fleste hunde vil gøre alt for sin ejer, det er bare ikke sikkert at det er hensigtsmæssigt, og man bør derfor tage sit ansvar som hundeejer - for du ved bedst.
    Prøv at se det fra et andet perspektiv. 1 meter er godt og vel dobbelt så højt som hunden selv er, forestil dig selv at skulle fra 2 gange din egen højde - gentagende gange smiley

Jeg har selv en hund der er svært glad for at springe smiley

• #38   3. jun 2015 Prøv at se denne video. Læg mærke til slowmotion når en hund lander. Det er SINDSYGT hårdt for hundens forben. Det er derfor at mange agilityhunde på højt plan ofte har "gamascher" på forbenene. Jeg går selv til "hyggeagility" med mine labradors og de springer samme højde som de mindste på holdet, som er gårdhunde. Hvorfor skulle jeg risikere at smadre deres ben, når det kun er "for sjov og hygge"?:

https://www.youtube.com/watch?v=-IOk17wpSm0

• #39   3. jun 2015 Rigtigt, når det kun er hyggeligt samvær med hunden, og ikke på konkurrence plan, er det da dumt andet.

• #40   3. jun 2015 Jeg går til agility med min... og har da planer om at deltage i konkurrencer på sigt,....
    Hun er 14 mdr og springer hele 20 cm smiley

pas nu på din hund TS... du skulle gerne have den i mange år endnu smiley

Kommentér på:
Agility, her kommer jeg!

Annonce