{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
716 visninger | Oprettet:

Chihuahua træning :-) {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley
Er der nogen der har nogen råd til hvordan man vænner sin chihuahua hvalp til andre mennesker og ting? Når jeg går med hende og der er nogen der gerne vil hilse på hende gør hun af dem og gemmer sig ved mig. Der er overhovedet ikke noget problem vis hun er oppe ved mig så siger hun ikke noget til dem. Og vis hun ser store busser eller lastbiler gemmer hun sige også ved mig. Er der nogen der har nogen råd så hun kunne blive mere tryg ved andre mennesker og store ting smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chihuahua træning :-)
  • #1   15. maj 2015 Tålmodighed og beløn den ønskede adfærd. F.eks når der kommer en bus. Sæt dig ned til hende, beløn hende med godbidder og hold hendes fokus på dig og godbidderne, det samme med fremmede mennesker. Istedet for at tage hende op, sæt du dig ned til hende, be den fremmede om at sætte sig på hug også og give hende godbidder. Sig at de skal ikke forvente hun vil klappes, men at hun lære at fremmede ikke er farlige

• Lulu W
    Lulu W Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 1 Svar: 1
    #2   15. maj 2015 Når du skal introducerer hende til fremmede så lad dem sidde, måske med en udstrakt hånden og vent på hun kommer over (:
    Ellers kan du jeg sætte hende på gulvet med hånden om hende elelr sætte hende i dit skød og beløn hende, så finder hun snart ud af at hvis hun ikke gør bliver det behagelig for alle ^^

Angående det med de store transportmidler ovs, så er jeg enig med Vibeke t (;

• #3   15. maj 2015 Okay smiley Tak for svar det skal prøves smiley

• #4   15. maj 2015 Udover det der allerede er skrevet, så ville jeg også arbejde på, at styrke selvtilliden hos hende. Tricktræning kan faktisk være rigtig godt til det, så længe man tænker på, at man ikke skal have for høje forventninger til hunden, og selvfølgelig husker at rose for alt hvad der overhovedet kan roses for. At øve tricks giver hunden mange små succeser, hvilket styrker selvtilliden.

Kommentér på:
Chihuahua træning :-)

Annonce