{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.012 visninger | Oprettet:

Idéer til træning "for sjov"? - ikke tricks {{forumTopicSubject}}

Hey HG

Min hund har fået en lille sår i poten, der dog gør at jeg ikke har ladet ham løbe frit den sidste lille uges tid. Da han er en mynde er det primært gennem fri løb og leg at han får afløb for sin energi, og nu hvor det ikke har været en mulighed i nogle dage er han rimelig fuld af energi. Hilsetosserne har allerede været ude og sige hej til et overtal af hunde, men der skal altså mere til denne gang smiley

Har I nogle idéer til noget sjov udendørs træning, der kan foregå i skridt og uden store spring/bevægelser, der kunne få såret til at gå op? Jeg er meget åben for at prøve noget nyt. Cirkustricks er ikke lige sagen, da både hund og ejer finder det lidt for meningsløst (og da hunden ikke ejer hverken madkærlighed eller pleaserinstinkt, skal træningen synes sjov og meningsfuld før han gider lege med).

Håber I kan give os en god eftermiddags/aftenbeskæftigelse til i dag smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Idéer til træning "for sjov"? - ikke tricks
  • #1   26. mar 2015 Hvad med ganske almindelig fodersøg i højt græs? smiley

• #2   26. mar 2015 God idé! Har prøvet det før hvor det ikke var nogen succes, da han simpelthen ikke er særlig madglad. Men jeg tror at kombinationen af kedsomhed + nogle rigtig lækre godbidder godt kunne gøre det til en god aktivitet. Så tak for den gode idé smiley

• #3   26. mar 2015 Jeg leger gemmeleg med Linka ,enten gemmer jeg ting for hende, som hun skal finde ellers gemmer jeg mig selv Det vil sige, hun får at vide hun skal blive hvor jeg siger bliv ,og så gemmer jeg fx hendes rem, som jeg lader hende lugte til, inden jeg gemmer den ,så siger jeg ,find remmen .Det er sjovt at se som hun søger smiley

• #4   26. mar 2015 hvis det ikke skal være cirkus tricks fordi finder det meningsløst hvad så med praktiske ting som find nøglerne, ryd legetøjet op, række vasketøjet til ejer ( det beskidte) hente fjernbetjeningen slukke/tænde lyset, åbne/lukke døre ?

Foder/ pølse søg både højt og lavt så det ikke kun er i græsset.
    ellers er der div aktiveringsspil, og nogle af dem er rimeligt nemme at kopiere/lave selv

• #5   26. mar 2015 Sabrina

Jeg tror nu også han vil finde det meningsløst at hjælpe med vasketøjet smiley "det kan du da selv gøre!!" - det er ikke altid let at træne en mynde... Ellers god idé smiley

• #6   26. mar 2015 Hilsetosserne

Det var også bare for at det ikke bare blev tricks man ikke kunne bruge til noget smiley

• #8   26. mar 2015 Nej, vi går ikke til organiseret træning, men træner dagligdagslydighed ala det du beskriver selv.

Bliv, på plads, skift side om føreren, gå langsommere/hurtigere, giv øjenkontakt, sende af sted, bak er på plads - har du nogle idéer til andre praktiske hverdagslydighedsting, vi kunne gå i krig med?

• #10   26. mar 2015 God idé! det vil jeg lære ham!

• #11   26. mar 2015 Jeg ville da også forsøge med noget spor af en art, hvis det ikke er mad der prioriteres, hvad så med et blodspor, Leverpistejs /vand spor? Det ville jeg nok kunne få mine ulve til. Gandalf er ganske god til at fange spor.

• #13   26. mar 2015 Svampesøgning smiley

Kommentér på:
Idéer til træning "for sjov"? - ikke tricks

Annonce