{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.021 visninger | Oprettet:

Chihuahua træning ? {{forumTopicSubject}}

Nogen der har kendskab til en rigtig god hunde træner? Jeg kan simpelthen ikke få min Chihuahua blanding til og lystre ordenligt... Det går mig virkelig på.. Har prøvet de fleste ting, som jeg har fået afvide af andre som man kan gøre. Men intet af det hjælper på hende :/. Hun vil bare ikke hører efter hvad man siger til hende..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chihuahua træning ?
  • #1   26. jun 2012 Hvad har du prøvet af trænings metoder?
    Og hvad er det hunden skal trænes i ? Gå pænt, sidde, dæk? eller?

Hvad gør hun når du siger hun ikke hører efter?

• #2   26. jun 2012 Har I prøvet at træne kontakten mellem jer?

• #3   26. jun 2012 --Hun vil bare ikke hører efter hvad man siger til hende--
    nu forstår hunde jo ikke det talte sprog. tillid er nr. 1 i at lære sin hund stuedressur. måske en hundeskole i nærheden.

• #4   26. jun 2012 huske du altid at bruge de samme lyde/ ord ved den samme kommando, ellers bliver hun forvirret. Det kunne også være tilliden og kontakten imellem jer. Måske er du kommet til at gøre noget, så hun har mistet tilliden. det kan også være en fase måske?

• #5   26. jun 2012 en chihauhau ELSKER godbidder!!
    Så når den lystre er det godt med en godbid og masser af ros. Har hjulpet på mine smiley

• #6   26. jun 2012 og som Line K skriver, samme lyde/ord ved kommando.
    mine chihauhau's reagere på mit stemmeleje om den er lys eller mørk, kan også være en hjælp evt?? fordi når du snakker med en dyb stemme forbinder din hund det med skæld ud.

• #7   26. jun 2012 Hun er blevet meget kræsen med hvad angår godbider. Så det er ikke altid nemt. Har også prøvet det med godbider. Synes bare ikke det hjælper ret meget..
    Ved godt hunde ikke forstår vores sprog. Men det var jo ikke på den måde jeg mente det.
    Hun kan sagtens gå pænt, side ned, ligge ned (nogle gange).. Men hun kommer ikke altid når jeg kalder på hende. eller når hun hører lyde, så bjæffer hun, og gider ikke stoppe igen, lige meget hvor mange gange jeg siger nej og stop. Er lige pt igang med den "træning" hvor man sprøjter vand på hunden når den ikke lystre. Det hjælper en lille smule. Men det kan ikke hjælpe på alt..

• #9   26. jun 2012 og når hun er sammen med andre hunde, hører hun heller ikke altid efter.. Specielt ikke når det er en Fransk Bulldog.. Hun går helt amok på dem, og bider, viser tænder og knurre hele tiden af dem.. Hun vil gerne snuse til dem, og på en eller anden måde gerne lege med dem. Men det kan hun ikke komme til, når hun opfører sig sådan.

• #10   26. jun 2012 Vil anbefalde noget hundetræning, ellers ved jeg ikke.
    Men held og lykke håber det lykkedes for dig :)!

• #11   26. jun 2012 Nej har hende ikke i snor når hun ikke hører efter..
    Går ture med hende i snor, men der opføre hun sig pænt, og hører (næsten) efter.

• #12   26. jun 2012 Du skal ikke lade hende rende frit, hvis hun ikke høre efter - man slipper ikke en hund løs som man ikke stoler på og har styr på.

Jeg vil også anbefale noget hundetræning.

• #13   26. jun 2012 sprøjter du også vand på hende når hun fx ikke kommer når du kalder? eller er det kun når hun ikke stopper med at gø?

• #14   26. jun 2012 hvis du slipper din hund løs uden snor, når du ved den ikke altid kommer, når du kalder - så lærer du den blot ikke at høre efter. Hver gang du kalder og den ikke høre - så lærer hunden at den ikke skal komme når du kalder. Så på med en lang snor og træn indkald... du kan læse rigtig mange brugbare tråde herinde vedr. indkalds øvelser.

• #15   26. jun 2012 Slipper hende heller ikke løs når jeg går ture med hende.. Så dum er jeg dog ikke.
    Nej, sprøjter kun vand på hende når hun bjæffer.

Hun kommer når jeg kalder, når hun har snor på. Ingen problemer der. Men når vi er der hjemme, gider hun ikke rigtig...

• #16   26. jun 2012 lyder som om du har brug for noget seriøs hjælp evt. i en hundeskole. de har indskrivning til hold nu.

• #17   27. jun 2012 Er der en hundeskole i nærheden af Brønderslev? og er sådan noget dyrt?

• #18   28. jun 2012 Der er hundetræning/hjælp lidt ude for byen, det hedder dch skriv det på nettet og du kan ringe og tilmelde dig, har selv overvejet det med malou men kom fra det igen da vi ikke har behov for det nu. Håber det var en hjælp :). Der er også andre hunde, som hun vil lære at ''kende''.

Kommentér på:
Chihuahua træning ?

Annonce