Lære at ignorere naboens hunde? {{forumTopicSubject}}
Vi er så heldige at havde fået ny nabo - med to hunde
Disse to hunde, bliver ikke luftet andet end i haven, som ligger lige op til vores og de er ikke venlige stemt når mine også er ude i vores have.
Mine bliver kørt op, så har smidt en spor line på dem når de er der ude, så jeg hurtigt kan få dem ind hvis de andre er der ude, men er der andet jeg kan gøre? Gode ideer?
Jeg får sgu ærligt lidt ondt i hjertet af de her hunde, for hun er på job i 12 timer, hvor de så ellers bare står og gør hele dagen og når hun er hjemme bliver de så smidt i haven et par gange. Ingen gå ture eller andet, så forstår godt at de gør som en gal når de så er ude. Men det er lidt træls for mine, for kan mærke især den store af mine bliver stresset af der står to hunde og gør konstant når de er i haven.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.017
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 63 Svar: 1.079
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
Nogle mennesker aner ikke hvad hunde har behov for, og hun kan jo reelt være helt uvidende og lettere naiv.
Gå en tur, snig lidt info om behovsopfyldelse ind, lad hundene se hinanden an, og vupti får alle det bedre. Så snart hundene har set hinanden og lært at gå forbi, holder de op med deres larm.
Jeg har gjort det her hvor vi bor, da vi flyttede ind og nabohundene skabte sig af ren understimulering og nul træning.
apr 2013
apr 2013
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.650
Og så er alle mennesker bare ikke snaksagelige.. Hvis min nabo kom og foreslog fælles gårtur ville jeg tænke "FREAK" Men jeg er heller ikke særlig socialt anlagt
apr 2013
Om jeg kunne gøre andet end smide en sporline på dem hehe
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
apr 2013
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.376
Jeg har faktisk spurgt genboen om ikke hun dog ville med ud og gå tur med hunden, da 'han jo så ud somom han rigtig gerne ville med, når jeg går forbi med mine'. Men nej, det vil hun ikke; for hunden er ikke til at styre og hun har aldrig gået tur med sine hunde
Så jeg ville simpelthen starte med massere af kontaktøvelser når dine nabohunde larmer og derved lære dine at det er fedt at komme hen til dig istedet.
Lære at ignorere naboens hunde?