{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.143 visninger | Oprettet:

Alene hjemme træning. {{forumTopicSubject}}

Jaaeh så vi her igen (:
- Jeg har prøvet at læse nogle forrige tråde om det men synes ikke rigtig jeg fandt hvad jeg søgte.

Jeg har jo nu en lille blandingshund i pleje (Chi, papillion, dværgpinsher & lille terrier)

Hun skal lærer at være alene.
- Hun har været hos mig side d. 8 januar.

Jeg kan nu sagtens gå fra hende i kort tid, hvis jeg smider foder på gulvet eller putter foder i hendes klodsting, hvor hun skal skubbe til dem for at få foderet, men hun bliver jo bare hurtig fed hvis jeg skal gøre det hver gang jeg træner det med hende?

Jeg kan desværre kun gå hjemme til engang midt i februar, så jeg har virkelig behov for at hun lærer det inden da.

Det tog mig meget længe at lærer Meeko, og det vil jeg helst ikke i gennem på samme måde igen, hvis jeg skal være ærlig.

Nogle gode råd? (:

Jeg bor på 28 kvm, så jeg har valget mellem hele lejligheden eller kun badeværelset som er rimelig stort også (synes jeg xD)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme træning.
  • #1   16. jan 2015 Update: Jeg kan gå fra hende i 3-4 min uden at hun siger noget og uden hun får noget (:

  • #2   16. jan 2015 Er du startet med gittertræning? Så hun først vænner sig til, at du sidder bag babygitteret og er kedelig, hvor hun så lærer at hun sagtens kan lægge sig til at sove mm., selvom i ikke sidder klods op ad hinanden. Og så kan man forlænge tiden, afstand mm. smiley Så hvis du allerede er godt på vej, så bliv bare ved.

  • #4   16. jan 2015 Brug hele lejligheden, giv fx en kong fyldt med dåsemad og frossen, og gå ud af døren, gå ind før hunden bliver færdig med kongen og tag den væk, gentag flere gange dagligt og udvid tiden langsomt, i starten med 2-3 min af gangen, men ret hurtigt putter du 5-10 min på, når hunden til sidst når at blive færdig med kongen vil den skulle bruge tid på at fordøje det frosne foder og vil derfor være afslappet;)

  • Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    mar 2011

    Emner: 2 Svar: 120
    #6   16. jan 2015 Ej, undskyld Birgitta, det sidste du skriver er jeg komplet uenig med dig i...
    Det er alt for firkantet sat op.

    Anya, hvordan har plejehunden det, når du er på badeværelset med lukket dør?

    Det må være udgangspunktet at vide, hvordan hun reagerer på en lukket dør imellem jer.


  • #7   16. jan 2015 Funke - Jeg har ikke et babygitter, og kan ikke finde et billigt som er tæt på, og må ærlig indrømme at jeg ikke føler for at spenderer en masse penge på sådan et.

    Holger og.. - Følg du med og stil egne spørgsmål hvis du lyster smiley

    Bodil - Jeg overvejede at invisterer i en KONG, netop til det formål, men jeg synes simpelthen de allesammen virker så store i forhold til hende. Hun vejer kun 1,2 kg, så selv dem til hvalpe, virker meget store til hende, men det kan være det bare er mig.

    Birgitta - Jeg kan godt se hvad du mener, men jeg er ikke ret god til faste rutiner xD Jeg ved faktisk ikke hvorfor, jeg har aldrig rigtig tænkt over det. (:
    - Jeg tror dog hun stoler rimelig meget på mig,

    Irene - Hun siger ikke noget når jeg lukker døren til badeværelset mere, medmindre jeg strækker den ret længe, men jeg har ikke lige taget tid på det.

    Tidligere idag forlod jeg lejligheden i 4 minutter og hun sagde kun kort vov en enkelt gang, og ventede derefter lidt over 30 sec før jeg gik ind


  • #9   16. jan 2015 Når jeg får en hvalp hjem vader jeg ud og ind ad døre uanset om jeg har et formål med det eller ej. Jeg siger ikke noget til hundene, jeg går ind i soveværelset, lukker døren, lægger tøj på plads, jeg går ud af hoveddøren, lukker døren, smider skraldepose ud. Jeg går ud på badeværelset, lukker døren, vasker hænder og kommer ind igen. Det er en frygtelig masse renderi, men til sidst gider hvalpen ikke engang se hvor jeg er henne, for jeg kommer jo hurtigt ind igen. Og jeg står ikke og lyttr ved døren og venter på om hvalpen piver eller ej. Jeg GÅR og så kommer jeg ind igen. uanset om den piver eller ej.

  • #10   16. jan 2015 Og når man har hvalp så er man piske nødt til at affinde sig med faste rutiner i starten ellers tager det meget meget længere tid og hvalpen bliver forvirret i bøtten.

  • #12   16. jan 2015 Jeg gør som Mette; gør det til verdens naturligste ting at døre åbner og lukker og mennesker kommer og går, straks fra hvalpen er ankommet og faldet til.

  • #13   16. jan 2015 Ja Malene. Og til sidst gider den slet ikke løfte hovedet for at se hvor man er henne...........

  • #14   16. jan 2015 Mette - Jeg må indrømme jeg tog hende med i starten, men da jeg bor i en etværelses så har jeg ikke så mange døre xD

    Dog går jeg tit ud og ind nu, ud med skrald, ud og tømme postkasse, ud og rundt om blokken, og jeg siger først hej til hende når jeg har sat mig ned igen efter jeg kommer ind og hun er rolig (:

    Jeg er nok bare mest bange for at hun begynder at gø eller pive når det bliver i længere tid, da jeg jo bor i lejlighed.

