Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træne nej
  • #2   17. feb 2015 .så du ligger godbidden og når hvalpen vil tage den ligger du hånden henover?
    Og han får ingen godbidder overhovedet?

• #3   17. feb 2015 Hvornår vil I stoppe med at give hvalpen godbid for at Eks sætte sig.?

• #4   17. feb 2015 Jeg indlærte det ved at vise, jeg havde en godbid i hånden, og så forhindre at hunden tog den, når den opgav at forsøge at få fat i godbidden, belønnede jeg med en godbid fra en anden hånd. Det tog heller ikke lang tid, måske 3-4 gentagelser smiley

• #5   17. feb 2015 Jeg ville aldrig stoppe med at give hunden godbid for at sætte sig, hvis jeg har bedt den om det, men jeg ville stoppe, når den selv tilbyder det, for at trække godbidder ud af mig smiley
    Og når den kan en masse forskellige ting, ville jeg bede den om flere forskellige ting, inden den får en godbid. Fx. sit, dæk, gi' pote, stå -> godbid smiley

• #7   17. feb 2015 Jeg har jo lidt udfordringer med hidsigproppen når han bider for hvis jeg "skubber" ham væk og siger nej så bliver ham mere vild og bider hårdere har så fundet ud af at det hjælper at sige sit for så sutter han og stopper jo adfærden fordi han forventer en godbid men lære jeg ham så bare at det kan betale sig at bide for i sidste ende så er der jo en belønning?

• #9   17. feb 2015 Jeg gør ca. som A-S: godbid på jorden og så klar til at lægge hånden over når hvalpen/hunden forsøger at tage den. Og så belønning med en guf fra den anden hånd, når hunden 'trækker sig væk' fra hånden over godbidderne og begynder at fundere over hvorfor den mon ikke må få lige præcis de guffer. Det skal ikke gentages ret mange gange før de godt ved at 'nej' betyder 'lad være med at forsøge at tage dem'.
    Jeg stopper aldrig med at belønne mine hunde selvom de bliver gamle og kan øvelsen til UG med kryds og slange. Men jeg øger selvfølgelig kriterierne for hvad jeg vil belønne for efterhånden som hunden bliver dygtigere. Og selv når hunden er en rutineret konkurrencehund så får den en gang i mellem en rigtig nem opgave, som den kan løse så let som ingenting (fx et nemt spor eller et ultranemt feltsøg). Min oplevelse er at det giver dem et selvtillidsboost, hvis de engang imellem får oplevelsen af at 'HA - det var da piece of cake'.

Kommentér på:
Træne nej

Annonce