{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

Lære at ignorere naboens hunde? {{forumTopicSubject}}

Vi er så heldige at havde fået ny nabo - med to hunde smiley
Disse to hunde, bliver ikke luftet andet end i haven, som ligger lige op til vores og de er ikke venlige stemt når mine også er ude i vores have.
Mine bliver kørt op, så har smidt en spor line på dem når de er der ude, så jeg hurtigt kan få dem ind hvis de andre er der ude, men er der andet jeg kan gøre? Gode ideer?

Jeg får sgu ærligt lidt ondt i hjertet af de her hunde, for hun er på job i 12 timer, hvor de så ellers bare står og gør hele dagen og når hun er hjemme bliver de så smidt i haven et par gange. Ingen gå ture eller andet, så forstår godt at de gør som en gal når de så er ude. Men det er lidt træls for mine, for kan mærke især den store af mine bliver stresset af der står to hunde og gør konstant når de er i haven.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lære at ignorere naboens hunde?
  • #1   6. mar 2015 Hvad med at foreslå fælles gåtur. Så bliver hendes aktiveret og dine kan måske bedre slappe af når de er i haven

• #2   6. mar 2015 hehe det tror jeg desværre ikke dur, den søde nabo der nu har boet her i 2 uger, har ikke engang så meget som givet mig et blik siden hun flyttede ind smiley Da jeg sagde hej, vendte hun ryggen til mig.

• #3   6. mar 2015 Jeg ville virkeligt også opfordre naboen til en fælles gåtur, evt på skrift, så hun kan tygge på invitationen lidt tid.
    Nogle mennesker aner ikke hvad hunde har behov for, og hun kan jo reelt være helt uvidende og lettere naiv.
    Gå en tur, snig lidt info om behovsopfyldelse ind, lad hundene se hinanden an, og vupti får alle det bedre. Så snart hundene har set hinanden og lært at gå forbi, holder de op med deres larm.
    Jeg har gjort det her hvor vi bor, da vi flyttede ind og nabohundene skabte sig af ren understimulering og nul træning.

• #4   6. mar 2015 kunne måske være en god ide med et brev.. må prøve at sætte mig i weekenden og skrive.

• #6   6. mar 2015 De bliver ikke luftet - jeg har været hjemme et par dage af gangen de sidste par uger, hun køre kl 06. og er hjemme igen kl 18 smiley Hver dag.

• #7   6. mar 2015 2 uger er heller ikke lang tid.. Hundene er sikkert også stresset over flytningen..

Og så er alle mennesker bare ikke snaksagelige.. Hvis min nabo kom og foreslog fælles gårtur ville jeg tænke "FREAK" smiley Men jeg er heller ikke særlig socialt anlagt smiley

• #8   6. mar 2015 bestemt, men nu gik spørgsmålet heller ikke på hendes hunde, men mine smiley
    Om jeg kunne gøre andet end smide en sporline på dem hehe

• #9   6. mar 2015 Du kan træne i din have, så dine hunde lærer at ignorere larmen.

• #10   6. mar 2015 Altså kontaktøvelser mens de larmer? eller hvordan?

• #11   9. mar 2015 Sådan en genbo fik vi også for snart 2 år siden. De har en Australian Shepherd, som aldrig kommer ud at gå tur og kun luftes i haven (ca 1000 kvm). Haven er snart indhegnet som Fort Know idet vovse, springer over hegnet. Hvilket man jo egentlig ikke kan fortænke den i. Den er meget ude i haven og gør ved den mindste lyd smiley I starten røg mine med på den hver gang den gøede. Og da jeg li'som godt kunne se at det nok ikke var noget de havde tænkt sig at stoppe den i, så tænkte jeg at så måtte mine jo lære at ignorere den. Så jeg har trænet med mine i, at når hunden overfor gøer så er det lig med godbidder hos mig. Dvs. de kan finde på lige at drøne om i den del af haven når han starter sin koncert, men de gøer ikke med mere og de kommer - af sig selv - lynhurtigt løbende tilbage til mig istedet og får guffere og ros.
    Jeg har faktisk spurgt genboen om ikke hun dog ville med ud og gå tur med hunden, da 'han jo så ud somom han rigtig gerne ville med, når jeg går forbi med mine'. Men nej, det vil hun ikke; for hunden er ikke til at styre og hun har aldrig gået tur med sine hunde smiley
    Så jeg ville simpelthen starte med massere af kontaktøvelser når dine nabohunde larmer og derved lære dine at det er fedt at komme hen til dig istedet.

Kommentér på:
Lære at ignorere naboens hunde?

Annonce