    Men Mette - Hvordan har du så øget tiden? Har du bare gjort det nok gange til du har kunne handle og sådan uden noget efter lidt tid eller?


    Birgitta - Haha ok det skulle jeg måske have skreven, hun er 11 uger gammel xD


  • #15   16. jan 2015 Jeg siger intet til hvalpen, hverken når jeg går eller når jeg kommer hjem. Ikke et ord. Og tiden aner jeg ikke. Jeg har aldrig taget tid på. Jeg har bare gjort det. Og mødte jeg lige en på gaden, som jeg skulle tale med, når jeg gik ud med skraldeposen, jamen, så gjorde jeg det. Det er en efa de få ting, som jeg aldrig rigtig har gjort noget stort nummer ud af. Og nu har jeg hunde, der ikke engang løfter hovedet når jeg kommer ind ad døren.

  • #16   16. jan 2015 Mette - Jeg er lidt overrasket når nu en del herinde får det til at lyde som en hel videnskab at lære vovsen det.

    Men okay, det var også det vi gjorde med de 2 første shelties, vi havde, så måske jeg skal bare skal fortsætte sådan (:


  • #17   16. jan 2015 Jeg tror at videnskaben skal i brug når det er gået galt. HVis man er overstrømmende når man kommer indenfor døren............. "Nåååååååååååå, har mors lille puttegås være alene såååååååååååå længe??" Eller man står udenfor døren. HALLO, hunden er ikke dum, den kan både lugte og høre at man står derude. Og SÅ vil den selvfølgelig have kontakt.


  • #18   16. jan 2015 Jeg kan også bare have været snydeheldig at mine hunde er så rolige og flegmatiske at de ikke gider fise rundt efter mig hele dagen. Men selvfølgelig leger jeg ikke med hvalpen og så rejser mig og går. Jeg sørger for at morgenmaden er konsumeret som fodersøg og at hvalpen er luftet. Så er jeg klar til afgang.

  • #19   16. jan 2015 Tjo det rigtig. Jeg gør heller ikke et stort nummer ud af at gå eller komme. Siger "kommer igen" når jeg går, men ellers ikke

    Og ja mad og luftning inden er en selvfølge (: (Dog går jeg ikke med hende hver gang inden jeg træner det) xD


  • #22   16. jan 2015 Ida - Jo jeg er med på at hun skal være træt og sådan, men derfor går jeg jo stadig ikke med hende og sådan hver gang inden jeg træner det. Så ville vi jo ikke lave andet, og det er os stadig koldt for det lille pus.

  • #23   16. jan 2015 Jeg har egentlig gjort lige som Mette Har egentlig aldrig tænkt over tiden Jeg har så sagt til mine hunde Mor kommer lige om lidt ,så de ved, at når jeg siger det (godt eller dårlig ) så kommer jeg igen Og jeg har aldrig i mine snart 40 år haft problemer med, at mine hunde ,ikke kunne være alene Det er bare kommet, som en hel naturlig ting

  • #25   16. jan 2015 Vores bliver af og til sat ind i soveværelset med gitter for, og så finder de noget andet at lave end at kigge efter os. Det er hvis vi fx ikke lige har tid til at holde øje med dem. (fx under madlavning, bad, rengøring)
    De er 12 uger nu og ja vi har allerede været væk fra dem i ca. 3 timer UDEN problemer.

    Der er kun lidt piven de første sekunder de er alene.

    Husk at rose, når der er ro på hunden. smiley


  • #26   16. jan 2015 Jeg roser ikke. Jeg siger INTET andet end hvad jeg normalt går og snakker med mine hund om. det skal ikke være noget specielt om jeg er der eller ej.......

    Jeg havde 3 ugers ferie da vi fik Kaido hjem og jeg startede allerede på dag 1. På nogle kan det virke voldsomt, men hun tog det helt cool.


  • #27   16. jan 2015 Da jeg fik min franske bulldog brugte jeg de første14 dage på renligheds træning og alene hjemme træning. Min alene hjemme træning foregik ved at jeg tit lukkede dørene i hjemmet. Og da han virkede tryg ved det forlod jeg ham i 30 min og da det gik fint forhøjede jeg bare tiden hver dag. Nu er han 15 uger og kan sagtens være alene i 8 timer uden uheld smiley
    Det med at forlade ham i 1 minut af gange og så forhøje med et minut hvergang fungerede simpelthen ikke for os, han blev stresset af det pjat


  • Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    mar 2011

    Emner: 2 Svar: 120
    #28   20. jan 2015 Naturligvis Birgitta, det jeg mener er for firkantet sat op var dette: "For man lærer at stole på hinanden og forstå hinanden. Og når hun stoler på dig, vil hun også have nemmere ved at du forlader hende."


    Der er forskel på om en hund har tillid til en person fordi de træner øvelser sammen og så have tillid til at vedkommende kommer igen. At en hund har tillid til en i en situation, her træning, giver den ikke automatisk tillid til en i en anden situation.


  • #31   24. jan 2015 Men det er vel underordnet nu, hvor hun er sat til salg alligevel?

  • #32   24. jan 2015 Mette - Jeg fortsætter da træningen indtil hun er solgt, men pt er der da 8 mennesker som er intresseret i hende.

    Og ja alle ved hun er fra dobbelt merle parring.


Kommentér på:
Alene hjemme træning.

Annonce