{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.224 visninger | Oprettet:

Idéer til træning af spring og bryst? {{forumTopicSubject}}

Hej alle på HundeGalleriet!

Jeg søger nogle træningsmetoder til min hund så hans bryst bliver mere markeret og gerne bredere også.

Og hvis der er nogen der har nogle gode fifs til at lære hunden at hoppe op af mureelelr træer, eller bare at springe højt, så er jeg meget interesseret.

Forresten er det den hund der er ved at blive stemt ind - forhåbentligt! Han hedder Jack smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Idéer til træning af spring og bryst?
  • #1   19. jun 2004 Hmm

Jeg håber jeg har forstået spørgsmålet =0)

Altså for at få en hund til at springe kan du starte med de små spring! SÅ kan du selv hoppe med første gang! Så ved hunden jo hvad den skal! Senere kan du løbe ved siden af!

HIlsen Fif og Anne!

• #2   20. jun 2004 Hehe... Han kan sagtens springe. Han springer da i hovedhøjde. Spørgsmålet er om nogle gode fifs til at få ham til at springe ekstra højt og rende op af træet og sådan.

• #3   20. jun 2004 Okey!!!
    Nå jeg har så undervuderet ham ;0D
    Jeg tror ikke jeg kan hjælpe dig med andet end det der med træerne!

Bare bind en godbid fast til en gren ;0)

Knuzz Anne og Fif

• #4   21. jun 2004 Hehe, det var faktisk en meget god ide smiley

• #5   21. jun 2004 Tak tak ;0D

• #6   22. jun 2004 Fordi han kan lide udfordringer, og jeg elsker at udfordre ham. Er der noget galt i det?!

• #7   23. jun 2004 Ok, det er også i orden. Men jeg synes det er pænt når hunden har et bredt bryst, så du kan bare kalde det styrketræning. Det er det vel også, jeg ser bare ikke noget i vejen med at udfordre den fysisk. Det er også en mental udfordring at få den til det. Man skal jo helst holde ham i gang deroppe og det gør jeg ved at "presse" ham og lære ham at springe i træet eller op ad mure.

Undrer du dig stadig meget?

• #8   25. jul 2004 Nej har ikke prøvet agility sådan rigtigt. Jack har det bare ikke så godt med andre han hunde. Han kan kun sammen med dame hunde elelr han hunde han har kendt i længere sigt og har fået rangeret sig. Sådanne steder ser de ikke så godt på småkampe hundene imellem. Ikke fordi han bliver bidsk og blodig, men han bider fra sig og kan også blive rimelig arrig.

Men mange gange tak for dit foreslag!

• #9   14. okt 2004 vis du cykler med dim hund, og især hvis du cykler op af bakke, sætter det flere muskler på både bryst og bagpart.. men husk når du cykler er det bedst for hunden at trave..

• #10   20. okt 2004 Okay tusind tak for dit svar smiley Jeg har også cyklet lidt med ham, men det ikke så tit det sker. Jeg vil dog tage det til efterretning og prøve noget mere da jeg godt kan se din pointe. Han skal dog lige komme sig over den sygdom han har for tiden hvos han ikek må være særlig aktiv og slet ikke være sammen emd andre hunde. kan desværre ikke lige huske hvad sygdommen hedder.

• #11   7. jan 2005 jeg har hørt at svømning for hunde skulle være ligesom bodybuildning for os mennesker, vi går til svømning med vores amstaff 1 gang om ugen oppe i frederiksværk, svømning er heller ikke skadeligt for knogler, led osv ligesom f.eks cykling er for hunden

• #12   10. jan 2005 Det var en rigtig god ide, hvis han ellers ikke var bange for vand... Har gået ture med ham på stranden og også ladet ham rende fri og kalde på ham ude i vandet, men han er en rigtig tøs hvad det angår. Det er som om han meget gerne vil, men han bryder sig vist ikke om det våde element... Nogen ide til hvordan man får ham vænnet til det evt.?

Ellers mange tak for tippet. Havde ikke selv rigtig overvejet det nemlig smiley

• #13   10. jan 2005 vi gjorde det samme med ham, han ville heller ikke selv hoppe i vandet ude på stranden, men der hvor vi går til svømning med ham det er oppe i frederiksværk www.solvang.dk de første par gange der får han så redningsvest på så han ikke falder under vandet og får en dårlig oplevelse og blir bange for vandet, efter et par gange tager du den så af, vores hund er blevet rigtig glad for det nu, nu løber han selv op til poolen og hopper i og svømmer rundt i ringe osv smiley

Kommentér på:
Idéer til træning af spring og bryst?

Annonce